Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 17:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 00:13 

Ik heb zojuist een nieuwe laptop geïnstalleerd bij een vriend van me. Hij heeft sindskort SlimBellen. Hij heeft nog geen computer gehad, dus dit is de eerste keer dat er een computer op de Experiabox aangesloten is. Die laptop kan via WiFi geen verbinding maken met de Expbox. Dat klopt ook volgens de beschrijving van SlimBellen. Je kunt wel internetten, maar niet draadloos. Nu heb ik mijn MacBook aangezet, WPA-key ingevoerd en ik heb internet. Weet iemand hoe dat kan? De nieuwe laptop draait op Vista Home Premium.
Het gaat om een Speedtouch 780. Hij ziet het netwerk wel, ik kan de code invoeren en vervolgens maakt hij geen verbinding.

Groet, Jon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 09:16 

Zoek even op het forum want daar staat al het eea over Vista,draadloos en de Speedtouch 780.Gebruik anders eens de WEP/key ipv WPA.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 09:35 

Ik heb van alles geprobeerd. Volgens Vista is er ook nauwelijk signaal, ik zie dus geen groene blokjes, ook al staat de speedtouch naast de laptop. Ik weet niet wat 't kan zijn. Ik heb verschillende kanalen geprobeerd, B/G, B of alleen G, WEP, WPA, WPA2, verschillende instellingen op de laptop, maar geen resultaat.

Groet, Jon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 12:01 

Draadloos is gewoon mogelijk met Slim. :D

Al geprobeerd om de ST780 op een ander kanaal tussen 1 en 11 in te stellen? Zie je wel andere draadloze netwerken in de buurt? Draadloos gedeelte van de laptop kan dan ook defect zijn. Draadloos is gewoon mogelijk met Slim. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 19:47 

Ik heb verschillende kanalen geprobeerd. Ik zag meerdere netwerken. Eentje van die buren die een sterker signaal had dan die van de Speedtouch. Ik zal nog 's een ander accesspoint proberen. Als het daar ook niet mee lukt, dan moet het dus aan de laptop liggen.

Groet, Jon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 00:47 

Je zei in je eerste berichtje dat deze laptop de 780 wel ziet.
Ook dat je de code kon invoeren maar dat het daarna ophield.

Er is toch geen mac-adres filtering aangezet in de 780?
Als het mac-adres van de laptop niet in het rijtje staat lukt het niet.

Je zie met die laptop ook andere netwerken, het draadloos gedeelte van die laptop lijkt me dan wel goed.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 01:43 
Site Admin

Ik heb een 2tal pogingen gedaan om vista draadloos te koppelen aan de experia-box. In beide gevallen ONMOGELIJK voor elkaar te krijgen. 1 maal wel gelukt te connecten via wep, en de ander moest ik wijd open zetten om draadloos te kunnen verbinden :evil: .

wpa? Wpa2? Kun je wel vergeten. Ik ben hemelsblij dat ik geen vista hebt. waardeloos spul, zo baggertraag als de zenuwen, alles wat je doet moet je bevestigen en zo kan ik wel een kwartiertje door pennen :evil: .

Vreselijk dat ze de mensen bij aan de aanschaf van een nieuwe pc/laptop deze bagger troep door de maag heen duwen :evil: .

Tip! (niet dus) bij de mediamarkt een lenovo ( ondermerk van IBM) laptop met vista home basis 399 euro. Verkoper vertelt er niet bij dat deze laptop maar 512mb on board heeft waardoor het een eeuwigheid duurt voor die alleen als is opgestart. Buurvrouw is gillend terug gegaan en heeft met veel pijn en moeite haar geld terug gekregen :evil: .

Maar...er gloort hoop aan de horizon. Hp, Dell bieden bij de aankoop een downgrade cd aan waarmee je kosteloos terug kan naar Windows XP (hoera! :D ) want dat hele vista is 1 grote rommel en bende. Vrees dat ze nog minimaal 1 jaar nodig hebben er een fatsoenlijk product er van te maken.

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 01:55 

Al mijn XP-machines werken als zonnetjes...:-)

Maar waarom wil Vista dan geen verbinding maken via WPA?
Ik begrijp dat niet want het is toch een "normaal" protocol?

Je kent me, ik zou bijna op Vista overstappen om die problemen over me heen te laten komen....:-)

Maar ik doe het niet..... 8)

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 09:12 

Ik ben ook absoluut geen fan van Vista. Ik heb tot aan september bij een compterbedrijf gewerkt. Bij verkoop probeerde ik toch wel XP te verkopen in plaats van Vista. Of, als er Vista Business bij het apparaat zat, dan XP Pro installeren.
Ik weet ook wel hoe je verbinding moet maken en hoe je een draadloos netwerk in hoort te stellen, dat was mijn werk immmers. Daarom vond ik het ook zo vreemd dat ik geen verbinding kon maken. Nee, Microsoft heeft echt bij mij af gedaan. Sinds ik mijn MacBook heb, zie ik pas hoe slecht Windows in feite is. En ik werk met Windows vanaf 3.1.

Maar goed, het komt dus vaker voor dat je met Vista geen verbinding kunt maken. Ik zal dan een ander accesspoint proberen, dan moet het lukken.

Bedankt voor de tips.

Groet, Jon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 09:19 

Beste Jon,

Ik twijfelde geen moment aan jouw kunnen hoor.
Ik twijfel gewoon aan Vista, je leest er zoveel problemen over....

Windows 3.1, dat is al even een tijdje geleden....:-)
Ben ik ook mee begonnen, het was toen een wonder.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 12:35 

Heb zelf een tijdje Dualboot XP en Vista draaiende gehad,en moet zeggen Vista(bedraad) liep als een trein.Herken de problemen dus niet direkt,lees en hoor er wel veel over.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 12:56 
Site Admin

zonder hier de loftrompet voor vista af te steken. denk toch dat het probleem in de speedtouch zit.
werk zelf draadloos met vista icm met de siemensbox met wpa beveiliging en geen enkel probleem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 18:06 

Veel laptops hebben problemen met WPA2 i.c.m. Vista. Het beste kan je de beveiliging op WPA of WEP zetten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 18:23 
Site Admin

jwagenaar schreef:
zonder hier de loftrompet voor vista af te steken. denk toch dat het probleem in de speedtouch zit.
werk zelf draadloos met vista icm met de siemensbox met wpa beveiliging en geen enkel probleem.

vreemd, mijn buren ana de overkanthebben een grijze siemens en hadden vista. niet op wpa te krijgen, en geloof mij, heb het ECHT geprobeert.

mijn naaste buurvrouw heeft tele2 compleet, dus een adere router. dat was helemaaal een drama met vista. de enigste manier om die draadloos te krijgen was (na haar goedkeuring) alles wijd open te zetten.

als je internet er op na leest zijn is de top 3 van meest gehoorde klachten 1- rand apparatuur 2-snelheid en 3- draadloos niet aan de praat te krijgen.

kortom, er moet wat mis zitten in vista, of zou het echt allemaal aan de routers liggen? :roll: .

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 18:37 

Als ik dit zo lees dan blijf ik nog met XP werken....:-)
Draadloze verbindingen opzetten is dan kinderspel.

Het "moet" toch aan Vista liggen als ik het zo lees.
Toch niet normaal dat ze een product op de markt zetten wat zoveel problemen geeft?

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]