Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 22:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 apr 2006 09:40 

Vanaf het begin van deze installatie heb ik problemen met de verbinding.
Als ik de pc opstart komt de verbinding niet altijd direct tot stand, maar
moet ik eerst de usb kabel van de speedtouch uitnemen en weer insteken.
Als ik site survey toepas blijkt dat er wel drie tot vier channels operatief zijn en vraag mij af of dat correct is.
Op de site service & support van kpn blijkt, dat mijn wi-fi uit staat, terwijl
die voor wireless verbindingen volgens mij aan moet staan. Kpn helpdesk
bellen werkt niet, als ik het na drie kwartier maar opgeef zegt de operator
mij de volgende dag het nog eens bij eenander te proberen. Zelf de wi-fi veranderen zou problemen kunnen opleveren?

pim

Ik heb je posting even verplaatst naar het juiste forum.

Groet Willy.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 apr 2006 10:21 

Heb je de wireless zero in XP ook uitgezet en gebruik je de clientsoftware ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 25 apr 2006 17:46 

pimsely schreef:
Op de site service & support van kpn blijkt, dat mijn wi-fi uit staat, terwijl die voor wireless verbindingen volgens mij aan moet staan.
Dat klopt, als je voor de eerste keer inlogd op service & support dan kloppen de gegevens niet. De "cockpit"(IPB site waar je de instellingen van de Experia kan wijzigen) is nog niet aangesloten op de servers waar de daadwerkelijke instellingen in staan. Je moet daarom ook opletten dat wanneer je iets veranderd je ook alle instellingen op die pagina goed zet. Bijvoorbeeld Wifi aan en WPA gegevens. Doe je dat niet en je verzendt de gegevens dan worden die gegevens ook doorgevoerd, dus je Wifi staat dan uit en de WPA encryptie klopt niet meer.

Wat voor type OS gebruik je? Voor alle OS geldt dat je de laatste update(servicepack) moet hebben. Het verwijderen van de software en drivers van de ST121g en daarna opnieuw installeren op eventueel een andere USB poort wil vaak helpen. Gebruik ook de laatste drivers voor de ST121g, deze zijn te vinden op http://www.speedtouch.nl.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 apr 2006 14:31 

Marcel schreef:
pimsely schreef:
Op de site service & support van kpn blijkt, dat mijn wi-fi uit staat, terwijl die voor wireless verbindingen volgens mij aan moet staan.
Dat klopt, als je voor de eerste keer inlogd op service & support dan kloppen de gegevens niet. De "cockpit"(IPB site waar je de instellingen van de Experia kan wijzigen) is nog niet aangesloten op de servers waar de daadwerkelijke instellingen in staan. Je moet daarom ook opletten dat wanneer je iets veranderd je ook alle instellingen op die pagina goed zet. Bijvoorbeeld Wifi aan en WPA gegevens. Doe je dat niet en je verzendt de gegevens dan worden die gegevens ook doorgevoerd, dus je Wifi staat dan uit en de WPA encryptie klopt niet meer.

Wat voor type OS gebruik je? Voor alle OS geldt dat je de laatste update(servicepack) moet hebben. Het verwijderen van de software en drivers van de ST121g en daarna opnieuw installeren op eventueel een andere USB poort wil vaak helpen. Gebruik ook de laatste drivers voor de ST121g, deze zijn te vinden op http://www.speedtouch.nl.
Citaat:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 apr 2006 14:35 

pimsely schreef:
Marcel schreef:
pimsely schreef:

Citaat:

Inmiddels start de internet verbinding wonder boven wonder direct
bij het het opstarten van de pc, terwijl de wifi na drie weken nog steeds
uit staat. Lijkt het verstandiger het zo te laten, alvorens allerlei kunst-
grepen toe te passen :?:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 apr 2006 17:36 

pimsely schreef:
Inmiddels start de internet verbinding wonder boven wonder direct bij het het opstarten van de pc, terwijl de wifi na drie weken nog steeds uit staat. Lijkt het verstandiger het zo te laten, alvorens allerlei kunstgrepen toe te passen :?:
Zolang het WiFi lampje op de Experia brandt is de WiFi aktief.

Nogmaals, als je voor de eerste keer inlogd op "Mijn KPN" en hier niets wijzigt kloppen de gegevens niet. Dit moet de IPB helpdesk weten, zeker 2e en 3e lijns.

Profiel  

Berichttitel: speedtouch 121g
BerichtGeplaatst: do 27 apr 2006 23:12 

Staat de energiebesparing uit? zie configuratiescherm> systeem> hardware> apparatenbeheer > usb controllers > hoofdhub's > energie beheer
HP leptops werken ook beroerd met draadloze adapters, trouwens...
Of: unistall de software en begin opnieuw!
Eerst de rom draaien en pas als de software erom vraagt de adapter in een usb poort stoppen; werk je andersom gaat er vaak iets mis, bijvoorbeeld dat de adapter soms niet meestart als je het systeem aanzet...
succes!

Profiel  

Berichttitel: geen wifi
BerichtGeplaatst: do 27 apr 2006 23:15 

Was ik nog vergeten: brand het lampje wifi op je experia niet???
Ook niet nadat er door de tweede lijn er iets mee gedaan is? Dan is waarschijnlijk je experia defect; dat komt voor...
laat even precies weten; ook of je isdn hebt!

Profiel  

Berichttitel: ps.2
BerichtGeplaatst: vr 28 apr 2006 22:17 

Ehh dat je in site survey je experia niet ziet (je ssid code) is niet zo raar: de broadcast staat uit! Da's standaard trouwens, stukje beveiliging!
Via webinterface (niet nij isnd dus...) kun je de broadcast aanzetten, dan kun je checken of je wifi werkt..!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006 14:26 

Marcel schreef:
pimsely schreef:
Inmiddels start de internet verbinding wonder boven wonder direct bij het het opstarten van de pc, terwijl de wifi na drie weken nog steeds uit staat. Lijkt het verstandiger het zo te laten, alvorens allerlei kunstgrepen toe te passen :?:

Nogmaals, als je voor de eerste keer inlogd op "Mijn KPN" en hier niets wijzigt kloppen de gegevens niet. Dit moet de IPB helpdesk weten, zeker 2e en 3e lijns.
Citaat:
Inderdaad, ik had wat geduldiger moeten zijn met onze vestiging in het
KPN-noorden. Inmiddels staat de wi-fi correct en functioneerd alles naar
behoren. Misschien van belang voor toekomstige gebruikers!
Bedankt voor de goede adviezen :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006 14:30 

Marcel schreef:
pimsely schreef:

Citaat:

funcioneert met een t natuurlijk :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006 15:02 
Erelid

pimsely als je een bericht beantwoord hoef je je eigen antwoord niet te Quoten hoor, want dat maakt het een beetje onoverzichtelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2006 15:03 
Erelid

Willy schreef:
pimsely als je een bericht beantwoord hoef je je eigen antwoord niet te Quoten hoor, want dat maakt het een beetje onoverzichtelijk.
Dan werkt het dus zo.

Groet Willy.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 mei 2006 10:02 
Nog ter aanvulling (door schade en schande wijs geworden): stel niet *alles tegelijk* opnieuw in. Ik zal proberen uit te leggen waarom niet.

WiFi staat standard aan op de Experiabox, maar standaard uit op "mijn KPN". Het eerste wat je zou kunnen doen is de WiFi ook op "Mijn KPN"aan zetten. Controleer vooral of deze wijzgiging werkelijk is doorgevoerd door uit te loggen en opnieuw in te loggen. Al je niet meer kunt inloggen, heb je kans dat je er niet in geslaagd ben de WiFi in mijn KPN aan te zetten, maar integendeel dat je de WiFi op je Experiabox uit hebt gezet ....

Als je niet op de webinterface kunt (ook niet bedraad en dat blijkt bij mijn ISDBN versie het geval), dan moet je tot resetten overgaan. De WiFi staat dan weer aan.

Pas als het wel gelukt is om WiFI aan te passen kun je b.v. sleutelen aan je WPA keys (b.v. omdat je er WEP-keys van wilt maken).

Gaat het daar ook verkeerd, dan kun je, omdat je WiFi verbinding gewoon blijft bestaan, opniuw de oorspronkelijk key invoeren en opnieuw verbinding maken. Dan kun je opnieuw proberen de nieuwe key in te voeren.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 mei 2006 19:42 

@JoostA:Bedankt voor je terugkoppeling,wellicht is het van nut voor overige forumbezoekers/leden !

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]