Willy schreef:
Sorry hoor maar ondanks dat die ene uitstaat kan het toch conflicten geven, heb ik al verschillende keren ervaren. Als ik jou was zou ik er toch een verwijderen. Ik werk zelf met Avast Home. Naar mijn mening is er geen betere virusscanner. En nog gratis ook, maar daar gaat het bij mij niet om. Heb op rij Norton/Panda en AVG gehad en niets dan ellende. Gebruik nu twee jaar Avast en perfect.
Hoi Willy
Ik heb verbinding van de laptop naar de desktop maar niet andersom
Ik heb de netwerken beide apart uitgevoerd
mijn netwerklocaties gezocht
upnp laten weergeven
laten pingen
en ineens had ik met de laptop verbinding
bij de desktop hetzelfde maar dan krijg ik:
"het apparaat dat u wilt gebruiken is momenteel niet beschikbaar op het netwerk.controleer of het apparaat op het netwerk is aangesloten en probeer opnieu".
Ik heb avast home erop gezet en antivir verwijderd,ik moet zeggen ziet er goed uit firewall van XP in en sygate eraf
Pingen gaat 2 kanten op maar alleen de laptop ziet de desktop
Bij pictogrammen voor upnp op het netwerk kreeg ik op de desktop alleen gigaset sx551 volgens mij zou dit goed moeten zijn
Op de laptop kreeg ik gigaset sx 551 en oemcomputer(desktop)
Dus????????
Net ging ik comp. in mijn werkgroep zoeken en kreeg er maar weer 1 te zien via de laptop
gigaset sx551(file server)sx551cf995e
als ik hier op klik nu krijg ik een popup met sx551cf995e is niet toegankelijk.u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
kan netwerkpad niet vinden
Ik heb hem nog laten tracen
1-2-3-4 krijg ik reactie
5-6-7-8-9 time out
11-12-13-reactie
op de desktop zie ik alleen
gigaset sx551 als ik klik
"het apparaat is momenteel niet beschikbaar enz.
Met tracen hetzelfde als hierboven
Ik heb vanmorgen opnieuw een netwerkje opgezet op iedere comp. appart dus geen floppy's of usb sticks.
Andere naam voor de werkgroep i.p.v. WERKGROEP
contact laten zoeken via "mijn computer---mijn netwerklocaties---zoeken naar computers in werkgroepen en voila mijn netwerk werkte.
Willy had wel gelijk mijn comp. was te goed beveiligd misschien om het netwerk in te stellen
mijn antivirus is nu Avast Home en mij firewall is weer Sygate.
Om je netwerk in te stellen moet echt even je veiligheid minimaal gezet worden dan werkt het.
voor mij mag deze topic gesloten worden.
Bedankt Willy