Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 09 mei 2025 22:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2008 23:37 

Ik heb het met je te doen....

En de KPN-monitor staat natuurlijk weer uit.
Hadden ze echt een week aan moeten laten staan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 00:23 

Toch maar weer aan het bellen geslagen.
Nou tref ik iemand die weer even wat onderzoekjes gaat doen.
Ik hoor 'm wat mompelen over het modem opnieuw opstarten...ik vraag nog "je gaat toch niet op afstand het modem resetten"??, jawel dat had hij net geprobeerd maar op een of andere manier lukte dat niet zo goed en nu zou hij ....tuuuuut tuuuut tuuuuut.Lijn dood.
Had nog even de hoop, nadat het modem weer online was, dat hij mij terug zou bellen, maar vermoedelijk was hij verbaasd dat ik zomaar "opgehangen" had.
Weer opnieuw gebeld. Nu tref ik iemand van de voormalige tweede lijn met wat meer computersoftware om metingen te doen.
Het zit toch niet helemaal fris op de lijn en mijn verhaal horende komt hij tot de conclusie dat er toch maar weer een ander modem moet komen.
Morgen gaat het wederom gebeuren, inclusief een monteur.
Dit "geintje" heeft KPN/PLANET al meer gekost dan dat er geld van mijn kant binnen komt vermoed ik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 00:31 
Site Admin

vankooten schreef:
Dit "geintje" heeft KPN/PLANET al meer gekost dan dat er geld van mijn kant binnen komt vermoed ik.

dat mag misschien wel zo zijn, maar denk dat het jou (tijd, geduld, e.d.) meer kost/heeft gekost.
veel succes; morgen met het nieuwe modem en de monteur.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 00:49 

Ik wacht met spanning de berichten van morgen af!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 16:42 

De monteur die op mijn verjaardag de eerste Thomson kwam plaatsen is zojuist weer geweest.
De KPN contactdoos + stekker is nu weg, en het draadje vanaf het ISRA-punt duikt nu rechtstreeks de EB in.
De ruis (meetbaar met het radiootje) is grotendeels weg.
Een andere box wilde hij niet neerzetten (wat ik wel kan begrijpen).
Als er nu reboot's plaatsvinden dan moesten er (volgens hem) seriuese metingen vanaf mijn huis richting centrale plaats gaan vinden.
Hier in huis kon er eenvoudigweg niets meer mis zijn.
We gaan het weer aanzien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 16:45 
Site Admin

hopelijk geeft deze aanpassing het gewenste resultaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 19:58 

zit net met de helpdesk te bellen om te vertellen dat het nu net de 3e keer is sinds de monteur weg is en hét verhaal te vertellen.......gebeurd het voor de 4e keer.
Daarna met de mobiel gebeld.
Ik wordt teruggebeld door de tweede lijn, binnen 24 uur.

Af en toe struikel ik al bijna over de sik die ik er inmiddels van heb gekregen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 23:02 

Ligt er nog geen hoop kapotte modems in de tuin? :D

Dat KPN je nog niet een brief heeft geschreven dat je zo onbeleefd bent om iedere keer het gesprek zo abrupt te beëindigen... :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 18:37 

Net gebeld door de tweede lijn.
Maandag komt er een monteur om ALLES vanaf de box tot aan de centrale door te meten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 19:20 

@vankooten,

De afgelopen maanden heb ik met meer dan gemiddelde belangstelling deze thread gevolgd. Mijn Speedtouch reset zich spontaan 3-4 keer per week en zelfs dat is al lastig, zeker als je op dat moment aan het bellen bent.

Bij mij zit de Speedtouch in een hoek van de huiskamer waar een aantal dingen samenkomen; telefoon, kabel, etc. Daardoor ligt er een 'tafelcontactdoos', twee antenneversterkers, een swicht, een netwerkschijf, de speedtouch, een backup-schijf én heel veel kabels. Een bron van storingen dus.

Afgelopen zaterdag heb ik de tafelcontactdoos vervangen door een andere. Wat schetst mijn verbazing: sinds zaterdag heeft de Speedtouch zich nog geen een keer gereset.

Als ik nadenk over mogelijke verklaringen dan kom ik tot een paar mogeljikheden. Door de wijziging zijn natuurlijk veel draden ten opzichte van elkaar veranderd waardoor storingsbronnen misschien ineens minder invloed hebben. Dit lijkt mij niet zo waarschijnlijk. Een ander oplossing kan zijn dat de net-stekker van de Speedtouch minder stevig in het tafelstopcontact zat als nu of dat gewoon de 220V-draden naar het tafelstopcontact toe dikker zijn. Dit lijken mij nog de meest waarschijnlijke verklaringen.

Kortom ik zou je aanraden om eens goed naar de stroomtoevoer te kijken van de Speedtouch. Haal de stroom bijv. eens uit een ander stopcontact. Zit dat stevig aangesloten? Zijn er veel inschakelpieken op je stopcontact of op het stroomnet. Mogelijk is de voeding van de Speedtouch net iets te krap bemeten waardoor hij gevoelig is voor dit soort dingen. En, zijn tijdens het omruilen van jouw Speedtouch-en ook de voedingen verwisseld?

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 20:06 

Wat sympathiek om te lezen.
aet heb het idee dat ik een enorme zeikerd ben over de speedtouch.
Of de voeding van deze Thomson te krap is zou ik niet weten, er is in ieder geval nog geen andere opgegaan.
Bij de eerste Siemens is wel een voeding gewisseld, bij de tweede Siemens zat al een goede voeding.
Deze Thomson is mijn eerste.

Op verzoek van de helpdesk (in de siemens-tijd) heb ik de voeding uit de tafelcontactdoos gehaald, omdat veel van deze blokken van inferieure kwaliteit zijn, en rechtstreeks in de "muur" geplugd.
Ook heb ik 'm al op de kop erin gehad in de hoop dat z'n eigen gewicht een beter contact gemaakt zou worden.
Ik heb 'm met een verlengkabel op een andere groep geplaats, geen geluk.
In mijn hoekje van de kamer komt alleen het KPN signaal binnen.
De kabel etc zitten in de meterkast, ong 1 meter bij het ISRA-punt vandaan.
Zo'n 30 cm daarvandaan zit een dubbele wancontactdoos waar twee adaptors ingestoken zijn.
1 van de EB en 1 van de dect telefoon.
Deze twee zitten nu weer in een tafelcontactdoos, zo ver weg als mogelijk is van de EB om eventuele storing van de spoeltjes in de adaptors te vermijden.

Van de man van de 3e lijn hoorde ik dat de twee uitvallen in die 72 uur veroorzaakt werden door synchronisatie problemen.
Het dataverkeer vind plaats en wordt constant vergeleken.
Op 'n zeker moment is de synchronisatie kwijt. Op zich nog niet ernstig, pas bij de tweede misser wordt de box stopgezet en gaat opnieuw aanmelden, waarna het weer goed gaat voor zolang het duurt.
Die mis-synchronisatie zou te maken kunnen hebben met verstoringen op de lijn, zowel hier in huis als onderweg naar de centrale.
Dank voor je meedenken, ik wacht de Maandag maar weer af.
Wat mij ook al opgevallen is dat de mate van belasting van de box geen fluit uitmaakt op de reboots.
Er moet wel dataverkeer plaatsvinden (als de computers uitstaan gebeurd er niets), maar of de EB nu "zwaar" voor z'n broek krijgt of dat er zomaar wat data binnendruppelt, te pas en te onpas komt er een reboot.
Als er computers aanstaan en "nietsdoen" dan gebeurd er ook niets vwb reboots.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 jan 2008 11:33 

Afgelopen vrijdag had de jongste, toen hij naar z'n stageplek ging de Emule opgestart.
Toen ik thuiskwam keek ik even in de grafiek en zag dat er met de schamele 50 verbindingen in 1 uur tijd al twee reboots waren geweest.
Om uit te proberen heb ik het aantal verbindingen opgeschroefd naar 100.
Vervolgens in 5 uur tijd slechts 1 reboot.
Daarna de verbindingen opgeschroefd naar 200 !!!
Uren aan 'n stuk, geen enkele reboot. (schiet mij maar lek, is dan de uitdrukking)
Toen de mannen thuis kwamen van werk en stage is er ook nog (op twee comp tegelijk) online gegamed etc etc zonder een enkele reboot.
Ook zaterdag geen enkele reboot.
Vandaag wil ik even kijken of ik echt al zolang online ben, krijg ik de webinterface van de Thomson niet geopend.
Wie weet zijn "ze" mijn lijn weer aan het monitoren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 08:57 

vankooten schreef:
Die mis-synchronisatie zou te maken kunnen hebben met verstoringen op de lijn, zowel hier in huis als onderweg naar de centrale.

Dit zou dan dus nader onderzocht moeten worden !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 11:29 

Het is bijna bizar.
Gisteravond heb ik, omdat ik niet bij de interface van de EB kon komen, vanaf m'n werk nog even gebeld naar de HD.
Ik was toen (rond de klok van 18:00) al meer dan 48 uur online.
Die knul van de HD begreep niet zo goed waarom ik daarvoor belde, dus ik vertelde hem over de hoeveelheid spontane reboots en de ergenis daarover.
Hij keek even in de historie en zei toen:"ja, ik zie het, hier op de 18e bent u 1,2,3, mompel...11 keer opnieuw opgestart".
Ook op de 18e is er 's avonds nog 1 keer 'n reboot geweest en daarna (nu dus al bijna 3 dagen aan één stuk) geen enkele (en zo hoort het ook) reboot meer.
De monteur kan elk moment komen, dus in afwachting verblijf ik......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 12:55 

De monteur is geweest, gelukkig de man die enkele weken geleden in z'n eigen vrije tijd de kabel vanaf het ISRA-punt tot in de huiskamer heeft vernieuwd.
Het hele circus is doorgemeten en aan de bekabeling mankeert helemaal niets.
De verbinding gaat weer aan de monitor.
Het enige wat opviel was dat er drie IPB-verbindingen vlak bij elkaar liggen ( vak jargon) met als mogelijk gevolg dat de ene verbinding de andere zou verstoren.
Als er nieuws is laat ik het u allen meteen weten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]