hey Maarten
Nope nog geen monteur geweest maar ik heb in huis alles nu veranderd , t modem staat vrijwel direct op t isra punt nu zit hoogstens 10 cm kabel ertussen en geen lasdoos of iest dergelijk , draden zijn gesoldeerd en geisoleerd.
ik kom ni zo`n beetje op dezelfde sn marge uit , schommelt wat tussen 6.5 en 7 maar me lijn lijkt heel stabiel met internet in ieder geval.
heb goede hoop dat t nu gaat lukken met voip , heeft tenslotte ook 3weken goed gewerkt in me oude situatie.
me modem die blijft ingesteld staan in in 992.3 denk dat dat dan wel is verbeterd , dat t modem ziet dat t adsl2 aankan ,
snelheid staat nog vermeld als 1029 / 8007 ik heb een adsl advanced abo weet niet of dit dan normaal is maar is ook altijd zo geweest,
ik heb met speedtest de 7 mbit gehaald maar hoger nooit
denk dat de hoogte wel enige invloed heeft hier zit op de 4 e verdieping en naar de weg wel een meter of 15 naar de hoofdkable in de straat.
afstand van wijkcentrale is 1300 meter.en die heeft adsl2 volgend de gegevens.
ik heb de SIP server eesn uitgeschakeld (alle vakjes uitklikken)
en toen ging me voip lampje branden , toen weer alles angeklikt en t lampje bleef branden , tot een uur later hij vanzelf uitging
telefoon nog noppes , ga vandag bellen of ze weer een poging willen doen om nu aan te gaan sluiten , of men bij kpn nu een redelijke verbinding kan maken met me modem om de boel in werking te zetten want dat was t probleem.
zo niet dan moet er alsnog een monteur gaan komen want dan ligt de oorzaak zeker niet bij mij in huis , heb al t mogelijke gedaan om de lijn zo goed mogelijk te krijgen , ik kan hier gewoon niets meer verbetern nu.
dat is t zo`n beetje als er nieuws is laat ik t hier weten