Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 03 mei 2025 01:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Exposed Host
BerichtGeplaatst: za 23 dec 2006 18:14 

Goedeavond,

ik ben nieuw op dit forum (en ook met IPB).
Tot nu toe erg tevreden over de geleverde kwaliteit, internet snelheid is goed (in vergelijk met mijn vorrige provider via de kabel) en het bellen gaat tot nu toe probleemloos.

Bij mijn IPB abonnement ben ik door KPN voorzien van een ST780. Wat ik in dit modem mis is de optie voor een Exposed Host. Deze wil ik gebruiken om mijn eigen firewall te kunnen gaan gebruiken (voor de geintereseerde een Cisco Pix 506).
Op de site van de KPN staat dat het niet mogelijk is om een exposed host te definieeren maar in de handleiding van de 780 staat dat het wel kan.
In de web interface is niets te vinden en via de CLI kan ik niet inloggen met het default password dus dat gaat ook niet lukken.
Op de Siemens uitvoering van de Experiabox kan het wel dus waarom op deze dan niet ??
Het modem Bridgen zou een nog mooiere optie zien maar dat geeft hoogst waarschijnlijk problemen met het VoIP deel.

Iemand een idee ??

ET

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 dec 2006 19:18 

Het probleem zit hem hem hierin dat wanneer de ST aan het IPB signaal wordt aangesloten (adsl en voip) er een KPN interface geladen wordt.Deze firmware zorgt ervoor dat de interface afwijkt van de normale en je dus minder toegang hebt.Voor sommigen is dat idd niet prettig.
Bridgen betekent eind voip verhaal !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 11:54 
kpn software veranderd de orginele software van de speedtouch.
dus je hebt minder opties.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 14:54 

Dat ik minder opties had was me al duidelijk geworden uit dit forum. Ik verwacht echter dat de Firmware die de KPN gebruikt gewoon de 'normale' firmware is waar een deel uit de web interface uit is gesloopt. Dit voorkomt waarschijnlijk een hoop telefoontjes, van mensen die een verkeerde instelling hebben gemaakt, naar de helpdesk (want dir hebben het al zo druk). Tevens zal dit veel virus en spam verkeer voorkomen van mensen die per ongeluk hun PC als exposed host opgeven en daarna geen verder maatregelen treffen.
Wel jammer omdat het met de 'oude' Siemens doos wel kon.

Iemand enig idee hoe ik de CLI (via telnet) kan benaderen ??

Uiteindelijk wil ik naar mijn eigen firewall VPN, ftp en WWW op kunnen zetten. Dat lukt ook wel met losse poortjes maar een Exposed host maakt het leven zo'n stuk makkelijker.

ET

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 16:57 

De CLI is voorzien van een wachtwoord en dat wachtwoord heeft KPN alleen. Denk dat je met kerst een mooi begin kan maken om alles door te zetten naar je PIX...jammer is dat hoor dat de optie er niet meer is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 jan 2007 21:38 

Ik heb het onderstaande bericht op een ander forum geplaatst en werd hier naar toe gestuurd.
Is er nog steeds niemand die een oplossing heeft voor dit probleem of is er nog geen wachtwoord uitgelekt of zo?
Ik zou het echt heel fijn vinden als alles weer zou werken zoals ik zou willen.

Ik heb sinds twee date KPN internet+ bellen met een speedtouch 780 modem router.
Echter heeft KPN hier haar eigen firmware versie op gezet. Of in iedergeval haar eigen gebruikers.
Ik kan geen gebruikers aanmaken. Er is maar één gebruiker die standaard inlogd zonder wachtwoord. En daar kan ik niks aan doen. Ook kan ik niet via telnet inloggen En is het niet mogelijk om thuis een server de draaien.
Sommige links ontbreken in de WebbasedGUI die er volgens de handleiding van het modem wel moeten zijn.
Wanneer handmatig de volgede link invoer om gebruikers te heheren
http://192.168.1.254/cgi/b/users/ov/?ce ... &l0=2&l1=4
wordt er gevraagd naar een gebruikersnaam en wachtwoord die ik niet heb.
Weet iemand hoe ik de firmware kan flashen of wat de standaard KPN-inlog gegevens zijn?
De standaard inloggegevens van de modemfabrikant werken iig niet zelf niet na een reset.

MVG

Bart

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 jan 2007 21:49 
Site Admin

het antwoord is kort maar duidelijk: geen mogelijkheden hiervoor.
deze speedtouch is voorzien van specifieke kpn software.
het flashen van software zou ik je niet adviseren (voorzover dit al mogelijk zou zijn). deze speedtouch is eigendom van kpn en door dergelijke actie zal de werking in het geding kunnen komen. het herstellen van de werking zal dan zeker (prijzig) worden doorberekend door kpn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 jan 2007 21:53 

@Bartje:wat je zou kunnen doen is een klacht indienen (voorzover je dat nog niet had gedaan) dat met deze interface niet te werken valt en wanneer men denkt middels firmwarewijzigingen eea aangepast te hebben.Hoe meer druk er komt resp vraag aangaande wijzigingen des te eerder er iets gaat gebeuren.
Flashen met niet eigendoms produkten lijkt me dubieus ook al is de verleiding groot !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jan 2007 23:52 

bedankt voor de TIP. Die klacht zal er zeker komen.
Als ik problemen krijg met KPN als ik ga flashen zal ik dat niet doen en zal ik hopen dat hun hun zaken beter regelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 00:35 

Bartje schreef:
bedankt voor de TIP. Die klacht zal er zeker komen.
Als ik problemen krijg met KPN als ik ga flashen zal ik dat niet doen en zal ik hopen dat hun hun zaken beter regelen.

Je kan niet flashen omdat je het admin wachtwoord niet weet dat heb je namelijk nodig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 00:43 

Vandaag de 780 binnengekregen en even aan losse laptop gehangen. Wat een rampending! Er kan NIETS meer mee, zoals ik van de 716 gewend was. Ik heb voor twee domeinen een email server draaien en ongemerkt zijn er heel wat poortjes open gegaan naar diverse pc's en servers. Ik vraag me af of ik met de juiste instellingen met m'n 716 kan blijven werken en toch voip gebruiken. Beter nog exposed host instellen en zelf met een freesco of ipcop doosje alles zelf regelen. Waar ben ik aan begonnen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2007 12:10 

egbert schreef:
Vandaag de 780 binnengekregen en even aan losse laptop gehangen. Wat een rampending! Er kan NIETS meer mee, zoals ik van de 716 gewend was. Ik heb voor twee domeinen een email server draaien en ongemerkt zijn er heel wat poortjes open gegaan naar diverse pc's en servers. Ik vraag me af of ik met de juiste instellingen met m'n 716 kan blijven werken en toch voip gebruiken. Beter nog exposed host instellen en zelf met een freesco of ipcop doosje alles zelf regelen. Waar ben ik aan begonnen...

Als geavanceerde gebruiker had je op zijn minst kunnen informeren naar de (on)mogelijkheden van de Experiaboxen. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]