Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 16:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 20:37 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Een paar keer proberen te resetten wil wel eens helpen.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 10:34 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 16:44
Berichten: 34
Vannacht om 00.45 uur lijn nog een keer gereset.
Vanmorgen brande VOIP lampje weer.
Wifi brand ook weer, ondanks dat ik dat via MIJN KPN had uitgezet.
Geen webinterface update ontvangen.
Zowiezo zag ik vannacht op mijn KPN dat de instelling voor firewall was gewijzigd van server in standaard zonder dat ik iets gedaan had.
Downloadsnelheid is momeneteel nog steeds +-160 KB/s.
Lijn nog niet geporteerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 10:59 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
door resetten zullen wellicht de defaultinstellingen teruggeplaatst zijn. via mijn kpn weer even wifi uitzetten en instellingen wirewall aanpassen.
de uitlevering van de nieuwe software wordt gefaseerd uitgevoerd (ook hier nog geen nieuwe software).
al contact gehad over de lijnsnelheid?

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 12:46 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 16:44
Berichten: 34
Zojuist contact gehad met een 2e lijnsmedewerker.
Deze heeft een lijnmeting uitgevoerd.
Blijkt dat ik een erg brakke verbinding heb.
Volgens hem zit er ergens iets in de aansluiting niet goed.
Mijn abbo was door Planet trouwens teruggezet naar de laagste snelheid.
Ik heb een afspraak voor een monteur gemaakt.
Deze komt vrij 9/6/06.
To be continued.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 13:08 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Weet je zeker dat binnen in je huis alles goed zit, goede kabels, stekkertjes in orde enz. Je lijn is nog niet geporteerd, dus zou ook de splitter even checken, Bijgeleverde splitter gebruikt, of splitter er ff tussenuit halen en dan even testen of je lijn stabiel is op je verlaagde snelheid. Als je hierin soms iets ondekt wat niet in orde zou zijn zou je nog een keer om een lijntest kunnen vragen.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 13:16 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 16:44
Berichten: 34
Op verzoek vd 2e lijnsmedewerker splitter er tussen uitgehaald en kabel direct vanaf ISRA punt in EB gedaan.
Nadat hij een lijnmeting had uitgevoerd blijkt dat eea ergens niet goed zit.
Vandaar de komst van een monteur.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 13:20 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Ok dan is het afwachten, hopelijk voor jou kunnen ze de rotte plek vinden.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 13:54 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 16:44
Berichten: 34
Ik denk dat het ergens in de ISRA aansluiting zelf zit.
Dat is namelijk zo'n lasdop.
Maar idd het is afwachten tot volgende week vrijdag :x


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 16:00 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Afbeelding

Zo eentje? de linkse dus.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 16:01 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 16:44
Berichten: 34
Yep.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 mei 2006 18:25 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 16:44
Berichten: 34
Lijn is geporteerd.
Heb alle ISDN spullen er tussenuit gehaald incl. de splitter.
Nu maar wachten wat volgende week vrijdag brengt.
I'll keep you informed.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2006 10:58 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 16:44
Berichten: 34
Even een update.
Monteur is zojuist langsgeweest. Was echter een installatiemonteur voor IPB en geen storingsmonteur.
Hij kwam, zag en overwon.
Volgens hem was eea aangesloten volgens de regels der kunst.
Mijn melding is door hem telefonisch omgezet naar een storingsmelding.
Vervolgens ben ik teruggebeld door een 3e lijnsmedewerker denk ik.
Deze heeft eea gereset in de centrale in naar ik aanneem Amsterdam.
Vervolgens is mijn snelheid verdubbeld naar ongeveer 290 KB/s.
Er is een afspraak gemaakt voor een storingsmonteur van de KPN voor volgende week maandag. Deze moet de interne bekabeling gaan controleren. Ze willen alles stap voor stap uitsluiten.


Laatst bijgewerkt door Doerak op vr 09 jun 2006 14:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2006 13:29 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
In iedergeval bedankt voor de feedback.Het voorgestelde traject duurt misschien wel even maar lijkt me toch wel zinvol.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 11:37 
Offline

Geregistreerd: zo 21 mei 2006 16:44
Berichten: 34
Nou de KPN monteur is langs geweest.
Vroeg waar de pc stond.
Nam erachter plaats en deed via Speednet.nl een snelheidstestje.
Tja uw verbinding is maar 3mb meneer.
Hele verhaal uitgelegd.
Monteur nam EB mee naar de centrale om daar eea te meten.
Komt terug met de mededeling dat ie op de DSLAM poort dezelfde snelheid meet als hier in huis.
Neemt contact op met iemand van de HD.
Komen gezamenlijk tot de conclusie dat de lijn naar de centrale toe is afgeknepen door de KPN en dat 3 mb de hoogst te behalen snelheid is.
Ik dus Planet gebeld en het hele verhaal uitgelegd dat ik nu een 6 mb abbo heb, maar dat de maximaal te behalen snelheid 3 mb is en dat ik dus mijn abbo wil wijzigen en genoegdoening wil hebben voor de afgelopen 4 weken.
Is klacht aangemaakt en ik wordt tussen nu en een aantal weken teruggebeld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 14:12 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Citaat:
Komen gezamenlijk tot de conclusie dat de lijn naar de centrale toe is afgeknepen door de KPN en dat 3 mb de hoogst te behalen snelheid is.
vreemd verhaal, eens kijken wat onze techneuten hiervan zeggen. :wink:

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling