Beste Maarten,
Dit soort zaken zijn over het algemeen te vinden in de algemene voorwaarden van een product of dienst.
Deze heeft u van KPN gekregen maar ze zijn ook te
downloaden.
hoevenm schreef:
Vraag 1: Is-ie nu mijn eigendom?
Ja, zie artikel 3.4 van de algemene voorwaarden:
3.4 De TV-ontvanger, de daarbij behorende aansluitmaterialen en de KPN-afstandsbediening worden na volledige betaling van het Startpakket en/of het Uitbreidingspakket eigendom van Contractant.hoevenm schreef:
Vraag 2: Hoe zit dat nu als-ie defect is? Onder welke voorwaarden wordt deze door KPN vervangen (garantie dus)? En per welke termijn vervalt de garantie, en hoe kom je daarna dan aan een nieuwe tuner?
Als het defect valt onder de garantie zal KPN deze repareren of vervangen, zie artikel 12.2 van de algemene voorwaarden. De garantietermijn en voorwaarden zijn te vinden in de bij de tuner verstrekte garantievoorwaarden. Zie ook:
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=1535 en
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=527.
12.2 Wanneer de storing het gevolg is van het niet goed werken van de TV-ontvanger of de modem, dan zal KPN deze repareren en/of vervangen voor zover dit valt onder de bij de TV-ontvanger en de modem verstrekte garantievoorwaarden en de Contractant de door KPN aangegeven instructies heeft opgevolgd. In geen geval kan de Contractant bij het niet goed werken van de TV-ontvanger of de modem aanspraak maken op terugbetaling van de op basis van artikel 7 lid 1 genoemde vergoedingen.
Met vriendelijke groet,
KSA