Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 19:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 22:23 

Willy schreef:
Sorry hoor maar ondanks dat die ene uitstaat kan het toch conflicten geven, heb ik al verschillende keren ervaren. Als ik jou was zou ik er toch een verwijderen. Ik werk zelf met Avast Home. Naar mijn mening is er geen betere virusscanner. En nog gratis ook, maar daar gaat het bij mij niet om. Heb op rij Norton/Panda en AVG gehad en niets dan ellende. Gebruik nu twee jaar Avast en perfect.

ok
ik haal avg eraf en ga eens naar avast kijken.ik ben met xp eigenlijk nieuw nog maar 4 mnd dus ik moet nog veel leren bij 98 se wist ik alles.
morgen verander ik de boel en probeer het nog eens ook met avast i.p.v. antivir want ik ben er niet zo tevreden over daarom hield ik avg op reserve.
als ik er niet uitkom kom ik nog eens terug en als het werkt laat ik weten hoe ik het gedaan heb

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 00:49 
Beste mensen, er zitte nu toch zeker twee verschillende mensen met netwerk problemen. Dat maakt het allemaal niet beter om nog eens gericht ergens op te antwoorden.

Als de twee mensen waar het om gaat nou eerst eens aangeven met welk systeem ze draaien zou dat zeker handig zijn.

Op voorhand: ik heb bij mijn familie Windows 98SE in een draadloos netwerkl draaien. Dat drait trouwens met een Tele2 modem, maar dat mag 'm de pret niet drukken. Bij mij thuis draaien draaien drie PC's draadloos in een Windows XP netwerk. Derhalve: met een beetje actuele variant van Windows maak je toch een netwerkje (gaat trouwens ook met Linux, maar dat is bij mij even buiten gevecht.)

In beide Windows varianten is het zaak er eerst voor te zorgen dat beide PC's ieder afzonderlijk toegang hebben tot het internet. Zo niet, dan kun je je (draadloze) netwerk ook vergeten.

Verder stop je *geen* van die PC's in een domain, je stopt ze *wel* in een werkgroep (en die werkgroep die noem je voorlopig maar simpel "werkgroep" (daar gaat als ik me goed herinner de EB ook van uit !) Je ziet in je netwerk configuratie trouwens welke "workgroups of "werkgroepen" er zoal bij jou draaien. Nogmaals: zorg dat jouw netwerkcomuters beiden in de werkgroep zitten die de naam "werkgroep" draagt (of zoek zelf even uit waarom ik denk dat het
in de EB zo staat ingesteld dat je *die* - en geen andere - naam moet gebruiken, het is me op dit moment iets te laat het uit te zoeken....).

Windows XP vindt het niet zo fraai dat je een complete harde schijf read/write maakt binnen je netwerk en biedt ook andere mogelijkheden minder ver gaande mogelijkheden aan.
Echter mijn advies is: hou het - bij het opzetten van de zaak - simpel: maak ten behoeve van je netwerk de hele schijf read/write (ga naar de betreffende schijf, kies via "eigenschappen--> delen, en negeer alle waarschuwingen). NB: bij Windows 98SE stel je de optie delen ook in via de schijf eigenschappen.

UIteraard moet ook de schijf van de andere computer read/write gemaakt worden.

Werkt het hele zaakje vervolgens, ga dan eens na of je vindt dat je systeem wat beter beveilgid moet worden. Opties te over. Een firewall is wel het minste. Aan je draadloze verbinding kan misschien ook nog wel wat gebeuren.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 09:03 

JoostA schreef:
Beste mensen, er zitte nu toch zeker twee verschillende mensen met netwerk problemen. Dat maakt het allemaal niet beter om nog eens gericht ergens op te antwoorden.

Als de twee mensen waar het om gaat nou eerst eens aangeven met welk systeem ze draaien zou dat zeker handig zijn.

Op voorhand: ik heb bij mijn familie Windows 98SE in een draadloos netwerkl draaien. Dat drait trouwens met een Tele2 modem, maar dat mag 'm de pret niet drukken. Bij mij thuis draaien draaien drie PC's draadloos in een Windows XP netwerk. Derhalve: met een beetje actuele variant van Windows maak je toch een netwerkje (gaat trouwens ook met Linux, maar dat is bij mij even buiten gevecht.)

In beide Windows varianten is het zaak er eerst voor te zorgen dat beide PC's ieder afzonderlijk toegang hebben tot het internet. Zo niet, dan kun je je (draadloze) netwerk ook vergeten.

Verder stop je *geen* van die PC's in een domain, je stopt ze *wel* in een werkgroep (en die werkgroep die noem je voorlopig maar simpel "werkgroep" (daar gaat als ik me goed herinner de EB ook van uit !) Je ziet in je netwerk configuratie trouwens welke "workgroups of "werkgroepen" er zoal bij jou draaien. Nogmaals: zorg dat jouw netwerkcomuters beiden in de werkgroep zitten die de naam "werkgroep" draagt (of zoek zelf even uit waarom ik denk dat het
in de EB zo staat ingesteld dat je *die* - en geen andere - naam moet gebruiken, het is me op dit moment iets te laat het uit te zoeken....).

Windows XP vindt het niet zo fraai dat je een complete harde schijf read/write maakt binnen je netwerk en biedt ook andere mogelijkheden minder ver gaande mogelijkheden aan.
Echter mijn advies is: hou het - bij het opzetten van de zaak - simpel: maak ten behoeve van je netwerk de hele schijf read/write (ga naar de betreffende schijf, kies via "eigenschappen--> delen, en negeer alle waarschuwingen). NB: bij Windows 98SE stel je de optie delen ook in via de schijf eigenschappen.

UIteraard moet ook de schijf van de andere computer read/write gemaakt worden.

Werkt het hele zaakje vervolgens, ga dan eens na of je vindt dat je systeem wat beter beveilgid moet worden. Opties te over. Een firewall is wel het minste. Aan je draadloze verbinding kan misschien ook nog wel wat gebeuren.

Hoi Joost
Als je goe gekeken hebt kun je zien hoe mijn systeem in elkaar zit qua beveiliging onder welke windows enz.
Willy heeft heel goed advie gegeven en dit zal ik eerst eens uitproberen en de comp draait onder Werkgroep zoals bij de EB geadviseerd wordt.De laptop(draadloos) heeft(had) de perfecte beveiliging maar dan krijg ik geen verbinding dus zoals Willy zegt ga ik het proberen met de windows firewall en Avatar virusscanner en als het niet lukt laat ik het even weten want zoals ik al gelezen heb moet het probleem dan in de EB zitten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 19:11 

Willy schreef:
Sorry hoor maar ondanks dat die ene uitstaat kan het toch conflicten geven, heb ik al verschillende keren ervaren. Als ik jou was zou ik er toch een verwijderen. Ik werk zelf met Avast Home. Naar mijn mening is er geen betere virusscanner. En nog gratis ook, maar daar gaat het bij mij niet om. Heb op rij Norton/Panda en AVG gehad en niets dan ellende. Gebruik nu twee jaar Avast en perfect.

Hoi Willy
Ik heb verbinding van de laptop naar de desktop maar niet andersom
Ik heb de netwerken beide apart uitgevoerd
mijn netwerklocaties gezocht
upnp laten weergeven
laten pingen
en ineens had ik met de laptop verbinding

bij de desktop hetzelfde maar dan krijg ik:
"het apparaat dat u wilt gebruiken is momenteel niet beschikbaar op het netwerk.controleer of het apparaat op het netwerk is aangesloten en probeer opnieu".
Ik heb avast home erop gezet en antivir verwijderd,ik moet zeggen ziet er goed uit firewall van XP in en sygate eraf
Pingen gaat 2 kanten op maar alleen de laptop ziet de desktop
Bij pictogrammen voor upnp op het netwerk kreeg ik op de desktop alleen gigaset sx551 volgens mij zou dit goed moeten zijn
Op de laptop kreeg ik gigaset sx 551 en oemcomputer(desktop)
Dus????????
Net ging ik comp. in mijn werkgroep zoeken en kreeg er maar weer 1 te zien via de laptop
gigaset sx551(file server)sx551cf995e
als ik hier op klik nu krijg ik een popup met sx551cf995e is niet toegankelijk.u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
kan netwerkpad niet vinden
Ik heb hem nog laten tracen
1-2-3-4 krijg ik reactie
5-6-7-8-9 time out
11-12-13-reactie

op de desktop zie ik alleen
gigaset sx551 als ik klik
"het apparaat is momenteel niet beschikbaar enz.
Met tracen hetzelfde als hierboven

Ik heb vanmorgen opnieuw een netwerkje opgezet op iedere comp. appart dus geen floppy's of usb sticks.
Andere naam voor de werkgroep i.p.v. WERKGROEP
contact laten zoeken via "mijn computer---mijn netwerklocaties---zoeken naar computers in werkgroepen en voila mijn netwerk werkte.
Willy had wel gelijk mijn comp. was te goed beveiligd misschien om het netwerk in te stellen
mijn antivirus is nu Avast Home en mij firewall is weer Sygate.
Om je netwerk in te stellen moet echt even je veiligheid minimaal gezet worden dan werkt het.
voor mij mag deze topic gesloten worden.
Bedankt Willy

Profiel  

Berichttitel: raar maar waar?
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 23:29 
Site Admin

echt leuk dit wel, naar en tijdje er niet meer mee bezig geweest te zijn, omdat het mij toch niet wilde lukken had ik vanmiddag toch weer en opleving iets te ondernemen.

de werkgroup naar had ik aangepast op beide pc`s. de firewall van norton had ik even uitgezet en promp! daar was de andere pc zichtbaar :roll: zonder problemen kon ik bestanden uploaden of naar mijn pc toe downloaden, visa versa ging dat ook evengoed.

later heb ik op beide pc`s norton firewall weer aangezet en eigenlijk met de gedachten dat hij dan geen verbinding meer kon maken weer opnieuw getracht verbinding te maken met de andere pc...en jep, ook toen weer zonder problemen, kortom mijn wens is vervuld :D

wat ik als restvraag nog over is, is het het volgende...kan nu ook iemand van buitenaf in mijn netwerk komen? ik bedoel, ik kan nu zo draadloos bestanden downloaden/uploaden naar de pc van mij dochter (en visa versa) maar zou iemand in de buurt nu ook in onze pc kunnen kunnen? nogmaals ik heb wel de werkgroup naar aangepast naar en code woord! ook staat sidn bij ons op uit. ik hoop dat iemand deze vraag kan beantwoorden.

mvg marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2006 18:24 

hoi
ik heb iemand met een laptop op bezoek gehad die heeft geprobeerd een netwerk te zoeken maar bij mij was het goed,hij kon niets vinden dus gewoon je oude beveiliging terug en het zou goed moeten zijn anders kun je iemand eens laten proberen binnen te komen dan heb je zekerheid.
henry

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]