herelder schreef:
Onderstaande klacht heb ik eerst ingediend bij de servicelijn van Planet, die me verwezen naar
klachten@planet.nl. Vandaag heb ik de klacht daar ingediend, aangevuld met mijn Planet klantnummer en de telefoonnummers waarop ik bereikbaar ben. Ik houd jullie op de hoogte van verdere reacties.
Citaat:
In de nacht van 15 op 16 januari zijn al mijn lokale instellingen op de Experia box (Speedtouch ST780WL) verdwenen. Hierdoor zijn mijn servers en het WLAN ca 1 dag uit de lucht geweest en heb ik alles weer opnieuw moeten instellen, via een beheer-interface die om de haverklap vastloopt waardoor de ExpeeriaBox moet worden gereset.
Dit is het gevolg van een actie van KPN, zoals ik heb kunnen afleiden in IPBforum. Het is nu de tweede keer dat dit gebeurt en ik ben daar erg boos over. Waarom worden dit soort acties niet van tevoren aangekondigd met een precieze datum/tijd, zodat je wéét dat en wanneer de lokale instellingen zijn vernacheld? En waarom worden de lokale instellingen vernietigd? Zo te zien is er geen software upgrade geweest, het enige wat ik heb kunnen constateren is dat de zomertijd-instelling gecorrigeerd is. Niet echt dingen waarvoor instellingen moeten worden vernietigd, lijkt me. Waarom niet gezorgd voor een backup vóór en restore ná de actie van die instellingen? Is dat te veel moeite?
Ook vind ik het schandalig dat mijn lokale situatie aan gort wordt geschoten en ik geen enkele informatie heb waarom dat gebeurd is. Waarom heeft die actie plaatsgevonden, wat heeft men gedaan? Is er iets verbeterd in de software, iets waar ik iets aan heb?
Een tip voor de informatievoorziening: zorg dat IPB-gebruikers dmv een RSS-feed op de hoogte kunnen blijven van geplande acties. Kondig ruim van te voren op de desbetreffende site aan wat er precies gaat gebeuren, welke impact dat heeft voor de gebruikers, en per gebruikersgroep exact op welke datum en tijdstip. Geef ook aan welke voordelen de gebruikers (kunnen) hebben van de actie.
Daarnaast moet bij de acties meer aandacht zijn voor het behoud van de lokale instellingen. Zorg in het script dat wordt uitgevoerd dat deze worden ge'backup't en ge'restore'd, en zonodig geconverteerd.
De huidige werkwijze maakt InternetPlusBellen tot een onbetrouwbaar product. Bovendien zijn er geen fatsoenlijke voorzieningen voor het beheer van de lokale zaken (logging, DHCP, IPnummering, backup/restore), ik heb hier al eerder over geklaagd.
Als hierin niet snel verbetering komt zal ik genoodzaakt zijn het product wegens wanprestatie te retourneren.
Ik verzoek jullie te zorgen dat deze klacht bij de juiste instantie wordt belegd die verantwoordelijk is voor het beleid op dit gebied.
Ik verwacht een serieus antwoord van deze instantie op mijn klacht, waarin wordt aangegeven welke concrete maatregelen er op welke concrete termijn worden genomen om één en ander te verbeteren.
Van KPN ontving ik deze reactie.
Citaat:
Zoals u wellicht vernomen heeft in de media cq fora enzovoort zijn KPN en dochter Planet Internet druk bezig om de dienstverlening rondom InternetPlusBellen te verbeteren. Dit geld ook voor meldingen met betrekking tot onderhoud en storingen. Echter hebben wij al geruime tijd een onderhoud en storingspagina. U kunt deze vinden via onderstaande link.
Titel van de link: Informatie: Overzicht van werkzaamheden en eventuele storingen.
URL:
http://pmg.custhelp.com/cgi-bin/pmg.cfg ... 1069938766Verdere informatie met betrekking tot verbetering van de dienst kunnen wij op dit moment nog niet geven. Zodra deze zijn uitgewerkt en worden doorgevoerd zullen wij onze abonnees hiervan op de hoogte houden. Wij hopen dan ook dat u hier begrip voor heeft.
Zucht. En maar om begrip vragen....
Bij gebrek aan RSS heb ik de overzichtspagina (waar de gwraakte acties nooit op hebben gestaan) maar aangemeld bij een gratis monitoringdienst (ChangeDetection.com), ik krijg dan een E-mail zodra die pagina wijzigt.
--
Herman