Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 18:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 21:30 

Sorry dat ik zo'n negatieve onderwerp heb maar het zegt precies hoe ik me voel.
Ben al jaren een happy klant van Planet, sept 2006 heb ik IPB aangevraagd. De aanvraag was het probleem niet maar de uitvoering is gewoon een ramp.
-In october had ik ineens geen ADSL en geen telefoon meer, niks aan de hand dacht ik Planet zal wel bezig zijn.
3 dagen later was nog steeds alles weg toch maar even gebeld kreeg inderdaad de antwoord dat ze ermee bezig waren.
7 dagen later nog niets, weer gebeld kreeg ik ineens te horen dat TeLe2 op mijn lijn zat. Wie en waarom konden ze me ook niet vertellen.
Om TeLe2 eraf te halen heeft me 7 dagen gekost maar de lijn was weer vrij, dus Planet kon beginnen en dat deden ze ook.
16 November kreeg ik de melding dat alles het deed ( monteur kwan het zelf ook even bij mij thuis laten zien).
Mooi zei ik maar ze hadden het te vroeg gezegd want wat bleek nu;
-internet deed/doet het
-telefoon doet het maar voor de helft. ( kan wel bellen maar als iemand mij wil bellen bestaat het nummer niet)
-en tot mijn grootste verbazing is mijn Planet account disabled.
De monteur snapte er niets meer van en is weggegaan met de medeling dat ik terug gebeld zou worden..........niet dus.
Niemand weet wat het probleem is maar ik word er ziek en nijdig om.
Zit vanaf half september zonder telefoon en denk nu van was ik maar nooit overgestapt naar IPB.
Speel zelf met de gedachte om over te stappen naar de Kabel dan weet ik vooraf dat ik zulke problemen krijg.

Groetjes
Bernard
ps ik heb nog wel een vraagje is het normaal dat je op adsl-direct inlog ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 22:13 

Merkwaardig verhaal,want wie heeft opdracht gegeven om over te stappen naar Tele 2 ?
Weet je 100 % zeker dat Tele2 je telefoonlijn weer heeft vrijgegeven ? (moet haast wel maar ik sta nergens meer van te kijken :roll: )

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 09:42 
Bernard schreef:
Ben al jaren een happy klant van Planet, sept 2006 heb ik IPB aangevraagd. De aanvraag was het probleem niet maar de uitvoering is gewoon een ramp.
-In october had ik ineens geen ADSL en geen telefoon meer, niks aan de hand dacht ik Planet zal wel bezig zijn.
3 dagen later was nog steeds alles weg toch maar even gebeld kreeg inderdaad de antwoord dat ze ermee bezig waren.
7 dagen later nog niets, weer gebeld kreeg ik ineens te horen dat TeLe2 op mijn lijn zat. Wie en waarom konden ze me ook niet vertellen.
Om TeLe2 eraf te halen heeft me 7 dagen gekost maar de lijn was weer vrij, dus Planet kon beginnen en dat deden ze ook.
16 November kreeg ik de melding dat alles het deed ( monteur kwan het zelf ook even bij mij thuis laten zien).
-internet deed/doet het
-telefoon doet het maar voor de helft. ( kan wel bellen maar als iemand mij wil bellen bestaat het nummer niet)
De monteur snapte er niets meer van en is weggegaan met de medeling dat ik terug gebeld zou worden..........niet dus.
Zit vanaf half september zonder telefoon en denk nu van was ik maar nooit overgestapt naar IPB.
Speel zelf met de gedachte om over te stappen naar de Kabel dan weet ik vooraf dat ik zulke problemen krijg.

Groetjes
Bernard

Probleem is simpel je nummer moet geporteerd worden naar kpn zolang tele 2 je nr niet vrij geeft kun je niet gebeld worden maarw el bellen.
omdat je geen kpn nummer had ben je digitaal opgeleverd bij kpn ipb.
dus is een kwestie van inporteren dus kpn neemt het nummer over, dus probleem ligt bij tele2 en niet bij kpn. :wink:

BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 11:52 

AK47 schreef:
Bernard schreef:
-internet deed/doet het

Groetjes
Bernard

Probleem is simpel je nummer moet geporteerd worden naar kpn zolang tele 2 je nr niet vrij geeft kun je niet gebeld worden maarw el bellen.
omdat je geen kpn nummer had ben je digitaal opgeleverd bij kpn ipb.
dus is een kwestie van inporteren dus kpn neemt het nummer over, dus probleem ligt bij tele2 en niet bij kpn. :wink:

Ik heb altijd telefoon van KPN gehad nooit van Tele2.
Tele2 heeft een fout gemaakt met een aansluiting die bedoeld was voor iemand anders.
Ik heb voor me de brief van TeLe2 liggen met hun veronschuldiging dat de monteur die fout heeft gemaakt en dat ze begin november alles gecorriceerd hebben.
Maar dit verklaard niet waarom mijn Planet account ineens gedisabeld is ( vanaf dat IPB is gaan werken)
En waarom heb ik een Direct-adsl inlog ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 12:21 

Laat KPN even nakijken (kun je gewoon via 0800-0407 doen) of de lijn ook echt helemaal vrij is van Tele2 want er wordt op dit gebied wel vaker iets gezegd wat niet klopt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 12:16 

:arrow: Na 7 jaar trouwe klant ben ook ik erg teleurgesteld in de slechte service verlening van deze toko m.b.t. IPB. Onlangs is naar voren gekomen dat hun administratie systeem fouten bevat waardoor er het e.e.a. mis gaat. Zo was mijn vaste telefoonnummer (toch wel essentieel denk ik) niet bekend in het computersyteem. Er stond slechts een 084- nummer in... Daarnaast hebben zij mij voorgelogen w.v.b. de omzetting naar de Thomson-EB. Dit was volgens HMW's van Planet technisch een ingewikkelde zaak. Dit blijkt echter NIET het geval te zijn... Volgens betrouwbare bron heeft Planet die kennis helemaal niet in huis en hadden zij mij moeten doorverwijzen voor de afhandeling van mijn zaak. Binnenkort word ik dan toch overgezet op de Thomson EB. Na een paar keer mailen met Tros Radar blijkt er ineens van alles te kunnen en werkt men aan alle kanten mee... Raar maar waar... Dat een HMW van Planet mij verteld heeft de hond over de Siemens te laten pissen of te wachten tot de bliksem inslaat neemt de mw met wie ik onlangs gesproken heb zeer hoog op... Ik wacht geduldig af...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 20:58 

kissdp558 schreef:
Dat een HMW van Planet mij verteld heeft de hond over de Siemens te laten pissen of te wachten tot de bliksem inslaat neemt de mw met wie ik onlangs gesproken heb zeer hoog op... Ik wacht geduldig af...

Dit begrijp ik niet helemaal...
:shock:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 14:07 

:arrow: Dit was volgens die Planet-hmw een mogelijkheid om te proberen om een andere modem (Thomson) te bemachtigen... Van enig andere medewerking door Planet is geen sprake... Klanten die een Siemens hebben houden die ook, zolang ze een IPB abonnement hebben. Het abonnement heb ik dus opgezegd. Aangezien volgens de Forumregels geen naam en toenaam genoemd mogen worden zal ik dit ook niet doen maar een hmw van KPN heeft er schande van gesproken en zoekt dit verder uit.

Uit gesprekken met KPN is naar voren gekomen dat in de administratieve systemen de nodige fouten zitten waardoor er nogal wat kan misgaan. Daarnaast heeft men bij KPN uitgelegd dat de technische omzetting van een Siemens naar een Thomson relatief simpel is. En niet, zoals meerdere hmw's van Planet hebben verteld, dat het technisch zeer ingewikkeld is. Al het technische werk wordt immers door KPN verzorgd. Volgens de KPN kan Planet helemaal niet uitleggen dat de technische omzetting zeer moeilijk of wat dan ook is. Die kennis hebben zij daar niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 20:49 

@kissdp558:ik begrijp je frustratie maar het topic wordt zo wel "vervuilt".
:wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 22:10 

mee eens. :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 jan 2007 15:22 

:arrow: Maarten, dan gooi je die postings van mij maar weg! Mijn toestemming heb je. Het lijkt er wel erg op dat je hier niet te kritisch mag zijn. Dan spreekt men al snel over 'vervuiling'. Ik heb er ook met een monteur van de KPN over gesproken. Ook die vond het een uitermate triest antwoord. Wanneer je hmw's met kennis van zaken aan de lijn krijg, hadden de problemen veel eerder opgelost kunnen zijn. Planet heeft tegen gewerkt in plaats van mee gewerkt. En dat moet gezegd. Administratief gaat er ook het nodige mis.

Dit topic gaat over een teleurgestelde klant. Ik ben dat ook. Als jullie dat zien als forumvervuiling is dat onterecht dus doe ik hierbij een vriendelijk verzoek al mijn postings te wissen. Dan is het forum iets minder 'vervuild' zal ik maar zeggen. Kennelijk draait het alleen om positieve zaken... :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 jan 2007 15:45 

kissdp558 schreef:
:arrow: Maarten, dan gooi je die postings van mij maar weg! Mijn toestemming heb je. Het lijkt er wel erg op dat je hier niet te kritisch mag zijn. Dan spreekt men al snel over 'vervuiling'. Ik heb er ook met een monteur van de KPN over gesproken. Ook die vond het een uitermate triest antwoord. Wanneer je hmw's met kennis van zaken aan de lijn krijg, hadden de problemen veel eerder opgelost kunnen zijn. Planet heeft tegen gewerkt in plaats van mee gewerkt. En dat moet gezegd. Administratief gaat er ook het nodige mis.

Dit topic gaat over een teleurgestelde klant. Ik ben dat ook. Als jullie dat zien als forumvervuiling is dat onterecht dus doe ik hierbij een vriendelijk verzoek al mijn postings te wissen. Dan is het forum iets minder 'vervuild' zal ik maar zeggen. Kennelijk draait het alleen om positieve zaken... :cry:

Vervuiling staat niet voor niets tussen aanhalingstekens ! Onderbouwd kritisch zijn mag zeer zeker wel maar waarom open je niet een "eigen" topic want dit topic is gestart door Bernard met een andere eigen vraag.
Teleurgestelde klant zijn is zeker niet leuk,en daar mag absoluut melding van gemaakt worden en heeft helemaal niks met forumvervuiling te doen en daar hebben we het ook niet over.Het valt in wellicht dezelfde categorie als het topic van Bernard maar start dan je eigen topic ?!

Verder zie ik niet in waarom we al je topics zouden moeten verwijderen,want ze geven ook informatie aan andere forumbezoekers !

Ik hoop dat eea zo duidelijk voor je is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jan 2007 11:51 

:arrow: Alles is duidelijk Maarten :wink: Het was mijn bedoeling juist om geen nieuwe topic te openen omdat ik van mening was dat mijn relaas juist binnen de titel van de topic valt 'Een erg teleurgestelde Planet klant'.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jan 2007 11:56 

kissdp558 schreef:
:arrow: Alles is duidelijk Maarten :wink: Het was mijn bedoeling juist om geen nieuwe topic te openen omdat ik van mening was dat mijn relaas juist binnen de titel van de topic valt 'Een erg teleurgestelde Planet klant'.

Duidelijk !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jan 2007 19:31 

Mij ook! :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]