Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 19 jun 2025 10:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 12:08 

Dag forummers.

Ik heb een vraag over de Tuner. Die heb ik destijds, naar mijn interpretatie, aangeschaft. Immers, ik heb daar een bedrag voor betaald.

Vraag 1: Is-ie nu mijn eigendom?

Vraag 2: Hoe zit dat nu als-ie defect is? Onder welke voorwaarden wordt deze door KPN vervangen (garantie dus)? En per welke termijn vervalt de garantie, en hoe kom je daarna dan aan een nieuwe tuner?

Weet iemand dit? Ik kan in de algemene voorwaarden niet zo snel een antwoord hierop vinden.

Groet,
Maarten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 13:02 

Beste Maarten,

Dit soort zaken zijn over het algemeen te vinden in de algemene voorwaarden van een product of dienst.
Deze heeft u van KPN gekregen maar ze zijn ook te downloaden.

hoevenm schreef:
Vraag 1: Is-ie nu mijn eigendom?

Ja, zie artikel 3.4 van de algemene voorwaarden:

3.4 De TV-ontvanger, de daarbij behorende aansluitmaterialen en de KPN-afstandsbediening worden na volledige betaling van het Startpakket en/of het Uitbreidingspakket eigendom van Contractant.

hoevenm schreef:
Vraag 2: Hoe zit dat nu als-ie defect is? Onder welke voorwaarden wordt deze door KPN vervangen (garantie dus)? En per welke termijn vervalt de garantie, en hoe kom je daarna dan aan een nieuwe tuner?

Als het defect valt onder de garantie zal KPN deze repareren of vervangen, zie artikel 12.2 van de algemene voorwaarden. De garantietermijn en voorwaarden zijn te vinden in de bij de tuner verstrekte garantievoorwaarden. Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=1535 en http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=527.

12.2 Wanneer de storing het gevolg is van het niet goed werken van de TV-ontvanger of de modem, dan zal KPN deze repareren en/of vervangen voor zover dit valt onder de bij de TV-ontvanger en de modem verstrekte garantievoorwaarden en de Contractant de door KPN aangegeven instructies heeft opgevolgd. In geen geval kan de Contractant bij het niet goed werken van de TV-ontvanger of de modem aanspraak maken op terugbetaling van de op basis van artikel 7 lid 1 genoemde vergoedingen.

Met vriendelijke groet,

KSA

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 14:02 

Dag KSA,

bedankt voor de antwoorden en de links. Blijft alleen nog de vraag: hoe lang is de economische levensduur? Moet ik dan aan een jaar of 5 denken? Korter? Langer?

Groet,
Maarten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 16:08 

Economische levensduur is moeilijk te zeggen, misschien kunt u het merk en type vermelden (Kreatel-tuner 1710/1760)? Zelf heb ik helaas geen MINE. Ik ben geen jurist of expert maar zou zelf +/- 3 jaar zeggen. Wat is er precies met het ding aan de hand en hoe oud is het? Heeft u er al contact over gehad met KPN. Zo ja, wat was de reactie? Mocht u hem overigens hebben laten vallen of als de hond er mee aan de slag is gegaan dan gaat ook het economische levensduur verhaal niet op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2007 16:40 

Ik moet er inderdaad als een goed huisvader mee omgaan, anders heb ik uiteraard geen recht van spreken.

Er is niets mee aan de hand; ik ben nieuwsgierig naar wat er "geregeld" is als er een defect is. Het is een 1760, half jaar oud.

Reden waarom ik het wil weten is hoofzakelijk nieuwsgieringheid, en het feit dat je nu (nog) geen keus hebt in Tuner-alternatieven. Bij redelijk uitgekristalliseerde producten heb je alternatieven, vergelijk ADSL-modems die je nu gewoon in de winkel kunt kopen. Toen ADSL net uitkwam, hab je ook maar 1 keus: die van de ADSL-provider.

Groet,
Maarten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 mei 2007 00:12 
Site Admin

op de mine tuner zit 1 jaar volledige garantie. mocht er overhoops iets aan de hardware zijn komt kpn de box kosteloos vervangen.

hoe dat zit na 1 jaar? is mij ook onbekend, gezien de verhoogde kwaliteits service van kpn denk ik dat de helpdesk je niet het riet in zal sturen :arrow: :?:

groet marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]