Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 14:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 sep 2007 10:37 
Site Admin

je zou denken eerder denken van de baco, mar helaas mis :lol: onder vista is he m.i onmogelijk wpa te schakelen. wep lukt wel. dus heb het uiteindelijk daar maar op gezet. ik zag het op het laatst nog een beetje wazig dus ga vanavond (zonder baco :lol: ) even de rest afmaken :wink:

trouwens, het is gelukt, de nslu2 zit weer goed in het netwerk. moest wel even zoeken met look@lan waar die in de eerste instantie zat maar bleek op 192.168.1.70 te zitten. afijn het werkt weer...tijd om aan de koffie te gaan 8)

groet marcel.

Laatst bijgewerkt door marcel234 op do 20 sep 2007 10:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 sep 2007 10:39 
Site Admin

gaat het hier om een speedtouch. bij gebruik van siemensbox is gebruik van wpa geen enkel probleem met vista (althans niet bij mij).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 sep 2007 10:41 
Site Admin

klopt, gaat om de speedtouch. ben op de hoogte dat de grijze wel mee werkt maar de zwarte niet. dus even uitvissen hoe ik dat kan oplossen.

heb trouwens bij de buurvrouw hiernaast tele2 aangelegt en op die router is het dus echt een drama vista draadloos te krijgen. alleen door het netwerk open te zetten zonder beveiliging kan je draadloos internetten :roll: tele2 heeft er geen oplossing voor en verwijst naar de leverancier van de laptop=belachelijk dus.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 sep 2007 21:43 

Bij deze, ik zal het in de gaten houden ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 sep 2007 23:36 
Site Admin

haha, oke dan :wink:

even voor de mede lezers. Corvector had ik vanavond bij de mphd aan de lijn omdat er problemen zijn gerezen met mijn beeldtelefoon 8) .

telkens bevriest de vp6500 en is hij vaak niet bereikbaar. hoe dat komt? geen flauw idee. ik ben door Corvector door verwezen naar primafoon misschien dat ze daar er iets mee kunnen. in de vp6500 staat versie 3.22 maar er is al 3.27 beschikbaar. het is onvindbaar of de bevries problemen zijn verholpen met die nieuwe firmware :?: .de vp6500 zou iedere nacht zichzelf moeten updaten, echter dat doet ie niet.

via google kan je vrijwel niets vinden dus een oplossing vinden lukt mij niet :x heel misschien dat er iemand op dit board is die mijn problemen herkent en hier wat over kan vertellen.

aan de grijze siemens ligt het verder niet die draait prima. het bevriezen gebeurt zodra er iemand belt. de vp6500 gaat dan niet meer over...staat stil en begint zichzelf te resetten na +-5 min.

herkent iemand dit? graag reactie!

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2007 23:54 
Site Admin

ik had vandaag (helaas) geen tijd om even langs de primafoon te gaan. het lijkt erop dat vandaag de vp6500 zijn dienst goed doet want de hele dag geen enkel probleem gehad. ook niet met inkomend telefoon verkeer (zou het dan toch uit zichzelf goed komen?)

ik wacht even af of hij nog een keer vastloopt? dan kan ik alsnog langs gaan. maar vandaag doet ie het goed en dat is goed nieuws! :lol:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2007 21:07 

marcel234 schreef:
ik had vandaag (helaas) geen tijd om even langs de primafoon te gaan. het lijkt erop dat vandaag de vp6500 zijn dienst goed doet want de hele dag geen enkel probleem gehad. ook niet met inkomend telefoon verkeer (zou het dan toch uit zichzelf goed komen?)

Dat zou heel mooi zijn natuurlijk! Zoals je die avond ook al aangaf, had je tijdens het testen (met mij aan de lijn) ook even geen problemen.
Hopelijk blijft dit zo.
Had je daarvoor trouwens nog speciale handelingen verricht (e.g. modem reset of toetsel spanningloos gemaakt)?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2007 12:13 
Site Admin

Hoi!

Nee niets bijzonders verricht. Dus was gebaseerd op puur toeval.

Trouwens. Gisteren weer moeten bellen om half 6 omdat alle voip accounts eruit lagen. Ze denken nu bij de 2de lijn te weten wat de oorzaak zou kunnen zijn(?) het zou misschien een conflict kunnen zijn tussen voip 101 en 103 waar de vp6500 op draait. Ze hebben het doorgezet naar de 3de lijn en die gaat nu eventueel een monteur sturen om te kijken wat er mis is met dat ding.

Ook zo vreemd is het verhaal over dat 0844 nummer. Heb deze vorige week maandag online aangevraagd maar verder niets meer over gehoord. Nu blijkt dat dit nummer wel is toe gewezen maar niet instelbaar is op voip account 103. Volgens de 1 is dat nummer totaal niet nodig om dat beeld telefoon te laten werken en volgens de anders weer wel??

Ik heb dus gisteren de grijze experia weer een harde reset mogen geven. Nadelig was dat wifi en telefonie niet gingen werken waardoor ik om half 9 nog een keer moest bellen om dit handmatig recht te laten zetten. Box werkt nu weer goed dus hopen dat dit zo blijft!

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2007 21:27 
Site Admin

fout gedacht :evil:

telefonie ligt er weer uit. ben op alle nummers niet meer te bereiken en uitbellen is ook niet mogelijk :evil: dat wordt morgenochtend weer bellen met kpn...wordt er langzamerhand erg moe van :roll:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2007 15:10 
Site Admin

inmiddels is het al dinsdag en nog steeds geen telefonie. na contact blijkt het doorgezet te zijn naar de 3de lijn. volgens mij hebben ze het of druk, of liggen ze te slapen daar.

inmiddels trotse eigenaar van 6 voip account waarvan er 2 bezig zijn met uitvoeren maar steeds mislukken.

achteraf spijt als haren op m`n hoofd dat ik die grijze box hebt terug genomen. wil niet zeggen dat ie zwarte alles was maar hij deed het tenminste naar behoren!

nu maar afwachten wanneer ze in actie gaan komen want begin het na 4 telefoonloze dagen echt zat te worden.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 22:15 
Site Admin

ah wie belt daar> jawel, het is de 3rde lijn! meten, meten...oh meneer, er zit ergens kortsluiting in de lijn daarom doet u telefonie het niet goed.

oh? vraag ik, wanneer gaat het eventueel weer werken?

euh ja meneer, dat ligt aan wanneer het team die daarover gaat de wijkcentrale gaat bezoeken dan nemen ze u probleem gelijk onder handen.

kortom, zie mijn telefonie het eerste weekje nog niet werken. kijk, zie de voordelen, de ticket staat open dus bij de volgende nota gaat deze jongen nakkes betalen :wink: ze nemen vanzelf contact op dus we zullen zien!

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 22:22 
Site Admin

probleem ligt dus niet aan het type experiabox.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 22:26 
Site Admin

idd, heb ik altijd al bullchit gevonden. ze moeten gewoon eens de juiste bril opzetten en goed kijken op welk juist 9en goed!) aardepaar ze die verbinding prikken. op het moment dat zo`n 3rde lijns medewerker het gaat wijten aan een spinneweb in de wijkcentrale poep ik me broek vol van het lachen 8)

het kan ook net zo goed hier in het israpunt zitten toch? afijn, ze doen der best maar, als het maar gaat werken. tot die tijd houd ik me vinger stevig op de knip :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2007 20:11 

He marcel,

Zo te horen gaat het dus niet bepaald voor de wind. Ik heb ook slecht nieuws voor je mbt het beeldbellen:
Kpn gaat dit uitfaseren. De markt ontwikkeld zich niet snel genoeg, en er is gewoonweg te weinig animo voor om dit "wakker" te houden.
Opzich ook wel goed, want het hele beeldbellen staat nog steeds in zijn kinderschoenen, het netwerk kan het blijkbaar gewoonweg niet aan.

Hopelijk komt de 3e lijn toch nog wel met een goede oplossing! Het blijft natuurlijk een mooi stukje techniek :wink:

Groeten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 sep 2007 20:13 

marcel234 schreef:
jawel, het is de 3rde lijn! meten, meten...oh meneer, er zit ergens kortsluiting in de lijn daarom doet u telefonie het niet goed.
En Mine-tv werkt wel? Het zal eerder iets te maken met de SIP-server en de SIP-accounts. Hebben ze dat wel goed doorgelicht?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]