Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 20 jun 2025 19:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2007 00:30 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
dan zal het verder in de centrale moeten liggen, zoals al eerder geschreven door mij heeft de monteur een nieuwe ethernetkabel getrokken rechtstreeks op het israpunt naar de eb...dus dat moet goed zijn.


misschien dat ze bereidwillig zijn een monteur eens te laten zoeken in de wijkcetrale (of elders?).



groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2007 23:30 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
zo, terug van een weekje wintersport. Je zult wel afgevraagd hebben, wat is er met hoevenm gebeurd (Maarten is de naam, overigens).

Ik heb een brief van KPN gekregen, dat op 30 januari het probleem verholpen zou zijn. Ik heb in mijn EB gekeken, en zie dat mijn bandbreedte verhoogd is van 9Mb naar 10.7Mb. De ruismarge (noise margin) van de downstream is van 6db naar 8db opgeschroefd, kennelijk de reden voor de hogere bandbreedte.

Die 10.7Mb die ik nu heb, zou net genoeg moeten zijn voor IPB Lite en Mine. Of net niet genoeg?

Ik ga maandag 0900-0244 bellen (dat stond ook in de brief, waarin gevraagd werd om feedback van de klant). Er is wel iets ten goede gekeerd, maar Mine doet het nog niet. In principe echter goede berichten dus...

Groet,
Maarten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2007 05:26 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Klopt, we miste je al we hadden zelfs al en internationale opsporingsbevel laten uitvaardigen :lol:

Maar jammer te horen dat bij thuiskomst er wèl goed nieuws was, maar dat mine alsnog niet is gaan werken. Het kan 2 oorzaken hebben. Of ze moeten nog iets doen bij de 2de lijn, of de box die je hebt is kapot?? Afijn, wij zouden graag van je horen maandag hier wat KPN hier aan gaat doen.

Vergeet niet alvast te opperen dat je niet wenst te betalen voor de tijd dat mine niet heeft gewerkt. Plus een tegemoetkoming in gelegen schade zou ook op zijn plaats zijn.


Groet Marcel.
:wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2007 15:09 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
hoevenm schreef:
Ik ga maandag 0900-0244 bellen (dat stond ook in de brief, waarin gevraagd werd om feedback van de klant).

Beter is 0800-0505 te bellen, is nog gratis ook. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2007 13:21 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
Welaan, ik heb weer Mine-toegang. Ik heb al een maand allemaal plusjes in het Mine-venster. En nu blijkt dat dat betekent dat-ie stuk is. Vandaag heb ik een nieuwe tuner ontvangen, en het werkt weer.

Fantastisch natuurlijk!

Maar... Kunnen de helpdesk-medewerkers op dit forum in de kennisbank opnemen dat, als er allemaal plusjes in het Mine-venster verschijnen, dat de tuner dan omgewisseld moet worden? Eigenlijk een beetje te gek voor woorden dat deze storing een maand geduurd heeft, allemaal vanwege een kaduuke tuner. Enniewee, ik kan weer Mine-en!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2007 21:36 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
thanxs voor de feedback, dat de mine tuner kapot was wist ik al voor 95% zeker. slordig dat kpn dit vanaf de eerste melding niet heeft door gehad. :?

maar goed, blij te horen dat het geheel weer draait. wat ik als laatste nog wil mee geven is dat u zeker en mail/brief moet sturen dat u niet wenst te betalen voor die periode dat mine niet heeft gewerkt. hierbij kunt u aangeven dat de technische dienst vanaf melding 1 had kunnen weten dat uw tuner kapot was. nu hebben zei u onnodig lang laten wachten.



groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2007 22:06 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
Brief is 3 weken geleden verstuurd, en ik ga er een herinnering overheen sturen. Ik ben veel blijer dat het nu allemaal weer werkt, dan dat ik erg veel moeite moet doen om 20 euro terug te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 01:21 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
als je het "leuk" speelt kan je ook aansturen op en vergoeding. denk hierbij aan 1 maand ipb+mine gratis. geloof mij doen ze!


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 feb 2007 12:30 
Offline

Geregistreerd: ma 25 sep 2006 19:58
Berichten: 23
magik schreef:
Erg grappig, ik weet niet anders dan dat de uitrol van versie 1.41.2 gepland staat voor week 7.


Versie 1.41 in mijn Experiabox (Siemens) zitten, VOIP menu is toegevoed, webserver kun je nu ook draaien via je USB


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 feb 2007 16:59 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
dat is mooi :D ik hoop hem ook snel te krijgen, dan kan ik kijken hoe mine draait onder deze nieuwe firmware..maar nog even geduld voor mij 8)


groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 01:11 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
was ik nog helemaal vergeten te melden. kpn heeft vandaag gebeld dat en monteur de centrale heeft bezocht en daar onderhoud heeft gepleegd. de vraag was of mijn noise-margin was verbeterd? ik heb even gekeken en wel verdraaid zie onderstaande tabel 8)

ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.5 (ADSL2+)
Maximale lijnsnelheid: 12005 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Ruismarge: 11 dB (downstream) / 29 dB (upstream)
Lijndemping: 27 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 20 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

dat ziet er en stuk beter uit lijkt mij zo..complument aan kpn voor deze actie :wink:

groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 01:32 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
Mijn noise margin is ook verbeterd met een centrale actie. Was 6db down, is nu 8db. Ach, het volledige verhaal hieronder :)

* Edit: Ik heb IPB Lite met Mine. Volgens mij zou ik op 12Mb moeten zitten; zie ook Petra's overzicht van IPB Go met Mine op 10.5 Mb. Kan iemand bevestigen dat ik op 12 zou moeten zitten (PS. het werkt allemaal wel...)? *

ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.5 (ADSL2+)
Maximale lijnsnelheid: 10654 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Ruismarge: 8 dB (downstream) / 26 dB (upstream)
Lijndemping: 26 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)


Laatst bijgewerkt door hoevenm op di 13 feb 2007 14:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 13:54 
Offline

Geregistreerd: zo 11 feb 2007 18:43
Berichten: 24
Ter vergelijking:

Status: Cable connected
Line mode:G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate:10565 kbps (downstream) / 260 kbps (upstream)
Noise margin: 11 dB (downstream) / 33 dB (upstream)
Line attenuation:20 dB (downstream) / 17 dB (upstream)
Output power: 18 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)

Ik heb IPB GO + Mine

_________________
sinds 22 december 2006 I-TV + IPB


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 17:10 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
hoevenm schreef:
Mijn noise margin is ook verbeterd met een centrale actie. Was 6db down, is nu 8db.


En dat zou een verbetering moeten zijn ? Enig idee welke centrale actie men gedaan heeft ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 feb 2007 17:27 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 14:50
Berichten: 122
Met "centrale actie" bedoel ik "actie in de centrale" en niet een "algemene actie".

Ik weet niet wat men gedaan heeft. Wat ik wel weet is dat, volgens mijn tickter, er een NOC-monteur naar de centrale is gestuurd om het probleem van te lage bandbreedte op te lossen. Kennelijk is de oplossing gelegen in het feit dat de nois margin verhoogd is, misschien wel door de output vanuit de centrale te verhogen.

Ik ben maar een klant :)

Maar, moet ik nou niet gewoon 12Mb hebben met IPB Lite en Mine?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling