Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 jun 2025 16:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2006 19:04 

Hoi,

Ook ik heb sinds twee weken problemen met downloaden en telefoneren tegelijk.
Vijf maanden is alles goed gegaan, plotseling een drama.
Degene waarmee ik bel hoort mij uitstekend, ik kan slechts horten en stoten van de ander meekrijgen.
Zelf download ik uit nieuwsgroepen met newsleecher, is verder niet in te stellen qua downloadsnelheid volgens mij.
KPN zegt eerst zelf fout te zitten omdat mijn lijn "twijfelachtig" is maar nu gooien ze het plots op het downloaden, pure onzin het is vijf maanden goed gegaan.

Heeft iemand anders ervaring met newsleecher in combinatie met de experia box ??

Jan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 11:59 

Het is een ´opeens´ veel voorkomend probleem.Vraag me af of men de exacte oorzaak gevonden heeft,wellicht eea icm firmware update of interne zaken :?:
Het is de bedoeling dat in de toekomst,ergens in 2007 het telefonie-gedeelte definitief te scheiden van de adsl traject zodat zonder problemen gebruik kan worden gemaakt van P2P,Nieuwsgroepen etc icm telefonie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 00:03 

Maarten schreef:
Het is een ´opeens´ veel voorkomend probleem.Vraag me af of men de exacte oorzaak gevonden heeft,wellicht eea icm firmware update of interne zaken :?:
Het is de bedoeling dat in de toekomst,ergens in 2007 het telefonie-gedeelte definitief te scheiden van de adsl traject zodat zonder problemen gebruik kan worden gemaakt van P2P,Nieuwsgroepen etc icm telefonie.

En dus moeten de klanten maar wat aanmodderen....
Slechte zaak van KPN, vooral omdat ze deden alsof ik de enige was en dat het probleem eerst bij hun zou liggen maar later zou het toch waarschijnlijk mijn probleem zijn...schandalig !!!
Ook wacht ik nog op een telefoontje dat ik vrijdag of zaterdag zou krijgen van hun....wederom schandalig!!

Moeten we dit pikken?? nee toch...

JaN

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 08:56 

Ik wil niets vergoeilijken, het is niet goed.
Maar aanloop problemen blijf je toch een poosje houden, kijk ook maar eens naar andere providers, zelfs daar zijn de problemen nog groter. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 15:47 

Henk.W schreef:
Ik wil niets vergoeilijken, het is niet goed.
Maar aanloop problemen blijf je toch een poosje houden, kijk ook maar eens naar andere providers, zelfs daar zijn de problemen nog groter. :wink:

Nee, dat zou ik inderdaad ook maar niet doen.

Als je een auto koopt verwacht je toch ook een "af" product?
Ze weten dat het niet goed gaat, maar blijven toch gewoon verkopen.
Ik zou zeggen eerst bestaande problemen oplossen, dan weer gaan verkopen.
Klanten met een slecht of zelfs soms helemaal niet werkend product laten zitten en dan mooi weer gaan spelen getuigt volgens mij van minachting voor de klant.

Ik vind het nog steeds een schande, zal ook wel mee spelen dat ik een Fries ben, afspraak is afspraak.

Groeten Jan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 dec 2006 18:01 

't Hangt inderdaad niet alleen samen met P2P. Elke vorm van dataverkeer veroorzaakt (forse) storing op de telefoonlijn (het al eerder genoemde horten en stoten). In elk geval is het iets van de laatste tijd. Ik gebruik IPB nu al een jaar (vanaf december 2005, heb meegedaan aan een proef van KPN), vanaf het begin was ik erg tevreden, daarom heb ik besloten na de proefperiode verder te gaan met IPB. Ik heb er echter nu behoorlijk spijt van want de laatste weken valt er bijna niet meer te bellen wanneer er iemand in huis zit te internetten. Geen verbetering in de loop van de tijd, maar veelmeer een verslechtering en ik zit er nu wel voor een jaar aan vast. :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 13:03 

Hoi jha,

Inderdaad veel slechte verbindingen.
Dat je er nog een jaar aan vast zit weet ik nog zo niet.
Ze leveren toch niet wat is afgesproken?
Dus ontbinding contract moet mogelijk zijn lijkt mij.

Zelf laat ik ze een dezer dagen komen om te kijken.
Waarschijnlijk zullen ze dan eerst een verhaaltje gaan ophangen dat het wel 100 euro kan gaan kosten als ikzelf het probleem veroorzaak.
Ik weet zeker dat het niet aan mij ligt, dus zal ik de bal terug kaatsen en meteen een tegenvordering gaaan eisen van minimaal de helft van mijn abbo. kosten als het aan hun ligt.
Kunnen ze het niet oplossen binnen afzienbare tijd dan zal ik ook ontbinding van het contract gaan eisen.

Niet twijfelen....DOEN !!!!

Groeten Jan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 14:45 

noman schreef:
Inderdaad veel slechte verbindingen.
Dat je er nog een jaar aan vast zit weet ik nog zo niet.
Ze leveren toch niet wat is afgesproken?
Dus ontbinding contract moet mogelijk zijn lijkt mij.

Groeten Jan.

Kijk ook even goed naar de kleine letters in de voorwaarden.Aan de andere kant is men wel zo reeel dat indien het produkt niet geleverd kanworden zoals men zou mogen verwachten,redelijkerwijs,ontbinding niet echt een probleem is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 17:26 

noman schreef:
Hoi,

Degene waarmee ik bel hoort mij uitstekend, ik kan slechts horten en stoten van de ander meekrijgen.
Zelf download ik uit nieuwsgroepen met newsleecher, is verder niet in te stellen qua downloadsnelheid volgens mij.
KPN zegt eerst zelf fout te zitten omdat mijn lijn "twijfelachtig" is maar nu gooien ze het plots op het downloaden, pure onzin het is vijf maanden goed gegaan.

Heeft iemand anders ervaring met newsleecher in combinatie met de experia box ??

Jan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 17:29 

Hans Peter schreef:
noman schreef:
Hoi,

Jan.

Welkom op het forum.Graag iets meer duidelijkheid ?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 17:58 

Excusus.
Er ging iets fout bij het typen. Wilde mijn ervaringen delen nadat van 1 op de andere dag (sinds 7 december j.l.) bij mij eveneens dit probleem is ontstaan. Ondertussen is door een monteur de experiabox omgewisseld zonder het gewenste resultaat. 1 van de helpdesk medewerkers verschool zich achter het feit dat er over de telefoonlijn (poort 5000-6000) werd gedownload en dat het aan software instellingen zou liggen, dus niet de schuld van KPN. Een volgende medewerker heeft de klacht uitgebreid genoteerd en men zou binnen 4 werkdagen terugbellen hetgeen nog niet is gebeurt. Gebruik GrabIt voor het downloaden uit nieuwgroepen, soms via de kpn server en meestal via een payserver.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 18:24 

Probleem is idd bekent en er zijn helaas aardig wat meer mensen die hier opeens last van hebben gekregen.Onzinnig verhaal als het gaat over de poorten 5000-6000 want hierbij hoort een nadere uitleg.

Merkwaardige is dat tot op heden niemand een uitleg heeft kunnen geven van KPN hoe het nu exact zit.Hoe eerder dus het telefonie-gedeelte definitief van het adsl gedeelte wordt gescheiden (eerste kwartaal 2007 ?)
des te beter,want ik weet uit ervaring dat je zo geen normaal gesprek kunt voeren.Mocht dit zo blijven zou je voorstellen om een Speedtouch te gaan gebruiken maar dat hoeft niet DE oplossing te zijn.Ben benieuwd welke uitleg gegeven gaat worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 dec 2006 18:17 

Maarten schreef:
Hans Peter schreef:
noman schreef:
Hoi,

Jan.

Welkom op het forum.Graag iets meer duidelijkheid ?!

Bedankt voor het welkom, waar moet ik nog meer duidelijkheid over geven?
Telefonie is na ongeveer 5 maanden plots bedroevend slecht.
Downloaden werd eerst als oorzaak aangegeven, daarna de "twijfelachtige" verbinding van de centrale naar mijn huis.
Nu hebben ze het weer over " kabeltjes wel goed?"
Na de kerst zal ik ze vragen een monteur langs te sturen, zien we wel wat die zegt.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten jan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 dec 2006 19:13 

@Noman:het was meer een verzoek aan Hans Peters en zoals je hebt kunnen lezen ging daar iets fout.
Maar bedankt voor je reactie,we wachten het vervolg af.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 12:44 

Maarten schreef:
<knip>Mocht dit zo blijven zou je voorstellen om een Speedtouch te gaan gebruiken maar dat hoeft niet DE oplossing te zijn.Ben benieuwd welke uitleg gegeven gaat worden.

Voor mij was dit wel DE oplossing. Zie ook viewtopic.php?t=1244 Heb deze situatie nu 5 dagen. Het downloaden naast tegelijk bellen gaat uitstekend. Even afkloppen maar de telefoonlijn lijkt verder ook stabiel :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]