Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 20 jun 2025 23:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2007 11:27 

Bericht van KPN:

Den Haag, 17-07-2007

KPN verlaagt televisieprijzen fors

Vanaf begin augustus 2007 gaat de prijs van KPN televisieproducten fors omlaag. Digitenne wordt 30% goedkoper en kost voortaan slechts €6,95 per maand in plaats van €9,95. Ook Interactieve TV (voorheen Mine TV) wordt goedkoper. Het basispakket van ca. 50 tv- en 75 radiozenders gaat €9,95 per maand kosten. Er komen keuzepakketten met extra zenders. Met meer keuze voor de klant en voordeliger prijzen wil KPN het monopolie van de kabel tv bevechten en zijn positie op de Nederlandse televisiemarkt versterken.

Met de nieuwe, scherpere prijs van €6,95 per maand wordt Digitenne vanaf 2 augustus nog meer hét voordelige alternatief voor de kabel. Voor ruwweg de helft van de prijs van analoge kabel tv biedt Digitenne een basispakket met de 23 populairste televisiezenders plus 19 radiozenders in digitale kwaliteit. De ruim 300.000 bestaande Digitenne-kijkers hoeven niets te doen om ook van deze prijsverlaging te profiteren; het nieuwe tarief gaat automatisch in vanaf september, de eerstvolgende factuurperiode. Eveneens nieuw is dat klanten voortaan de benodigde digitale ontvangers voor Digitenne kunnen huren. De eerste tuner is inbegrepen in het maandelijkse tarief; voor additionele ontvangers wordt €3,- per maand in rekening gebracht.

Het grote voordeel van Digitenne is dat het draadloos is - dus overal te ontvangen, ook buitenshuis - en zeer eenvoudig aan te sluiten. Gisteren is de zendmast in Den Bosch in werking gesteld. Daarmee is het volledige Digitenne pakket in ruim 65% van de Nederlandse huishoudens te ontvangen. Voor het einde van het jaar volgen zendmasten in Arnhem, Eindhoven, Enschede en Doetinchem, waardoor nog eens zo’n half miljoen huishoudens hun favoriete zenders via Digitenne kunnen kijken.

Interactieve TV wordt na de introductie van vorig jaar nu breder in de markt gezet. De nieuwe, beschrijvende naam sluit beter aan bij de verschillende merken van KPN. Naast bellen en internetten is televisie een strategische pijler van KPN. In toenemende mate geven mensen de voorkeur aan één aanbieder voor al deze producten. Dit levert niet alleen besparingen op, maar is overzichtelijk en gemakkelijk.

Nieuw is ook dat klanten kunnen kiezen uit verschillende zenderpakketten voor Interactieve TV. Het Basispakket met ca. 50 tv- en 75 radiozenders kost €9,95. Daarnaast kan de klant naar wens kiezen voor een pakket met extra zenders. Het Planet Pluspakket omvat ca. 25 themazenders (onder andere sport, muziek en documentaires) en kost eveneens €9,95 per maand. Voetballiefhebbers krijgen voor €9,95 per maand 4 voetbalkanalen met o.a. live Tele2 Eredivisie voetbal.

Naast digitaal beeld en geluid biedt Interactieve TV extra mogelijkheden, zoals Uitzending Gemist en de digitale videotheek Film Direct, waarmee kijkers honderden filmen eenvoudig kunnen bestellen en bekijken vanuit hun luie stoel. Op de harddisk recorder, die tijdelijk in prijs is verlaagd tot €99,95, kan tot 100 uur televisie met één druk op de knop worden opgenomen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2007 18:47 

Als ik nu Mine bestel voor 19,95... zou ik dan vanaf augustus ook 9,95 hoeven te betalen?
Geldt de prijsverlaging ook voor huidige Mine klanten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2007 18:54 

Op de site van KPN staat het volgende:

Belangrijk: als je nu bestelt, ontvang je het nieuwe product voor de nieuwe prijs, je hoeft er niets voor te doen! Heb je al besteld en wacht je nog op levering, dan word je product per 1 augustus automatisch omgezet.
Keuzepakketten kan je bestellen met je afstandbediening. Veel kijkplezier!

bron: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1952687

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2007 20:19 

Bedankt! :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2007 21:05 
Site Admin

wederom weer bedankt petra voor het plaatsen van dit goede bericht!

had ik toch gelijk :wink: ik wist al dat dit er aan zat te komen van iemand binnen kpn, echter, ik had het al kunnen plaatsen maar stel dat het toch ineens anders is sta ik voor l*l dus vandaar dat ik gewacht hebt.

1 ding is zeker. met de prijs wijzeging gaat kpn scoren! na alle technische troubels die zo goed als over zijn is het tijd om op oorlogspad te gaan tegen tele2.

mijn berekening is dat jenu ipb+mine (1`5 mb) kan krijgen voor iets meer dan 40 euro per maand. alsnog hoger dan tele2 maar daar tegenover staat dat kpn wel echt top producten levert waar je als consument echt iets meer kan. al eerder heb ik geschreven dat ik ook ervaring hebt met tele2+vision en ondanks dat tele2 ook een goed product levert ( en snel!) zitten er toch wat min puntjes aan. de router heeft vele beperkingen, en de septopbox van vision zit er niet uit.

kortom: met deze prijzen die kpn nu gaat voeren wordt het tijd om eens flink aan de weg te timmeren teneinde klanten binnen te halen. we mogen niet vergeten dat kpn de laatste maanden eteleke 10.000 nieuwe klanten ana de concurent heeft verloren.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2007 21:36 
Site Admin

vraag me wel af of dit ook voor planet-klanten gaat gelden of alleen voor kpn-gebruikers.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2007 21:50 

Ja dit gaat ook gelden voor planet klanten.

Ik heb vandaag de volgende mail ontvangen:

Beste klant van Mine,

Er gaat de komende tijd veel veranderen bij Mine. De meest zichtbare verandering is de nieuwe naam. Vanaf 1 augustus heet Mine: Interactieve TV. Maar er is meer.

Op dit moment heeft u de beschikking over ruim 70 tv-zenders en 75 radiozenders. Bij Interactieve TV blijft dat zo, maar de tv-zenders worden verdeeld over twee pakketten: het Basispakket met bijna 50 zenders en het Planet Pluspakket met ruim 20 zenders. De radiozenders blijven in het Basispakket.

Het Basispakket kost vanaf 1 augustus slechts 9,95 euro per maand. Het Planet Pluspakket zal tegen het actietarief van 7,50 euro worden aangeboden. Dat betekent voor u een korting van 2,50 euro per maand op uw maandelijkse abonnementsgeld.

Om de overgang voor u zo soepel mogelijk te laten verlopen, activeren we per 1 augustus automatisch het Planet Pluspakket. Zo houdt u wat u gewend bent; tegen lagere maandelijkse kosten.

Als u geen prijs stelt op het Planet Pluspakket, dan kunt u dat pakket eenvoudig uitzetten. U leest hier meer over in de mailing die in de loop van de volgende week bij u in de brievenbus valt.

In die mailing leest u trouwens ook alles over de nieuwe Premiumdiensten van Interactieve TV en - ook nieuw bij Interactieve TV - over de ruime keuze aan losse programma's en series die u op aanvraag direct kunt bekijken. Wanneer u maar wilt.

Met al deze veranderingen denken we dat Interactieve TV meer dan ooit TV op maat biedt. Voor iedereen. Wat je ook kijkt, wanneer je maar wilt kijken.

Vriendelijke groet,

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2007 10:35 

marcel234 schreef:
ik had het al kunnen plaatsen maar stel dat het toch ineens anders is sta ik voor l*l dus vandaar dat ik gewacht hebt.

groet marcel.

Dat valt toch wel mee :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 01:23 
Site Admin

nou? :wink:

maar evengoed fijn nieuws voor die groep die in hun achterhoofd hadden mine aan te schaffen toch? 9.95 is een primaprijs voor zo`n leuk/goed product en kpn kan er mee concureren lijkt mij zo.

nu wordt het toch eens hoog tijd dat bepaalde extra`s worden door gevoerd zoals toegang geven tot de harde schijf en als 2de beetje up spicen en daar bedoel ik mee de internetverbinding, zou een goeie marktening stunt zijn als iedereen 50% meer snelheid er bij zou krijgen voor het zelfde geld.

buiten dat om, ik betaal nu 34.95 voor 3 mb terwijl je bij tele2 vrolijk 20mb krijgt voor 29.95 :? kortom doe met dit bericht je voordeel kpn :lol:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 08:37 

En als de dekking nou ook zoals gezegd landelijk wordt,dan is het een optie.Zowel Digitenne als het vroeger Mine zijn op meerdere plaatsen niet te ontvangen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 17:03 
Site Admin

digitenne zal komend jaar landelijk volledig dekkend worden. Hoe dat zal zitten met mine blijft een andere vraag. Feit blijft wel dat als kpn niet kan leveren ook tele2 dat niet kan, en gezien dt de grootste concurent is voor kpn hoeft deze laatste partij minder haast te maken met mine.

Ik hoor en lees trouwens nauwelijks nog problemen over mine en dat is goed nieuws :wink:

groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel: Nieuwe aanvraag
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2007 17:43 

Ik heb vorige week Mine besteld (met in het achterhoofd de prijsverlaging :D) en net de bevestiging ontvangen. Oplevertijd was 4 weken.

Leuk detail: de namen 'Mine' en 'i-TV' werden doorelkaar gebruikt. Dus vernieuwing zit er aan te komen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2007 10:39 

(Per vandaag zijn op KPN.nl de naamswijzigingen en prijswijzigingen doorgevoerd. Alleen op mine.tv nog niet.)

Profiel  

Berichttitel: Vernieuwde site
BerichtGeplaatst: di 07 aug 2007 23:12 

Kpn heeft een nieuwe site ivm de naamswijziging.

http://www.kpn.tv/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]