Robèrt schreef:
Als je alleen een EB op zo'n kleine UPS aansluit dan gaat hij toh wel wat langer mee?
Maar dan even één om over na te denken....
Als de stroom ook uitvalt in de wijkcentrale waarop je bent aangesloten werkt het dan nog wel?
Blijft in zo'n geval een analoge, ouderwetse, telefoonlijn dan wél werken?
Ik heb daar geen zicht op of dat zo is.
Maar bij IPB vermelden ze toch duidelijk dat alarmlijnen niet goed werken?
M.v.g,
Robèrt
Hier wat info over wat voor soort apc ik heb
http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=BE325%2DGR&total_watts=200
Als het stroom uitvalt in de wijkcentrale dan werkt geen enkele telefoon meer denk ik.
Ik moet er wel even bij zeggen dat ik niet ben aangesloten bij meldkamer.
Hier wat info van kpn wat zij bedoelen over stroomuitval
Als de stroom uitvalt, kunt u geen gebruik maken van InternetPlusBellen. U kunt dus niet meer bellen of gebeld worden. U kunt ook niet meer bellen naar het alarmnummer 112.
Met InternetPlusBellen belt u via het IP-netwerk van KPN. De KPN Experia Box zorgt ervoor dat u kunt bellen over het datanetwerk. Als de stroom bij u thuis uitvalt, dan werkt de KPN Experia Box niet meer en kunt u dus niet bellen. Nadat de stroom weer is ingeschakeld, kunt u weer bellen.
KPN adviseert u om geen alarm aan te sluiten op uw InternetPlusBellen-aansluiting. KPN levert geen ondersteuning op de alarminstallatie. Wanneer de stroom uitvalt, kunt u niet telefoneren met InternetPlusBellen. Een op de KPN Experia Box aangesloten alarm kan dan geen contact maken met de alarmcentrale.
Wilt u een alarminstallatie gebruiken dan adviseren wij u uw vaste telefoonlijn te behouden en een apart ADSL-abonnement voor Internet af te sluiten. Dit geeft u de meeste zekerheid!
Er kan (anders dan bij ‘traditionele’ telefonie via een vaste telefoonlijn) nog geen garantie worden gegeven voor een volledig storingsvrije werking van alarmcommunicatie via InternetPlusBellen. Het is daarom mogelijk dat, in geval van een alarmsituatie, geen verbinding mogelijk is met de meldkamer.
Zelfs als de telefoonverbinding via Internet wel ongestoord werkt, voldoet bellen via Internet niet aan de eisen van sommige verzekeraars. Daardoor bestaat het risico dat claims worden afgewezen.
Gr
Alex.