Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 20 jun 2025 18:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2007 19:05 
Site Admin

dan klopt het wel...hij zei...over +-2 weken jij weet dat het in week 7 is dus alles bij elkaar gemeten kom je idd wel aardig uit in week 7 :wink:

groet marcel.

p`s gaat in bulks van 5000 per keer die nieuwe firmware.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 15:51 

marcel234 schreef:
zo zie je maar hoe soms dingen bij elkaar kunnen komen :wink: alleen het verschil is dat wij nog wel gewoon tv kunnen kijken en volgens mij jij niet? of wel? en natuurlijk maandag om 17.00 uur staat hier uitgebreid te lezen of het verbeterd is te ja of te nee :wink:

groet marcel.

Marcel,

helaas kan ik je niet uitgebreid vandaag te woord staan over mogelijke verbeteringen :( Namelijk, ik heb vanmiddag gebeld, en het ticket bleek vorige week gesloten te zijn. Ten onrechte, want ik heb nog steeds de storing. Het ticket is heropend, en ik wacht nog maar verder af.

Morgen komt een monteur langs met de opdracht om alles helemaal door te meten. ISRA <-> kabelverdeler en kabelverdeler <-> centrale.

Ondertussen heb ik wel een brief naar klantreacties gestuurd, waarin ik aangeef ontevreden te zijn over de aanpak om mijn storing te verhelpen, en waarin ik vraag om een voorstel voor het oplossen van de storing.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 19:07 
Site Admin

ook ik kan je helaas niets vertellen. de monteur is wel geweest maar waarom eigenlijk? hij kon geen klap uitvoeren omdat 1 of andere server deruit lag waardoor hij de experiabox niet kon vervangen. tevens bleef hij stug volhouden dat de thomson box niet geschikt was voor mine-tv :?

kortom: a`s donderdag tussen 12-14.00 komt die weer terug om het geheel in orde te maken. over de te ver uit elkaar liggende waardes was de monteur ook vrij makkelijk "ach maakt niets uit" dus echt tevreden was ik zeker niet. maar ja had verder geen keuze dus donderdagmiddag word dit verhaal vervolgd.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 00:49 

Ondertussen leert men :)

Ik heb gelezen dat, wanneer je 8db noise marging op je downstream hebt, dan je dan op het randje zit van een werkende situatie. Bij ongeveer 6db is het namelijk achtergrondruis, 8 db zit daar als ADSL-signaal nog net boven. En aangezien ik 8db heb, zou dat mijn lage bandbreedte met ADSL2+ verklaren (ADSL2+ is namelijk gevoeliger dan ADSL2, en daarna ADSL1)

Dus, het maakt wel degelijk uit dat de waarden in db's (down en up) veel uit elkaar liggen. Qua noise margin moet je in de buurt van de 20/30 zitten. 8db down geluids marge is echt op het randje

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 01:34 
Site Admin

weet ik, ik heb ook vanmiddag meerdere malen met deze "monteur" het daar over gehad, met een blik van " jaja maak je niet zo druk" ben ik verder gegaan met iets anders.

ik ben er zelf ook namelijk heilig van overtuigt dat deze waardes niet goed zijn. ze knaller er voor de gemoedsrust maar een nieuwe eb tussen in de hoop dat je als klant denkt dat het dan goed is. a`s donderdag komt die terug om een nieuwe eb er tussen te zetten en als die denkt daarna te kunnen vluchtn heeft die het mis :wink: want eerst kruip ik achter mijn pc, en als die waardes nog 8db is kan die weer opnieuw gaan beginnen. desnoods rij ik mee naar de centrale om te zien of die iets kan vinden.

waar ik mij ook aan stoorde was de "check" van de bekabeling. na veel aandringen wilde die het isra punt even bekijken. die staat met 2 draadjes aangesloten en niet rood en blauw maar wit en ik meen te weten orange. hij zei dat dit wel goed was, maar mijn idee zegt daar iets anders over.

dan ineens staat er een nieuwe mine tuner in mijn huiskamer waarop mijn vraag is of die de mine-box gaat vervangen? is het antwoordt: nee, euh??? waarom haal je hem uit je auto dan? kortom, het was en check van lik-me-vestje en was feitelijk een beetje boos. het is dat ie donderdag terug komt anders was ik genoodzaakt de deur even op slot te draaien :lol:

ik wacht even geduldig op donderdag. ik kan nog niet zeggen of idd die experiabox de boosdoender is?? ik denk van niet maar zeg nooit nooit. als die nieuwe er staat en de waardes zijn nog niet goed dan word het echt overuurtjes draaien voor deze monteur :shock:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 01:43 

hmmm....

In hoeverre is een monteur 'verplicht' om een werkende situatie achter te laten? Ik heb ondertussen 3 monteurs over de vloer gehad. Allemaal gezellige gozers, maar ik heb nog steeds een probleem...

Ik laat je de monteur-actie van dinsdag weten. Complete check-up van mijn lijn. Waar zit nu precies het probleem!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 01:44 
Site Admin

ik zal graag je revieuw lezen, want misschien kan hiermee a`s donderdag wat?

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 12:43 

marcel234 schreef:
ik zal graag je revieuw lezen, want misschien kan hiermee a`s donderdag wat?

groet marcel.

Ik ben bang van niet, want de monteur is niet op komen dagen. Even bellen of zo dat de afspraak niet doorgaat? Wordt even vergeten dat ook ik werk heb, en voor dit gekloot weer eens voor nop vrij heb moeten nemen? Niet te geloven.

KPN sluit je aan. Waaraan precies? Aan de kalmeringsmiddelen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 13:04 
Site Admin

dit is inderdaad en grote schande. dat eventueel en monteur door diverse spoedeisende redenen niet kan ala. maar zonder tegen bericht niet verschijnen gaat alle perken te buiten :evil:

ik stel voor dat u de rekeningen laat stoneren en via kpn een schadevergoeding laat toe wijzen. laat u niet afpoeieren met 25 euro! maar gelijk minimaal 2 maanden gratis ipb! laat even weten of de monteur alsnog iets heeft laten horen en hoe u nu verder wlt?

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 13:07 

Wat heb ik nou aan 25 euro? Of twee maanden creditering? Dat luttele bedrag jeukt de knp niet, mij niet en lost al helemaal het probleem niet op.

Sterker: ik bied bij deze 200 euro aan de kpn-medewerker die mijn probleem oppakt en oplost.

Ik ben ondertussen aan het bellen wat de reden van absentie is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 13:10 
Site Admin

da is natuurlijk uw goed recht. alleen ik vind dat u hier recht op heeft. niet verschijnen zonder tegenbericht gaat natuurlijk alle perken te buiten.

ik begrijp uit u laatste bericht dat er contact komt omtrend de reden van niet verschijnen...ik ben benieuwdt!

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2007 14:18 

hoevenm schreef:
Ik ben bang van niet, want de monteur is niet op komen dagen. Even bellen of zo dat de afspraak niet doorgaat? Wordt even vergeten dat ook ik werk heb, en voor dit gekloot weer eens voor nop vrij heb moeten nemen? Niet te geloven.

KPN sluit je aan. Waaraan precies? Aan de kalmeringsmiddelen?

Helaas gebeuren dit soort dingen en is het uitermate slordig als men niet de "moeite" neemt om even te bellen (er vanuitgaande dat er niks ernstigs aan de hand is)

Klacht indienen is op zijn plaats en laat KPN met een voorstel komen hoe dit opgelost gaat worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 01:41 

Welnu, de reden van absentie is achterhaald. De 2e lijn (technische dienst) heeft een afspraak met een monteur van NOC gemaakt (deze moet de complete lijn voor me doormeten). De 2e lijn heeft vervolgens aan mij doorgegeven dat de monteur wo-ochtend tussen 10 en 12 arriveert.

Echter, een afspraak met een NOC-monteur kan alleen gemaakt worden tussen de monteur zelf en de klant. Dus, de monteur belt de klant op om een afspraak te maken. De 2e lijn kan dit dus niet doen, maar heeft dat wel op deze manier aan mij doorgegeven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 15:07 

Maar staat er nu een nieuwe afspraak ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 19:33 

Nee, ik ben nog niet gebeld door de NOC-monteur. En het is ook niet mogelijk dat ik een afspraak maak, of dat er wordt aangegeven wanneer (ongeveer) de monteur belt voor een afspraak.

Heeft iemand ervaringscijfers hoe lang het ongeveer duurt dat er een afspraak gemaakt wordt?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]