Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 21 jun 2025 10:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: System log
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2006 00:01 
Offline

Geregistreerd: za 17 jun 2006 23:58
Berichten: 2
Hallo allen,

Hoe krijg je de SystemLog in de lucht? Ik heb het adres voor de server gewoon op hetzelfde laten draaien als het ip van de box: 192.168.2.1 met poort nummer 514.

Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven? Ik mag graag alles weten wat er in de router gebeurt. gewoon een tik ;)

Groet,

Walter en bedankt!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jun 2006 13:52 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
binnen de webinterface (192.168.2.1) kan via de menu's advanced settings, administration, system log een keuze worden gemaakt voor een bepaald type log en daaronder voor on of off.
wat bedoel je precies met dat je de server hetzelfde ipnr hebt gegeven als de eb; 2 apparaten op hetzelfde ipnr is vragen om problemen.
kijk voor de mogelijkheden van de eb ook eens bij http://www.sleeuwijkonline.nl/experiabo ... .php?t=106.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 11:38 
Offline

Geregistreerd: ma 01 mei 2006 15:05
Berichten: 177
Woonplaats: Emmen
Eerlijk gezegd snap ik ook niet hoe dit werkt. Staat ook niet in de bewuste handleiding.

Ik weet dat je syslog aan kan zetten, maar dan wordt er vreemd genoeg gevraagd om een ipadres en poort in te voeren. Welk ipadres en poort en wáár slaat ie de log dan op?

Er moet toch een soort van log te vinden zijn in de experiabox zelf?

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 12:14 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
ik heb hier staat 192.168.2.1 en 514 (defaultwaarde).
via status; device is het system log zichtbaarheid. de hoeveelheid is afhankelijk van het ingestelde type log.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2006 12:44 
Offline

Geregistreerd: ma 01 mei 2006 15:05
Berichten: 177
Woonplaats: Emmen
Aha, bedankt.

Wel vreemd overigens, ondanks dat ik hem niet aan heb staan zag ik deze info altijd al:

06/19/2006 12:36:25 192.168.2.3 login success
06/19/2006 12:36:12 User from 192.168.2.3 timed out
06/19/2006 11:38:21 192.168.2.3 login success
06/19/2006 11:33:23 192.168.2.3 login success
06/19/2006 11:33:17 User from 192.168.2.3 timed out
06/19/2006 10:16:02 sending ACK to 192.168.2.3
06/19/2006 09:42:37 sending ACK to 192.168.2.104
06/19/2006 08:27:53 sending ACK to 192.168.2.3
06/19/2006 07:11:55 NTP Date/Time updated.
06/19/2006 06:25:51 sending ACK to 192.168.2.3
06/19/2006 01:12:08 NTP Date/Time updated.

Ik heb hem toch maar aangezet op de manier zoals jij zegt en deze op informatief gezet.

Misschien dat ik later op de dag moet kijken om te zien of er extra info bij is gekomen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 15:09 
Offline

Geregistreerd: za 17 jun 2006 23:58
Berichten: 2
Ik zie geen extra logs en ook waar de box het opslaat zie ik ook niet, heb verschillende poorten en ip's geprobeert maar ik zie het niet gebeuren... hmmmmm strange


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 15:12 
Offline

Geregistreerd: ma 01 mei 2006 15:05
Berichten: 177
Woonplaats: Emmen
Was deze thread even vergeten.

Zojuist even gekeken, maar ik zie niks nieuws in de log t.o.v. standaard (uit dus).

06/21/2006 15:10:07 192.168.2.3 login success
06/21/2006 15:10:02 User from 192.168.2.3 timed out
06/21/2006 13:10:10 NTP Date/Time updated.
06/21/2006 11:56:52 sending ACK to 192.168.2.104
06/21/2006 09:45:01 sending ACK to 192.168.2.3
06/21/2006 07:10:22 NTP Date/Time updated.
06/21/2006 01:10:34 NTP Date/Time updated.
06/20/2006 19:10:46 NTP Date/Time updated.
06/20/2006 16:06:05 sending ACK to 192.168.2.2
06/20/2006 13:10:59 NTP Date/Time updated.
06/20/2006 11:44:31 sending ACK to 192.168.2.3
06/20/2006 10:52:02 sending ACK to 192.168.2.104
06/20/2006 07:11:11 NTP Date/Time updated.
06/20/2006 01:11:24 NTP Date/Time updated.


P.S: ik zie trouwens dat ik NAT vermeldingen kan legen http://192.168.2.1/status_internet.stm

Waar zou ik die moeten zien? Ook in desbetreffende logfile? Zo ja, dan bevreemdt het mij omdat ik zowel vóór het legen en ná het legen niets m.b.t. NAT vermeldigen zie. Ondanks dat ik er een stuk of 40 in had staan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2006 15:19 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Wel gesaved of een reset gedaan ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2006 15:21 
Offline

Geregistreerd: ma 01 mei 2006 15:05
Berichten: 177
Woonplaats: Emmen
Uhhhhh....wel gesaved maar idd. geen reset gedaan. :oops:
Tja, niet gewend met routers om te resetten. Meestal is het saven en klaar.

Mijn dank!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 20:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Walter,

Met System log server kan je de systemlog berichten naar een andere server sturen. bv. als je thuis een fileserver heb draaien of een pc heb die nooit uitgezet wordt, dan kan je hier de systemlog berichten naar toe sturen. Er moet wel een syslog daemen draaien op de server/pc. Hier kan je bv Kiwi Syslog Daemon voor gebruiken. (is gratis tool) Niet vergeten om in XP poort 514 in de firewall open te zetten. Alle ontvangen systemlog meldingen worden nu in een file opgeslagen maar kunnen ook direct bekeken worden met kiwi syslog daemen.

Nu kan je systemlog server aanzetten in de experiabox. Vul bij het server-adres het ip nummer in van de server/pc. Alle logmeldingen worden nu ook naar de server/pc gestuurd. Kan handig zijn als de experiabox gereset moet worden. De syslogmeldingen zijn dan uit de EB maar nog wel beschikbaar op de server/pc.

Succes ermee.

Flappie


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling