Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 04 jul 2025 19:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 14:40 

HORNY schreef:
ik heb dan weer de grote pech dat ik niet in het gebied van upc zit helaas
anders was ik ook heel snel gevlogen
het is heel simpel ze bieden het zelfde voor veel minder geld

Ik zit ook niet in het gebied van UPC, maar heb je ook al eens bij Speedlinq gekeken, hier betaal je voor de 6 mb verbinding 24,95.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 15:03 
Site Admin

die 24,95 is voor het 1e jaar; daarna wordt het 34,90.
speedlinq heeft wel de duurste helpdesk: 70 cent per minuut :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 16:04 

volgens mij kanje heel simpel een abbo nemen bij upc gezien zij niet gebruik maken van de kpn bedrading maar van de televisie bekabeling
dus de tlefoon lijnhoefd dan erst niet vrij gegeven te worden maar waar je wel mee zit is je abbo bij kpn al een jaar oud anders moet je die dus eerst uit dienen alvorens een nieuw abbo van start kan gaan
en ja er kan een probleem ontstaan met het wisselen van profider maar ja je kan je toch ook wel ff tijdelijk reden met een mobile telefoon voor 40 euro besparing permaand wilik wel ff zonder telefoon
je kan je gauw reden hoor en telefoon is geen levens belang het is wel fijn dat als je der 1 hebt dat hij het wel doet

je moet maar zo denken het is allemaal luxe en zonder die luxe gaat het leven echt wel door

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 17:05 

Ik heb toch eens met UPC gebeld.... :D
Er staat dat het eerste jaar het telefonie-gebeuren er gratis bijzit.
Ik vroeg wat dat na dat het eerste jaar?
Dan blijft het zo....:-)

Naar het buitenland bellen is wel wat duurder.
Ik bel regelmatig met Frankrijk en Duitsland, nu 4 dan 5 cent.
Ik bel ook regelmatig met de VS/Canada, nu 4 dan 6 cent.
Dat zijn de verschillen niet.

OK, de newsserver van UPC/Chello is geen topper........
Ik gebruik toch maar de tekstversie van de server dus dat zal wel mee vallen.

Ik denk toch dat ik het doe.....
Mijn KPN/Planet IPB duurt tot beging oktober 2007.

Alleen of mijn vaste telefoonnummer overkan naar UPC getwijfel ik.
Ik denk niet dat ze dat voor elkaar krijgen.....

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 18:45 

Robèrt schreef:

Kwestie van op tijd voorbereiden. Ruim van te voren IPB opzeggen en na 2 weken UPC berichten dat je wil overstappen met nummer behoud. De meeste providers kiezen voor een nieuw nummer, omdat dit voor hun gemakkelijker is.

Tijdje terug waren er veel problemen met UPC in Almere. UPC klanten waren blij dat ze weer naar de KPN konden. Heb je al geïnformeerd in de buurt of UPC klanten tevreden zijn?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 19:43 

Marcel schreef:
Robèrt schreef:

Kwestie van op tijd voorbereiden. Ruim van te voren IPB opzeggen en na 2 weken UPC berichten dat je wil overstappen met nummer behoud. De meeste providers kiezen voor een nieuw nummer, omdat dit voor hun gemakkelijker is.

Tijdje terug waren er veel problemen met UPC in Almere. UPC klanten waren blij dat ze weer naar de KPN konden. Heb je al geïnformeerd in de buurt of UPC klanten tevreden zijn?

Dat was met telefonie dacht ik.
Kennisen van me met het kleinste Chello abonnementje hoor ik noort over klachten. En die bellen ook via UPC en hebben een kinderdagverblijf én toch hoor ik nooit dat ze problemen hebben.
Maar goed, één zwaluw maakt geen zomer...

Wel een ander nadeel ontdekt, externe HD en http- en ftp-server in de Siemens ben ik wel kwijt.
Da's wel jammer maar die 40 euro per maand blijft leuk!

Ik heb de helpdesk van Planet gebeld over dat telefoonnummer.
Volgens de vriendelijke dame moest dat met UPC geen probleem zijn.
Ze vroeg me naar de reden van de eventuele opzegging.
"Wát!!" was haar reactie...... :D
Ze vond het wel erg goedkoop en kon het volkomen begrijpen.
Ze vond het jammer dat ik na jaren trouwe klant zijn geweest dacht om op te zeggen.
Er kwam geen tegenaanbieding.... 8)

Hier heb ik het over: http://www.upc.nl/totaalpakketten

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 22:18 

Citaat:
UPC regelt uw opzegging als u uw huidige telefoonnummer wilt behouden. Nadat u zich hebt aangemeld voor digitale telefonie van UPC, ontvangt u automatisch de UPC Machtigingskaart voor Nummerbehoud. Wilt u uw huidige telefoonnummer behouden, vul dan snel de machtigingskaart in en stuur hem terug. Hiermee kunnen wij uw huidige telefoonnummer overnemen en uw abonnement opzeggen. In de meeste gevallen is het telefonieabonnement maandelijks opzegbaar. Echter UPC raadt u aan om dit bij uw telefonie leverancier vooraf te controleren.

Let op: zeg nooit zelf uw telefonieabonnement op als u uw nummer wilt behouden. In dat geval is UPC namelijk niet meer in staat uw nummer over te nemen

Als je zelf IPB opzeg, kom je dan niet in de problemen?

Citaat:
Ik heb toch eens met UPC gebeld....
Er staat dat het eerste jaar het telefonie-gebeuren er gratis bijzit.
Ik vroeg wat dat na dat het eerste jaar?
Dan blijft het zo....

?? Het is toch een combinatie. Dus de prijs is voor internet en telefonie. En als het toch gratis is, krijg je dit vooraf zwart op wit?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 13:00 

Bij mij ging het dus goed fout van KPN naar @Home:
Op 7 juni zou mijn telefoonnummer worden geporteerd van KPN naar @Home, helaas dus niet in zoverre van dat ik nu 2 telefoonlijnen heb met hetzelfde nummer. Binnenkomende gesprekken van @Home telefoonabonnees ontvang ik via de @Home lijn en de rest nog via de KPN lijn. Uitbellen kan zowel via KPN als @Home. Vervolgens kreeg ik een brief van KPN dat er opdracht was ontvangen dat op 15 juni mijn telefoonnummer zou worden overgezet naar een andere telefoonaanbieder en dat mijn abonnement zou worden beëindigd, helaas niet dus. Na een belletje naar KPN en ook naderhand via een brief van KPN werd mij medegedeeld dat de opdracht tot overdracht etc. was geannuleerd. Ik heb nimmer de KPN opdracht gegeven de zaak terug te draaien of dit zou al door @Home moeten zijn gebeurd. Bij @Home zegt men dat ze mijn nummer hebben overgenomen. Er moet bij KPN dus nog een knopje worden omgezet.
Ik moet nog wel hierbij aantekenen dat ik eerder een Surfen en Bellen abonnement van Het Net heb gehad. Sinds 8 mei heb ik weer een analoge KPN telefoonaansluiting, een KPN monteur heeft de Experia Box meegenomen. Maar bij Het Net werd dat niet begrepen, zodat mijn abonnement bij Het Net pas op 6 juni is beëindigd (na zeer veel E mails en telefoontjes). Het Net en KPN werken ook erg langs elkaar heen. Wellicht is het daarom niet mogelijk dat de zaak kan worden overgezet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 13:19 

Beste Menno,

Maar als ik zou overstappen naar UPC dan "vervalt" mijn IPB verbinding toch helemaal?
Dan kan ik toch niet meer bellen of internetten via KPN?
Alles gaat dan toch via de kabel?

Als die KPN lijn dan toch blijft bestaan kan ik deze altijd even aansluiten op 220V. Dan zal de lijn snel weg zijn denk ik.....:-)

Ik zou het niet eens zo erg vinden als mijn nummer niet mee zou kunnen.
Ik krijg dan toch een ander nummer.
ik heb nu toch ook al een "geheim" nummer dus veel mensen kennen het niet.

Ik vind het jammer dat IPB te duur is ten opzichte van andere aanbiedingen.
Dan mag de Helpdesk wel goedkoop zijn om te bellen maar het prijsverschil is echt enorm.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 13:47 

Robèrt schreef:
Beste Menno,

Maar als ik zou overstappen naar UPC dan "vervalt" mijn IPB verbinding toch helemaal?
Dan kan ik toch niet meer bellen of internetten via KPN?
Alles gaat dan toch via de kabel?

Als die KPN lijn dan toch blijft bestaan kan ik deze altijd even aansluiten op 220V. Dan zal de lijn snel weg zijn denk ik.....:-)

Ik zou het niet eens zo erg vinden als mijn nummer niet mee zou kunnen.
Ik krijg dan toch een ander nummer.
ik heb nu toch ook al een "geheim" nummer dus veel mensen kennen het niet.

Ik vind het jammer dat IPB te duur is ten opzichte van andere aanbiedingen.
Dan mag de Helpdesk wel goedkoop zijn om te bellen maar het prijsverschil is echt enorm.

M.v.g,
Robèrt

Inderdaad, ik heb nu internet via de kabel, in mijn geval dus via @Home en ik heb geen Experia Box meer in de meterkast. De analoge KPN telefoonlijn, die ik op 7 mei na het verwijderen van de EB kreeg, werkt helaas ook nog steeds. Ik heb ook richting servicedesk KPN geopperd de KPN-lijn op 230 V te zetten, de reactie was dat ik op mijn taalgebruik moest letten, anders zou het gesprek beëindigd worden. Ik heb dus 2x hetzelfde nummer op zowel @Home als op KPN, maar als het niet anders kan, neem ik toch maar een nieuw nummer, want ik baal enorm van de KPN/Het Net.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 14:44 

Lees dit maar even en vergeet het "geneuzel"

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=18352.0;all

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 14:57 

Maarten schreef:
Lees dit maar even en vergeet het "geneuzel"

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=18352.0;all

Ikzelf heb geprobeerd om er eerst weer een analoge KPN telefoonlijn van te maken, dat is technisch dan wel gelukt, maar administratief niet: Vanmorgen pas kreeg ik een brief van Het Net dat mijn Surfen en Bellen abonnement per 19 juni wordt beëindigd :shock: terwijl ik al vanaf 7 mei alleen maar een analoge KPN lijn heb (en inmiddels kabelinternet van @Home). Ik verkeerde dus in de veronderstelling dat ik een echte analoge KPN telefoonlijn had maar dat kon ik ze bij KPN dochter Het Net maar niet aan het verstand brengen en ik denk dat ik daar nu nog steeds de wrange vruchten van pluk bij de overgang naar @Home. Ik adviseer daarom eerst alleen 2 maanden een analoge telefoonlijn te nemen + internet via de kabel en later pas telefonie via de kabel ! Je moet dan wel weer je kabelmodem omwisselen, maar dat is een fluitje van een cent.
Het tarief bij @Home is trouwens voor sommige abonnementen verlaagd, ik ontving hier vandaag net een bericht over: http://vedm.net/edm/viewer.jsp?m=2xHl&s=Bk6Gb

Laatst bijgewerkt door mennomulder op do 21 jun 2007 15:24, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 15:04 

Is het toch niet helemaal duidelijk....:-)

Ik begrijp er uit dat ik Planet moet bellen om op te zeggen en moet aangeven dat ik mijn nummer wil behouden/porteren.
Pas dan kan UPC er iets mee.

Overigen neem ik wel voor 2,95 per maand bij Planet de e-mail service.
Dan kan je je e-mail adressen behouden. Dat kan er dan nog makkelijk af....:-)

Maar laat KPN/Planet dit allemaal gebeuren?
Zo verliezen ze toch klanten?

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 15:33 

Robèrt, zet de zaak eerst om naar KPN analoog en neem al vast internet via de kabel en een tijd later pas telefoon via de kabel (zie mijn eerdere berichtgeving) Ik heb trouwens mijn E mailverkeer al geruime tijd via Gmail laten lopen vanwege ook weer problemen bij Het Net.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 16:13 

@Menno: ik ga zeker niet naar een analoge lijn van KPN, ik had ISDN voordat ik IPB kreeg.
Ik moet dan vast weer terug naar ISDN.
En zit ik er weer voor minimaal een jaar aan vast?
Als ik mijn eigen nummer niet kan behouden dan is dat maar zo.
Er zijn ergere dingen....:-)

Ik ga gewoon de beide helpdesks nog eens bellen.
Die van UPC is gratis voor nieuwe klanten en die van Planet is maar één cent per minuut. Heb ik wat te doen!

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 185 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]