Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 17:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 13:44 

Onderstaande klacht heb ik eerst ingediend bij de servicelijn van Planet, die me verwezen naar klachten@planet.nl. Vandaag heb ik de klacht daar ingediend, aangevuld met mijn Planet klantnummer en de telefoonnummers waarop ik bereikbaar ben. Ik houd jullie op de hoogte van verdere reacties.

Citaat:
In de nacht van 15 op 16 januari zijn al mijn lokale instellingen op de Experia box (Speedtouch ST780WL) verdwenen. Hierdoor zijn mijn servers en het WLAN ca 1 dag uit de lucht geweest en heb ik alles weer opnieuw moeten instellen, via een beheer-interface die om de haverklap vastloopt waardoor de ExpeeriaBox moet worden gereset.
Dit is het gevolg van een actie van KPN, zoals ik heb kunnen afleiden in IPBforum. Het is nu de tweede keer dat dit gebeurt en ik ben daar erg boos over. Waarom worden dit soort acties niet van tevoren aangekondigd met een precieze datum/tijd, zodat je wéét dat en wanneer de lokale instellingen zijn vernacheld? En waarom worden de lokale instellingen vernietigd? Zo te zien is er geen software upgrade geweest, het enige wat ik heb kunnen constateren is dat de zomertijd-instelling gecorrigeerd is. Niet echt dingen waarvoor instellingen moeten worden vernietigd, lijkt me. Waarom niet gezorgd voor een backup vóór en restore ná de actie van die instellingen? Is dat te veel moeite?
Ook vind ik het schandalig dat mijn lokale situatie aan gort wordt geschoten en ik geen enkele informatie heb waarom dat gebeurd is. Waarom heeft die actie plaatsgevonden, wat heeft men gedaan? Is er iets verbeterd in de software, iets waar ik iets aan heb?

Een tip voor de informatievoorziening: zorg dat IPB-gebruikers dmv een RSS-feed op de hoogte kunnen blijven van geplande acties. Kondig ruim van te voren op de desbetreffende site aan wat er precies gaat gebeuren, welke impact dat heeft voor de gebruikers, en per gebruikersgroep exact op welke datum en tijdstip. Geef ook aan welke voordelen de gebruikers (kunnen) hebben van de actie.
Daarnaast moet bij de acties meer aandacht zijn voor het behoud van de lokale instellingen. Zorg in het script dat wordt uitgevoerd dat deze worden ge'backup't en ge'restore'd, en zonodig geconverteerd.

De huidige werkwijze maakt InternetPlusBellen tot een onbetrouwbaar product. Bovendien zijn er geen fatsoenlijke voorzieningen voor het beheer van de lokale zaken (logging, DHCP, IPnummering, backup/restore), ik heb hier al eerder over geklaagd.
Als hierin niet snel verbetering komt zal ik genoodzaakt zijn het product wegens wanprestatie te retourneren.

Ik verzoek jullie te zorgen dat deze klacht bij de juiste instantie wordt belegd die verantwoordelijk is voor het beleid op dit gebied.

Ik verwacht een serieus antwoord van deze instantie op mijn klacht, waarin wordt aangegeven welke concrete maatregelen er op welke concrete termijn worden genomen om één en ander te verbeteren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 14:07 

Denk je dat het veel nut heeft? De WL780 is mega brak en resete bij mij soms 3x per dag met verlies van alle instellingen. Hier had KPN geen enkele rol in.

Ik vraag me af hoe jij weet dat het KPN was die de resets veroorzaakte? En had je op dat moment een storingscall uit staan want dan kan het een combinatie zijn van een monteur die keek en de brakheid van de WL780.

Ik denk niet dat het feit dat het ipbforum zegt dat het door KPN komt een gegronde reden is.

Maar ik weet niet precies in wel topic jouw verhaal liep dus ik speculeer op eigen aannames.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 14:07 

Ik zou je willen adviseren om eea ook schriftelijk in te dienen bij klantenreacties,want het risico is aanwezig dat je door de grote hoeveelheid emails een antwoord lang op zich laten wachten en wellicht krijg je dan een standaard bericht !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 15:43 

Pas dan ook op met het dreigen van opzeggen, retourneren e.d. Mocht de brief niet goed gelezen worden of een communicatiefout tussen medewerkers onderling heb je al snel een opheforder van je lijn aan je broek hangen. 'naar een oplossing zoeken' klinkt al een stuk beter.
Dit was even een tip omdat ik dit eerder meegemaakt heb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 16:08 

wopper schreef:
Ik vraag me af hoe jij weet dat het KPN was die de resets veroorzaakte?

De eerste keer kreeg ik van de HD te horen dat men bij een grote hoeveelheid klanten een soort reset-actie had uitgevoerd ivm een centraal probleem, en bevestigde men dat dit tot gevolg had gehad dat lokale instellingen waren gereset.
De recente gebeurtenis was in IPBforum informeel al aangekondigd door een van de HD-mollen.

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 16:11 

Maarten schreef:
Ik zou je willen adviseren om eea ook schriftelijk in te dienen bij klantenreacties,want het risico is aanwezig dat je door de grote hoeveelheid emails een antwoord lang op zich laten wachten en wellicht krijg je dan een standaard bericht !

Ik kreeg al de standaard mail dat behandeling wel 3 weken kon duren. Ik wacht dat eerst even af, en daarna volg ik waarschijnlijk je advies op.

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 16:13 

RoscoPcoltrane schreef:
Pas dan ook op met het dreigen van opzeggen, retourneren e.d. Mocht de brief niet goed gelezen worden of een communicatiefout tussen medewerkers onderling heb je al snel een opheforder van je lijn aan je broek hangen. 'naar een oplossing zoeken' klinkt al een stuk beter.
Dit was even een tip omdat ik dit eerder meegemaakt heb.

Oeps. Het is nu te laat. Ik kan alleen maar hopen dat het goed gaat.
Nou ja, anders dien ik wel een klacht in ;-)

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 16:13 

herelder schreef:
wopper schreef:
Ik vraag me af hoe jij weet dat het KPN was die de resets veroorzaakte?

De eerste keer kreeg ik van de HD te horen dat men bij een grote hoeveelheid klanten een soort reset-actie had uitgevoerd ivm een centraal probleem, en bevestigde men dat dit tot gevolg had gehad dat lokale instellingen waren gereset.
De recente gebeurtenis was in IPBforum informeel al aangekondigd door een van de HD-mollen.

--
Herman

Duidelijk verhaal...neemt niet weg dat die reset waarschijnlijk nodig was voor een verbetering...Ik heb ook ooit is het woord opzeggen genoemd aan de telefoon en de tweede keer bellen "ja maar u ging toch op zeggen uw call is verwijderd"

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 16:47 

@wopper:waarom is de Speedtouch 780 "mega brak" ? Bedoel je dit icm de firmware of als produkt van Speedtouch ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 17:36 

wopper schreef:
herelder schreef:

Citaat:
Duidelijk verhaal...neemt niet weg dat die reset waarschijnlijk nodig was voor een verbetering...

Het was om een operationeel probleem op te lossen waarvan ik zelf geen last had.

Citaat:
Ik heb ook ooit is het woord opzeggen genoemd aan de telefoon en de tweede keer bellen "ja maar u ging toch op zeggen uw call is verwijderd"

Ik kan me voorstellen dat bij HD medewerkers de wens soms de vader is van de gedachte. En dat is niets ten nadele van die medewerkers.

Als je de hele dag een en al verwijten naar je hoofd krijgt waaraan je zelf in veel gevallen niets kunt doen ben je maar wat blij als je er één (call) kwijt bent. En aan het eind van de week zou je zelfs kunnen denken 'gelukkig, een klant die opzegt...'

Eerlijk, ik zou het niet kunnen, helpdeskmedewerker zijn.

--
Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 31 jan 2007 22:38 
herelder schreef:
Onderstaande klacht heb ik eerst ingediend bij de servicelijn van Planet, die me verwezen naar klachten@planet.nl. Vandaag heb ik de klacht daar ingediend, aangevuld met mijn Planet klantnummer en de telefoonnummers waarop ik bereikbaar ben. Ik houd jullie op de hoogte van verdere reacties.

Citaat:
In de nacht van 15 op 16 januari zijn al mijn lokale instellingen op de Experia box (Speedtouch ST780WL) verdwenen. Hierdoor zijn mijn servers en het WLAN ca 1 dag uit de lucht geweest en heb ik alles weer opnieuw moeten instellen, via een beheer-interface die om de haverklap vastloopt waardoor de ExpeeriaBox moet worden gereset.
Dit is het gevolg van een actie van KPN, zoals ik heb kunnen afleiden in IPBforum. Het is nu de tweede keer dat dit gebeurt en ik ben daar erg boos over. Waarom worden dit soort acties niet van tevoren aangekondigd met een precieze datum/tijd, zodat je wéét dat en wanneer de lokale instellingen zijn vernacheld? En waarom worden de lokale instellingen vernietigd? Zo te zien is er geen software upgrade geweest, het enige wat ik heb kunnen constateren is dat de zomertijd-instelling gecorrigeerd is. Niet echt dingen waarvoor instellingen moeten worden vernietigd, lijkt me. Waarom niet gezorgd voor een backup vóór en restore ná de actie van die instellingen? Is dat te veel moeite?
Ook vind ik het schandalig dat mijn lokale situatie aan gort wordt geschoten en ik geen enkele informatie heb waarom dat gebeurd is. Waarom heeft die actie plaatsgevonden, wat heeft men gedaan? Is er iets verbeterd in de software, iets waar ik iets aan heb?

Een tip voor de informatievoorziening: zorg dat IPB-gebruikers dmv een RSS-feed op de hoogte kunnen blijven van geplande acties. Kondig ruim van te voren op de desbetreffende site aan wat er precies gaat gebeuren, welke impact dat heeft voor de gebruikers, en per gebruikersgroep exact op welke datum en tijdstip. Geef ook aan welke voordelen de gebruikers (kunnen) hebben van de actie.
Daarnaast moet bij de acties meer aandacht zijn voor het behoud van de lokale instellingen. Zorg in het script dat wordt uitgevoerd dat deze worden ge'backup't en ge'restore'd, en zonodig geconverteerd.

De huidige werkwijze maakt InternetPlusBellen tot een onbetrouwbaar product. Bovendien zijn er geen fatsoenlijke voorzieningen voor het beheer van de lokale zaken (logging, DHCP, IPnummering, backup/restore), ik heb hier al eerder over geklaagd.
Als hierin niet snel verbetering komt zal ik genoodzaakt zijn het product wegens wanprestatie te retourneren.

Ik verzoek jullie te zorgen dat deze klacht bij de juiste instantie wordt belegd die verantwoordelijk is voor het beleid op dit gebied.

Ik verwacht een serieus antwoord van deze instantie op mijn klacht, waarin wordt aangegeven welke concrete maatregelen er op welke concrete termijn worden genomen om één en ander te verbeteren.

Je kunt wel hoog en laag springen kpn heeft het recht af en to een update uite te voeren waardor je instellingen verloren gaan maar leese de voorwaarden goed na, je hebt geen rechten wat dat betreft.

BerichtGeplaatst: do 01 feb 2007 22:28 

AK47 schreef:
herelder schreef:
Je kunt wel hoog en laag springen kpn heeft het recht af en to een update uite te voeren waardor je instellingen verloren gaan maar leese de voorwaarden goed na, je hebt geen rechten wat dat betreft.

Ik beweer ook nergens dat ze dat recht niet hebben. Ik beweer ook nergens dat mijn instellingen nooit verloren mogen gaan.

--
Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2007 17:31 
herelder schreef:
AK47 schreef:
herelder schreef:

Ik beweer ook nergens dat ze dat recht niet hebben. Ik beweer ook nergens dat mijn instellingen nooit verloren mogen gaan.

--
Herman

dan wat is je probleem precies???????????

BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2007 00:31 

AK47 schreef:
dan wat is je probleem precies???????????

Je ?-toets blijft hangen.

Dat staat exact beschreven in mijn eerdere bericht. Lees dat nog maar eens.

--
Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 10 feb 2007 15:45 

herelder schreef:

Citaat:

Van KPN ontving ik deze reactie.

Citaat:
Zoals u wellicht vernomen heeft in de media cq fora enzovoort zijn KPN en dochter Planet Internet druk bezig om de dienstverlening rondom InternetPlusBellen te verbeteren. Dit geld ook voor meldingen met betrekking tot onderhoud en storingen. Echter hebben wij al geruime tijd een onderhoud en storingspagina. U kunt deze vinden via onderstaande link.

Titel van de link: Informatie: Overzicht van werkzaamheden en eventuele storingen.
URL: http://pmg.custhelp.com/cgi-bin/pmg.cfg ... 1069938766

Verdere informatie met betrekking tot verbetering van de dienst kunnen wij op dit moment nog niet geven. Zodra deze zijn uitgewerkt en worden doorgevoerd zullen wij onze abonnees hiervan op de hoogte houden. Wij hopen dan ook dat u hier begrip voor heeft.

Zucht. En maar om begrip vragen....
Bij gebrek aan RSS heb ik de overzichtspagina (waar de gwraakte acties nooit op hebben gestaan) maar aangemeld bij een gratis monitoringdienst (ChangeDetection.com), ik krijg dan een E-mail zodra die pagina wijzigt.

--
Herman

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]