Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 06 mei 2025 21:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 16:26 
Offline

Geregistreerd: wo 24 jan 2007 13:08
Berichten: 14
Woonplaats: Baarn
Zondag werd voor de weet ik hoeveelste keer een volledige reset op mijn EB van Thomson uitgevoerd, zonderdat ik daaom vroeg. De gevolgen waren ditmaal desastreus. Ik kan sindsdien niet meer bellen of gebeld worden.
Mailverkeer met Planet verwijst mij naar de helpdesk op. Heel leuk dus als je geen telefoon hebt. Dan maar met de gsm geprobeerd. 1,5 uur in cde wacht en daarna een leuke meneer die mij verteld het te hebben door gestuurd naar de technische dienst. Dez zou mij z.s.m. terugbellen op mijn GSM.
Dat moet dus nog gebeuren. Intussen ben ik dus nog steeds onbereikbaar.
Vandaag maar weer een mailtje gestuurd en jawel hoor je raad het al weer een automatisch gegenereerd antwoord waar je helemaal niets aan hebt, met het verzoek om toch maar de helpdesk te bellen.
Hoe krijg ik deze club nu aan het verstand gepraat dat ik hierdoor op hoge kosten wordt gejaagd en wanneer komen ze nu eens met een oplossing.
Overstappen naar Casema misschien?? en mijn rekening voor Planet blokkeren???
Ik weet het niet meer; Wie wel??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 16:56 
Offline

Geregistreerd: do 28 sep 2006 15:37
Berichten: 37
Dat overstappen moet je zelf beslissen.

De EB reset zich niet zomaar. Er zijn uiteraard uitzonderingen:

1 Firmware update
2 Aanpassing op je gegevens

3 EB defect
4 De lijn naar je huis toe is niet goed.

Het laatste is als jij in een ondergrondse kabel zit met veel ISDN ers die hevig bellen, dan krijg je lijnstoringen waardoor de signaal wegvalt bij je, waardoor de EB zich elke keer opnieuw opstart in principe is het dat het elke keer opnieuw in Sync komt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 17:16 
Offline

Geregistreerd: wo 24 jan 2007 13:08
Berichten: 14
Woonplaats: Baarn
Wat bedoel je met een update van de gegevns

_________________
Waarom is de wereld zo ingewikkeld, met al die computers


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 19:30 
Offline

Geregistreerd: do 28 sep 2006 15:37
Berichten: 37
Met Firmware Update bedoel ik een nieuwe Software versie die word ingeladen dan reset de modem

Annapssing gegevens bedoel ik dat als je iets aanpast in de modem reset hij hem ook

als ik jou was zou ik even contact opnemen met de HD 2 elijns voor lijnmeting


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 19:37 
Offline

Geregistreerd: do 12 okt 2006 20:12
Berichten: 77
badboy007 schreef:
Dat overstappen moet je zelf beslissen.

De EB reset zich niet zomaar. Er zijn uiteraard uitzonderingen:

1 Firmware update
2 Aanpassing op je gegevens

3 EB defect
4 De lijn naar je huis toe is niet goed.

Het laatste is als jij in een ondergrondse kabel zit met veel ISDN ers die hevig bellen, dan krijg je lijnstoringen waardoor de signaal wegvalt bij je, waardoor de EB zich elke keer opnieuw opstart in principe is het dat het elke keer opnieuw in Sync komt.


Of het planet ip adres is niet uniek


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 19:43 
Offline

Geregistreerd: do 28 sep 2006 15:37
Berichten: 37
@magik

Dit komt zelden voor


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 21:40 
Offline

Geregistreerd: wo 24 jan 2007 13:08
Berichten: 14
Woonplaats: Baarn
Hartstikke leuk allemaal, maar als je niet kunt bellen en de helpdesk zegt dat je dan met de helpdesk moet bellen, wordt ik toch wel enigszins verdrietig

2e lijns heeft ook weinig zin, want die krijg je noiet te pakken. Voorlopig is het zo: KPN Helpdesk gooit je er uit wegens grote drukte. dus mag je weer opnieuw bellen

Helpdesk Planet: 1,5 uur in de wacht met je GSM en dan krijg je een niets zeggend antwoord waar de ratten nog geen brood van lusten
Email aan de helpdesk, omdat je niet kunt bellen??
Kriujg je als antwoord dat je de helpdesk moet bellen.
Ik weet het niet meer hoor, maar toen ik nog werkte op een helpdesk als 2e lijns ging dat toch iets anders.

Op een verzoek om mij te bellen wordt ook eenvoudig niet gereageerd

Jij nog ideeen?????

_________________
Waarom is de wereld zo ingewikkeld, met al die computers


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 21:48 
Offline

Geregistreerd: wo 24 jan 2007 01:46
Berichten: 18
Als men niks veranderd heeft aan je profiel, dan zou een eenvoudige paperclip reset (9sec voor de Speedtouch, 30 sec voor de Siemens) genoeg moeten zijn om je box opnieuw in te laden met je eigen gegevens.
(probeer de reset niet op dit moment, want de tsm server is down).

Indien dit niet werkt, bel naar de eerste lijn via 08000505 en vraag of ze een ticket aan kunnen maken voor de 2e lijn waarin verzocht wordt het opnieuw aamaken van je voip profiel in de sip server.
Tevens het verzoek erbij om je ff te bellen als ze het gedaan hebben zodat je het ook weet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 21:50 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
in jouw verhaal is niet duidelijk hoelang je al gebruik maakt van ipb. als dit sinds kort is en de portering nog niet heeft plaatsgevonden, probeer de telefoon dan eens op de splitter aan te sluiten om te zien of je wel kan bellen. heb je al een harde reset uitgevoerd; kan volgens mij geen kwaad want slechter kan het toch niet worden.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 22:00 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Poweruser schreef:
(probeer de reset niet op dit moment, want de tsm server is down).



Wanneer wordt dit probleem bij KPN structureel opgelost ??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 22:01 
Offline

Geregistreerd: wo 24 jan 2007 13:08
Berichten: 14
Woonplaats: Baarn
Gebruik het sinds 1 december en ben ook al lang geporteerd en heb sinds 1 december alleen maar ellende
gemiddeld 5 x perdag resetten en dus geen instellingen meer op mijn netwerk
Als je zit te downloaden heb je geen telefoon Als je met iemand belt die ook IPbellen heeft hoor je je zelf ook als echo
Zeggen ze dat dat aan je telefoon toestel ligt
Ik weet het niet meer hoor

_________________
Waarom is de wereld zo ingewikkeld, met al die computers


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 22:06 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
ReinierS schreef:
Gebruik het sinds 1 december en ben ook al lang geporteerd en heb sinds 1 december alleen maar ellende
gemiddeld 5 x perdag resetten en dus geen instellingen meer op mijn netwerk
Als je zit te downloaden heb je geen telefoon Als je met iemand belt die ook IPbellen heeft hoor je je zelf ook als echo
Zeggen ze dat dat aan je telefoon toestel ligt
Ik weet het niet meer hoor


Welke firmware zit er op je EB en met welk type toestel bel je ?
Is downloaden P2P of iets anders als een bestand of ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 22:15 
Offline

Geregistreerd: wo 24 jan 2007 13:08
Berichten: 14
Woonplaats: Baarn
Information
Product Name: SpeedTouch 780
Software Release: 6.2.11.10
Broadband Connection OK
Broadband Connection
Video_port9: Connected
Internet: Connected
Toolbox
Toolbox
Game & Application Sharing
Parental Control
Telephony: Enabled
Address Book: Enabled
Sip Server: Enabled


Downloaden via Bit Torrent of Azureus

_________________
Waarom is de wereld zo ingewikkeld, met al die computers


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 22:25 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
ReinierS schreef:
Downloaden via Bit Torrent of Azureus


Heb je ook problemen als je geen P2P programma's gebruikt ?
Bel je met een Dect toestel of een vast toestel ?
Als je gebruik zou maken van nieuwsgroepen heb je dan ook problemen ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 22:42 
Offline

Geregistreerd: wo 24 jan 2007 13:08
Berichten: 14
Woonplaats: Baarn
De problemen doen zich altijd voor
Ik bel met een vast toetel en/of een dect (maakt geen verschil)
Nieuwsgroepen zorgen er voor dat de verbinding regelmatig wordt verbroken en dan kun je de boel ook weer resetten

_________________
Waarom is de wereld zo ingewikkeld, met al die computers


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling