Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 16:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 mei 2006 11:51 
Site Admin

verneem gaarne of er gebruikers zijn die al ervaringen hebben met deze combinatie; goede/slechte ervaringen, type telefoons, installatie e.d.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 22:11 

Denk dat het nog wel even zal duren omdat de meeste fabrikanten bezig zijn om modellen uit te brengen of net hebben uitgebracht !

Profiel  

Berichttitel: wifi telefoneren
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2006 23:48 

Kpn winkel kan nog niks leveren, het belooft echter wel wat overal (binnen het bereik van een wifi zender) onder je eigen telefoonnr bereikbaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2006 15:01 

jwagenaar schreef:
verneem gaarne of er gebruikers zijn die al ervaringen hebben met deze combinatie; goede/slechte ervaringen, type telefoons, installatie e.d.

Ik heb ervaring met het gebruik van een wifi telefoon waarbij ik als telefoon een softphone gebruik maar misschien ben je op zoek naar een hardphone gebruiker?
Als softphone gebruik ik X-Lite op Windows98 en WindowsXP en SJphone op een pocketpc. Het werkt goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 okt 2006 23:17 

Heb de Philips VP5500 met beeldbellen en deze werkt prima.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 19 okt 2006 12:00 

JS schreef:
jwagenaar schreef:

Ik heb ervaring met het gebruik van een wifi telefoon waarbij ik als telefoon een softphone gebruik maar misschien ben je op zoek naar een hardphone gebruiker?
Als softphone gebruik ik X-Lite op Windows98 en WindowsXP en SJphone op een pocketpc. Het werkt goed.

En onder welk nummer ben je dan bereikbaar? Je geografisch nummer of zo'n persoonlijk (084) nummer?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 okt 2006 00:50 

Frank schreef:
JS schreef:
jwagenaar schreef:

En onder welk nummer ben je dan bereikbaar? Je geografisch nummer of zo'n persoonlijk (084) nummer?

Bij het gebruik van een wifi telefoon kan je alleen gebruik maken van een lokatie onafhankelijk 084 nummer. Bij HetNet kan je gratis één 084 nummer aanvragen wat ik dan ook gedaan heb. Met dat nummer ben je overal waar je een internetverbinding kan maken bereikbaar. Door je geografische nummer door te schakelen (*21, *67 of *61) ben je ook overal bereikbaar op je geografische nummer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 sep 2007 02:07 
Site Admin

vandaag zat ik te surfen over marktplaats en je word daar bijna suf gegooit met deze beeld telefoons van kpn. nu lijkt mij het wel wat gezien mijn ega een umts telefoon heeft en we elkaar zouden kunnen zien tijdens het bellen.

maar (er is altijd een maar als je iets post :lol: ) ik kan nergens ontdekken hoe je zoiets aansluit op een zwarte experia, kan dit wel? of is dit alleen bedoelt voor de grijze, kan het mij niet voorstellen maar was nieuwsgierig of iemand hier kan ontdekken hoe het zit met de installatie op een zwarte experia. het is natuurlijk zonde iets aan te schaffen als het niet blijkt te werken.

dus hoop op jullie hulp :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 sep 2007 12:52 
Site Admin

inmiddels ook deze vp6500 (wit) gekocht via marktplaats (40 euro! :lol: )

gelijk aangesloten en de installatie gaat lekker snel en zonder moeite. alleen als ik iemand wil bellen is het gelijk in gesprek :cry: ik vermoed dat dit te maken heeft dat ik nog geen 0844 nummer hebt ontvangen en dat daarom het boeltje nog niet werkt zoals zou moeten werken.

heren: kristalhelder beeld, mooie interface, en geluid perfect :wink:

minpunt: de camera is niet dat je zegt wow. het zal max 0`5 zijn want het beeld ruist enorm, let op(!) dit is alleen in de avond. overdag`s bij daglicht werkt de camera wel naar behoren en is goed duidelijk!

aanrader? ja denk het wel. nog niet nu maar over een jaarte of 1/2 als umts net zoiets is geworden als gprs (goedkoop dus) kan beeldbellen best wat gaan worden. tenslotte, het is leuk als je mekaar niet alleen spreekt, maar ook kan zien!

je kunt ook beeldbellen naar iemand met een pc(!) dat maakt het nog wel extra interesant. dat is dan gratis.

om beeldbellen te promoten zijn de kosten goed te doen. beeldbellen kost vor alsnog net zo duur als bellen naar een mobiel...waarvan akte heren :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2007 07:33 

Iedere dig.camera produceert ruis zelf prof. camera's .
Dus zeker van zo'n beeldtelefoon in donkere omstandigheden kan de beeldchip het niet meer aan :wink:

Maar de techieken gaan gelukkig vooruit, en ook dit zal beter worden in de loop der jaren, kijk maar naar de dig.fotografie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2007 09:02 
Site Admin

Henk.W schreef:
Iedere dig.camera produceert ruis zelf prof. camera's .
Dus zeker van zo'n beeldtelefoon in donkere omstandigheden kan de beeldchip het niet meer aan :wink:

Maar de techieken gaan gelukkig vooruit, en ook dit zal beter worden in de loop der jaren, kijk maar naar de dig.fotografie.

klopt is ook zo, maar ik bedoelde meer aan te geven dat in de avond beeldbellen vrijwel geen optie is doordat het beeld zo sneeuwt dat je amper je eigen hoofd kan zien :lol: .

trouwens, met de wind mee krijg ik vandaag tussen 12 en 14.00 uur een nieuwe GRIJZE experia :D het blijkt bekent te zijn dat de vp6500 niet goed functioneert onder de zwarte thomson, nu was ik daar al mee bekend want vanaf het moment dat ik de vp6500 heb aangesloten blijft hij steeds weer opnieuw opstarten. alles valt dan uit, televisie/internet/telefonie doet het dan niet meer :evil: gisterenavond daarvoor gebelt met de 2de lijn en die stelde gelijk voor de box om te ruilen naar een grijze.

nu wordt het spannend, want straks zal die vp6500 goed draaien, maar zal dat dan ook nog gelden voor i-tv?? kwestie van afwachten lijkt mij zo. wordt vervolgt :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2007 18:27 
Site Admin

zo, de grijze experia hangt weer. alles draait weer goed alleen kan mijn nslu2 niet meer in het netwerk vinden? vermoed dat hij nog staat op die zwarte box, maar zou niet weten hoe ik dat nu kan aanpassen (aan de pc hangen?) tips please!

verder draait i-tv nog steeds goed, alsmede de wififoon, vp65000 draait nu als een zonnetje :lol:

verder mac adressen vast gezet enzo enzo. dus alleen die nslu2 weer aan de praat krijgen dan ben ik super tevreden :D

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2007 20:29 
Site Admin

marcel234 schreef:
zo, de grijze experia hangt weer. alles draait weer goed alleen kan mijn nslu2 niet meer in het netwerk vinden? vermoed dat hij nog staat op die zwarte box, maar zou niet weten hoe ik dat nu kan aanpassen (aan de pc hangen?) tips please!

de nslu2 zit natuurlijk nog in de iprange van de zwarte experiabox.
sluit een netwerkkabel aan tussen de pc en de nslu2 en zet de netwerkkaart van de pc tijdelijk in de range van de zwarte experiabox. als het goed is kan dan wel verbinding met de webinterface van de nslu2 worden gemaakt. stel de nslu2 dan in voor een ipnummer in de range van de zilveren experiabox.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 sep 2007 09:49 
Site Admin

ga ik dat zo eens even doen john :lol:

wilde het gisteren al doen, echter klapte de sip gegevens bij de buren eruit en toen was het nog even zo`n verdraaide vista laptop draadloos zien te krijgen, combineer dat met een halve fles bacardi dan weet je waar ik vannacht om half 2 ben beland :D :lol:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 sep 2007 10:28 

marcel234 schreef:
ga ik dat zo eens even doen john :lol:

wilde het gisteren al doen, echter klapte de sip gegevens bij de buren eruit en toen was het nog even zo`n verdraaide vista laptop draadloos zien te krijgen, combineer dat met een halve fles bacardi dan weet je waar ik vannacht om half 2 ben beland :D :lol:

groet marcel.

Waar heb je nu hoofdpijn van? :lol: :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]