Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 17:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2007 22:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Maarten schreef:
KSA schreef:
Als er een stroomstoring is bij u thuis gaat de experiabox uit en kunt u niet bellen. Zo ook als er een storing is op het netwerk uiteraard.

KSA


Toch ben ik van mening dat KPN iets zou moeten inbouwen dat je altijd bijv 112 kunt bellen,want nu verplichten ze min of meer de gebruikers om ook op andere manier dan via IPB te kunnen bellen.


De gemiddelde Nederlander heeft toch 2 mobieltjes?

M.v.g,
Robèrt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 08:00 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Het jongere segment en daarboven misschien wel maar de oudere mensen niet en bij een noodgeval denken mensen niet altijd direct aan hun mobieltje.Ik was gisteren ergens waar een stroomstoring was,en het waren oudere mensen,zonder mobieltje,dus konden ze niet bellen.

Bij noodgevallen moet dat ding ook zonder stroom 112 kunnen bereiken !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 10:32 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
Maarten schreef:
Het jongere segment en daarboven misschien wel maar de oudere mensen niet en bij een noodgeval denken mensen niet altijd direct aan hun mobieltje.Ik was gisteren ergens waar een stroomstoring was,en het waren oudere mensen,zonder mobieltje,dus konden ze niet bellen.

Bij noodgevallen moet dat ding ook zonder stroom 112 kunnen bereiken !

begrijp je wel, maar vraag me af of dit wel reeel is. weet me nog te herinneren dat enkele jaren geleden (bij gebruik van analoge telefoon) er bij ons een grote stroomstoring was en wat denk je ook geen telefoon.
daarnaast is het zo dat bij jouw "voorstel" iedereen ook een gewone telefoon moet hebben. als je namelijk met een draadloze (dect) telefoon werkt, heeft deze ook stroom nodig.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 10:34 
Offline

Geregistreerd: ma 12 feb 2007 20:43
Berichten: 61
idd ik ben het er helemaal mee eens

ik had al een jaar of 3 geen mobieltje meer , waas kapot gegaan en heb nooit een nieuwe meer gekocht had er niet zo gebrek aan.

het irriteerd me mateloos dat bij veel instanties ed er al van word uitgegaan dat je een gsm hebt.

ik weet nog niet eens hoe ik sms moet sturen maar kpn heeft5 t voor elkaar gekregen uit pure noodzaak en ellende maar weer zo`n ding gekocht.
de rekening krijgen ze nog plus alles dagen dat ik niet kan bellen met IPB
want ben nog steeds niet aangsloten na 3 dagen gebeld te hebben ze beloven steeds dat ik binnen 24 uur aangesloten zou worden weer
maar er gebeurt niets , krijg zelfs geen brief of rekening ..
ik ga toch minimaal hun excuses eissen met betaling van de onkosten
heb wel wat anders te doen in me vrije tijd dan aan de telefoon hangen wachtend op de helpdesk die weer eens zegt dat als er niks gebeurt is maar de volgende dag weer moet bellen :evil:

geef ze ook niet zo heel lang meer want dan ben ik t zat met KPN en ga ik wel een abo nemen op de kabel om daar te kunnen bellen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 11:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Zonder stroom kun je met kabel ook niet bellen.....

M.v.g,
Robèrt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 16:32 
Offline

Geregistreerd: ma 12 feb 2007 20:43
Berichten: 61
ja das waar maar mischien wat meer zekerheid

ik zag wat vreemds in me config van de Speedtoch 780i

bij de verbindingcontrole een rood kruisje door internet

met daar bij de testresulaten
Verbinding naar gateway (195.190.249.43)

kan kennelijk niet worden gemaakt die verbinding , mischien is dat de verbinding voor het VOIP gedeelte ?
geen idee wat dat voor ip is heb de dns wel goed dacht ik
195.121.1.34 en 195.121.1.66 van Planet
zal ook wel andrs kon ik t internet niet op

de gateway van de speedtouch is 192.168.1.254

dit is me DSL informatie , mischien hier een fout in ergens nog ...

Koppelingsinformatie


Actief: 7 dagen, 16:09:07

Modulatie: G.992.3 annex B

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.007

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 1,85 / 5,99

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 18,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,5 / 21,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,5 / 6,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 69.970 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 7.954

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 5.310





--------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 20:01 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Waar het mij om gaat,is dat er iets moet zijn om mee te kunnen bellen in noodgevallen ! Hoe ze dat fixen is de uitdaging voor KPN,dat er spanning moet zijn waarna je stroom krijgt is mij duidelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 20:20 
Offline

Geregistreerd: vr 27 apr 2007 16:46
Berichten: 69
Maarten schreef:
Waar het mij om gaat,is dat er iets moet zijn om mee te kunnen bellen in noodgevallen ! Hoe ze dat fixen is de uitdaging voor KPN,dat er spanning moet zijn waarna je stroom krijgt is mij duidelijk.

De beste oplossing lijkt me toch echt een mobiele telefoon, een andere mogelijkheid is om een UPS aan te schaffen, daarmee ondervang je echter nog geen storing op het VoIP gedeelte van het netwerk. Als een mobiele telefoon te ingewikkeld is en bereikbaarheid belangrijk/kritiek dan zou ik uberhaupt de overstap naar VoIP niet maken. Vanuit KPN hoeven we waarschijnlijk geen oplossing te verwachten.

Samantha schreef:
bij de verbindingcontrole een rood kruisje door internet

met daar bij de testresulaten
Verbinding naar gateway (195.190.249.43)

Zie hier voor uitleg en oorzaak: viewtopic.php?t=2176


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 mei 2007 11:52 
Offline

Geregistreerd: ma 20 maart 2006 10:54
Berichten: 285
Samantha schreef:
txn KSA

er is nu wat meer duidelijk , stond idd ergens een oude openstaande factuur van weet ik t wat alemaal en zou bericht hebebngehad ervan enzo...
of ik heb t gemist of er is nooit bericht gekomen maar kreeg t bedrag wat openstond nog met me klantnummer en een rekening nummer
dus heb t maar gelijk met spoed overgemaakt , zien of t wat opleverd

vreemde boel allemaal omdat ik nooit brieven heb gehad over betalings achterstand of dergelijke

nu maar hopen dat t goedkomt :D


En nu na 7 dagen...werkt het weer ?

_________________
Don't feed the Trolls!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 00:01 
Offline

Geregistreerd: ma 12 feb 2007 20:43
Berichten: 61
okays tnx KSA voor de link naar het subject

handmatig pingen naar dat ip geeft tmeouit dus zal allemaal wel goed zijn dan.

in iedr geval nog geen telefoon hier verwacht nu eigenlijk niet dat t nog komt , ik hou me rekening wel in de gaten dat ze me nietlaten betalen voor telefoon meer voor ze me weer gaan aasluiten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 16:33 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@Samantha:Branden wel de juiste lampjes op de EB ? Neem anders toch nog eens contact op met de HD want ik heb het idee dat er een aantal dingen langs elkaar lopen resp dat er een interne procedure in gang gezet moet worden zodat je weer middels Voip kunt gaan bellen.

Anders zou je na overleg met de HD een harde reset kunnen overwegen,maar ik denk dat het "hangt" op procedures.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 mei 2007 22:56 
Offline

Geregistreerd: ma 12 feb 2007 20:43
Berichten: 61
ben wer wat verder gekomen ,
er zat een fout in t rekening nummer dat zou nu hersteld zijn

ben tot de technische dienst gekomen en die deden testen
de kwaliteit van de lijn zou slecht zijn en er waerd een afspraak gemaakt met een monteur alvast mocht ik t zelf niet kunnen verbeteren.

ik ben wat aan t prutsen gegaan met de kabel van de isra naar de lasdoos die net voor t modem zit en t kabeltje van de lasdoos naar t modem

eerst had ik SN marge van 6.0 bij ontvangen , heb het kabeltje vervangen van de lasdoos naar t modem en nu zit ik aan 7.0 bij ontvangen dit is al een stukje beter
de techn. dienst zij dat 6 wel t minimum is .
hoe t nu allemaal zit weet ik niet maar de gegevns zijn nu dit :

Modulatie: G.992.1 annex B

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.024 / 8.000

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 1,53 / 1,19

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 13,0 / 19,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,0 / 22,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 17,0 / 7,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 8 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 1.730 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 12

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 12


watis de eerste regel ? die is nu anders dan eerder
heb nu Modulatie: G.992.1 annex B was voorheen G.992.3 annex B

wat is t verschil ?

morgen nog maar eens een nieuwe kabel proberen van isra naar de lasdoos cat5E of cat6


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2007 11:35 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Hier staat een overzicht van de verschillen:

http://en.wikipedia.org/wiki/G.DMT

Heb je al een monteur op bezoek gehad die je aansluiting zou nakijken en evt een aantal metingen ging doen ? (weet je ook welke ?)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 mei 2007 05:18 
Offline

Geregistreerd: ma 12 feb 2007 20:43
Berichten: 61
hey Maarten

Nope nog geen monteur geweest maar ik heb in huis alles nu veranderd , t modem staat vrijwel direct op t isra punt nu zit hoogstens 10 cm kabel ertussen en geen lasdoos of iest dergelijk , draden zijn gesoldeerd en geisoleerd.
ik kom ni zo`n beetje op dezelfde sn marge uit , schommelt wat tussen 6.5 en 7 maar me lijn lijkt heel stabiel met internet in ieder geval.
heb goede hoop dat t nu gaat lukken met voip , heeft tenslotte ook 3weken goed gewerkt in me oude situatie.
me modem die blijft ingesteld staan in in 992.3 denk dat dat dan wel is verbeterd , dat t modem ziet dat t adsl2 aankan ,
snelheid staat nog vermeld als 1029 / 8007 ik heb een adsl advanced abo weet niet of dit dan normaal is maar is ook altijd zo geweest,
ik heb met speedtest de 7 mbit gehaald maar hoger nooit
denk dat de hoogte wel enige invloed heeft hier zit op de 4 e verdieping en naar de weg wel een meter of 15 naar de hoofdkable in de straat.
afstand van wijkcentrale is 1300 meter.en die heeft adsl2 volgend de gegevens.
ik heb de SIP server eesn uitgeschakeld (alle vakjes uitklikken)
en toen ging me voip lampje branden , toen weer alles angeklikt en t lampje bleef branden , tot een uur later hij vanzelf uitging
telefoon nog noppes , ga vandag bellen of ze weer een poging willen doen om nu aan te gaan sluiten , of men bij kpn nu een redelijke verbinding kan maken met me modem om de boel in werking te zetten want dat was t probleem.
zo niet dan moet er alsnog een monteur gaan komen want dan ligt de oorzaak zeker niet bij mij in huis , heb al t mogelijke gedaan om de lijn zo goed mogelijk te krijgen , ik kan hier gewoon niets meer verbetern nu.

dat is t zo`n beetje als er nieuws is laat ik t hier weten

:)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 mei 2007 13:51 
Offline

Geregistreerd: ma 12 feb 2007 20:43
Berichten: 61
hier even de voortzetting

ben weer in contact geweest met kpn en doorgegeven dat ik thuis alles heb veranderd , de box rechtstreeks aan de isra
maar de SN marge is nauwelijks veranderd , ging van 6 a 6,5 naar een stabiel 7 toe dit met een meter of 8 kabel minder vanaf het isra
dus lijkt nauwelijks iets uit te maken , nihil verschil maar kan net een verschil betekenen met voip...
er was een monteur voor me bezig geweest in de wijkcentrale want de
lijn was nog steeds te slecht volgens kpn en het probleem lag blijkbaar in de wijkcentrale want na een telefoontje dat ik me box moest gaan restten (paperclip methode) en een uur lang laten staan zonder wat te doen
is uiteindelijk me VOIP weer terug en kan nu weer bellen -)

een ding snap ik nog niet is dat me gebruikesnaam nu anders is
is kennelijk automatisch erin gezet want ik heb die nooit ingevuld
zie nu een getal en dan @adsl-direct in me modem
terwijlik toch een adsl-advanced abo heb van Planet
normaal was me gebruikersnaam altijd .........@adsl-advanced

weet niet of dat normaal is ... schijnbaar werkt t wel en t is kennelijk ook niet te veranderen in t modem meer , zie er geen mogelijkheid in omdit anders in te vullen.

ook heb ik me ip weer terug die ik bij de 1e installatie kreeg van de IPB
alles lijkt wat dat betrefd goed tis alleen een beetje vaag allemaal.
de tijd zal t leren maar ben wel benieuwd hoe anderen met een adsl-advanced abo van Planet hun [gebruikersnaam@........] in hun miodem hebben staan in de DSL info`s

is adsl-direct en adsl-advanced t zelfde geworden ??

cheers 8)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling