Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 27 jun 2025 01:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Alweer een DNS storing?
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 13:24 

Beste IPB vrinden,

Ik heb sinds de tweede helft van de ochtend problemen om op diverse sites te komen. Kom ik er wel op dan is het behoorlijk traag.

Iemand anders ook?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 13:50 

Ja hoor, hier ook.
Dacht eerst dat het weer met de firewall van de EB te maken had maar ook na uitschakeling hiervan nog steeds problemen.
Overigens heb ik al enkele dagen af en toe problemen met bepaalde sites.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 13:54 

Ik heb hetzelfde, er zal wel weer ergens een kabeltje uitgetrokken zijn ofzo :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 14:04 

Ik had jullie antwoorden nog niet gezien.

Ik heb net voor de tweede keer de router gereboot en lees nu dat het toch (weer) niet aan mij ligt.

Ik begin er een beetje de P in te krijgen de laatste tijd.

Edit: en indien ik aan het bellen ben, hoort de andere kant de eerste paar seconden helemaal niets. Ik moet nu iedere keer mijn naam een keer of drie zeggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 15:45 

Vanmorgen was idd alles enorm traag.Mbt telefonie is dit euvel iets van de laatste dagen.Wellicht dat migratie op de achtergrond een rol speelt.

Profiel  

Berichttitel: klopt.maarten.
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 17:13 
Site Admin

je slaat de spijker op zijn kop maarten. had toevallig vanochtend contact met die behandelaar en die kon zijn systemen ook moeilijk gebruiken. hij gaf daarbij aan dat er en migratie plaatsvind waardoor ipb trager is.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel: Re: klopt.maarten.
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 17:20 

marcel234 schreef:
. hij gaf daarbij aan dat er en migratie plaatsvind waardoor ipb trager is.

groet marcel.

Gelukkig maar (aan de ene kant) want dat betekent dat er het een en ander gaande is !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 17:27 

Ik heb vorige week iemand gesproken omdat ik problemen had met bellen tijdens het downloaden. En die wist mij te vertellen dat begin volgend jaar het telefonie gedeelte gescheiden wordt van het internet gedeelte.

Net zoals ze nu al doen bij Mine misschien heeft dat er iets mee te maken. Daardoor zouden de problemen die er nu zijn met downloaden & bellen opgelost zijn.

Laatst bijgewerkt door Dreetje op ma 11 dec 2006 17:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 17:30 

Dreetje schreef:
Ik heb vorige week iemand gesproken omdat ik problemen had met bellen tijden shet downloaden. En die wist mij te vertellen dat begin volgend jaar het telefonie gedeelte gescheiden wordt van het internet gedeelte.

Net zoals ze nu al doen bij Mine misschien heeft dat er iets mee te maken. Daardoor zouden de problemen die er nu zijn met downloaden & bellen opgelost zijn.

Dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn! :D
Hebben we daarvoor dan niet een nieuwe EB nodig?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 17:42 

Ik heb hier Mine en gewoon de Siemens Experia Box. In de Experia Box zie ik dat mijn snelheid 12 mb is maar mijn internet is toch gewoon 3 mb dus dat hebben ze gescheiden.

En de bedoeling is dat ze dat ook voor het telefoon gedeelte gaan doen, dat hebben ze mij tenminste verteld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 20:52 

Het is echt naadje vandaag. Nu blijft de mail ook nog continu hangen.

Tevens is het dikwijls lzeer astig om op deze site te geraken en op het andere moment dan zit ik vliegensvlug op. Op dit moment is het als dikke stront door een trechter.

Zelfs als ik aan het FTP-en ben verliest die op een gegeven moment zijn connectie.

Dammit, het is net een bedrijf dat KPN. :twisted:

Profiel  

Berichttitel: idem.
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 22:09 
Site Admin

idem hier. al vanaf vanochtend is het idd naadje aan. echter, kpn moet natuurlijk wel de kans hebben zijn infrastructuur op orde te maken en te houden. als hier en verbetering uit voortkomt vind ik het niet erg om 1 dagje minder snel te downloaden/surfen.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 dec 2006 23:02 

Beste Marcel daar heb je helemaal gelijk in.
Maar...dit is niet de eerste keer en in korte tijd.

Dan reken ik natuurlijk niet alleen vanuit mijzelf maar ook van andere ervaringen die ik lees. Dan ga je van sympathie hebben voor KPN (tja ik ben toch conservatief hè met normaliter een rotsvast vertrouwen in KPN) naar een lichtelijke ontwikkeling van antipathie. Er is gewoon teveel slecht nieuws de laatste tijd.

Hiervoor had ik 5 jaar Planet. In 5 jaar 3x een halve dag de verbinding kwijt geweest in de beginperiode van (toen nog) MxStream.

Bijelkaar opgeteld levert dit mij vandaag frustraties op. Tevens verdien ik mijn geld mede dankzij het internet. Je begrijpt dat het dan even tandjes op elkaar is bij het niet hebben van een verbinding c.q. trage verbinding.

Maar boos worden? Neuh, dan moet er wel meer gebeuren dan dit. Ik houd dus gewoon op een lichtelijke frustratie tot nog toe. Ik ga er ook vanuit dat e.e.a. morgen is opgelost. Zo niet, dan zien jullie mij hier weer klagen. Tja, ik moet toch mijn frustratie kwijt he.

Profiel  

Berichttitel: grappig.
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 00:18 
Site Admin

Ik heb de laatste tijd redelijk intensief contact met die behandelaar die mijn mine probleempjes moet oplossen. Het is echt en leuke vent en je kunt zelf met hem op maandagmorgen en goed gesprek voeren.

Ik ben er van overtuigd dat hij niet liegt over bepaalde zaken die gebeuren. Ook hij geeft volmondig toe dat er structurele problemen zijn binnen KPN. hij vertelde vanochtend dat hij telefoon voor mij had gekregen van en man die en mail probleem had. Het bleek in de centrale te liggen aan KPN. ondanks dat hij het wilde oplossen werd die man ontzettend geïrriteerd en vond het nodig dit met veel k en t woorden kracht bij te zetten. Kijk er zijn grenzen. Ook ik ben en dupe geval maar hou wel in oogshouw dat we allemaal mensen zijn en dat schelden totaal niets aan het probleem oplost (eerder vertraagd)

Ik ben de allerlaatste dat hier nu heilig boontje gaat spelen over KPN van het IS gewoon en puinhoop daar. Alleen cijfergewijs heeft KPN 250.000 aansluitingen waarvan en grofweg 10.000 problemen zijn...dat is nog geen 10% dus al met al zijn er 240.000 aansluitingen die niet of nauwelijks problemen ondervinden.

Met de komst van internetplusbellen was niet alleen ik reuze geïnteresseerd maar ook mijn ex ( jaja heb ik goed contact mee in de goede zin des woord) ook zei had interesse hierin. Dus ik nam het, en mijn ex ook. Wij beide op 1 klein dingetje na nooit geen problemen gehad met ibp (buiten de grote storingen om) daarna heb ik 2 buren aan de overkant ibp aangesmeerd en van hun hoor ik niks dus ga er vanuit dat het goed draait.

Gaan we nu kijken naar de administratie van KPN/planet/hetnet dan kunnen we echt gaan praten over en chaos van de eerste orde. Denk ook dat ze minimaal 2 jaar nodig hebben met het herstellen van deze desastreuze problemen.

Ik weet nog goed dat ADSL uitrolde (2001 ik meen te weten) dat kwam ook met en bak met problemen, mijn verbinding viel elke week wel en keer uit. Kijk nu anno 2006...ADSL op zich draait als en zonnetje...niks mis mee.

Met nieuwe (en te snel) uitgerolde producten zoals ibp is het vrijwel normaal dat er problemen komen. Alleen had KPN nooit gerekend op zoveel problematiek en zie alhier dit forum...1 grote chaos aan posting van mensen met ibp.

Kijk naar mine...had mine feitelijk al op de markt mogen komen? Nee, want er zitten in principe nog veel te veel kinderziekte`s in.maar voor alle providers geld: de concurrentie hijgt in je nek dus ze moeten constant bijblijven desnoods met half afgemaakte producten. laten we deze posting over 4 jaar voortzetten zal je zin dat ibp en mine allemaal wel goed op poten staan. voor nu zal KPN nog en lange tijd blijven soebatten in zijn problemen en zal zo goed als mogelijk de chit proberen op te ruimen.

Ik weet trouwens niet of het iemand is opgevallen? De werving van ibp ligt vrijwel stil. In de kranten (heb ad en telegraaf) kom ik de laatste dagen geen advertentie`s meer tegen. Dus ik denk dat ze de raad van tros radar toch hebben opgevolgd en nu bezig zijn met eerst het puin weg ruimen en als dat gebeurd is voorzichtig aan weer gaan adverteren.

Groet marcel.

Profiel  

Berichttitel: Re: grappig.
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 01:02 

marcel234 schreef:
(...)hij vertelde vanochtend(...) ondanks dat hij het wilde oplossen werd die man ontzettend geïrriteerd en vond het nodig dit met veel k en t woorden kracht bij te zetten. Kijk er zijn grenzen. (..)

Eens, hiermee los je niks op. Functioneel boos worden à la, maar allerlei enge ziektes een monteur toewensen noem ik gewoon asociaal. Dus gewoon een gebrek aan opvoeding van dat heerschap in het door jou aangehaalde voorbeeld.

Citaat:
Ik ben de allerlaatste dat hier nu heilig boontje gaat spelen over KPN van het IS gewoon en puinhoop daar. Alleen cijfergewijs heeft KPN 250.000 aansluitingen waarvan en grofweg 10.000 problemen zijn...dat is nog geen 10% dus al met al zijn er 240.000 aansluitingen die niet of nauwelijks problemen ondervinden.

Ik verdedig KPN juist met hand en tand bij kennissen, vrienden en klanten. Tijdens verjaardagen, in de pauzes, op familiebezoek, overal vragen ze je mening naar IPB om het daarna af te zeiken omdat ze er wat over gehoord hebben. Ik wijs hen ook op het feit dat het inderdaad niet rozengeur en maneschijn is bij KPN maar lang niet slechter (naar mijn idee) dan een @Home, Versatel of weet ik veel wat. Daar heb ik in het verleden ook al genoeg bij Radar voorbij zien komen. Maar daar hoor je men ineens niet meer over.

Citaat:
(...)Wij beide op 1 klein dingetje na nooit geen problemen gehad met ibp (buiten de grote storingen om) daarna heb ik 2 buren aan de overkant ibp aangesmeerd en van hun hoor ik niks dus ga er vanuit dat het goed draait.

Ik had tot de vorige keer met de DNS storing ook nimmer problemen gehad. Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik relatief kort gebruik maak van IPB. Ik weet het niet meer uit het hoofd, maar ik dacht ergens in maart of april.

Maar achteraf gezien is de storing die mij vandaag opviel al langer aan de gang, want nu weet ik zeker dat het niet aan mij ligt dat de mail de laatste 3 dagen dikwijls hapert en sommige sites lang laden of helemaal niet. (Meestal na een dns flush wel). Vandaag was het overduidelijk en kon men er niet omheen dat het aan IPB ligt.

Wat wil Atlas hiermee zeggen? Geen idee, maar ik ben net zo tevreden als jij alleen moeten deze problemen niet structureel worden.

Citaat:
Gaan we nu kijken naar de administratie van KPN/planet/hetnet dan kunnen we echt gaan praten over en chaos van de eerste orde. Denk ook dat ze minimaal 2 jaar nodig hebben met het herstellen van deze desastreuze problemen.

Och, Essent is al 5 jaar gefuseerd en het is daar nog steeds rampzalig, zo ik begrepen heb. Dus jij bent nog optimistisch met je schatting van 2 jaar. ;)

Citaat:
Ik weet nog goed dat ADSL uitrolde (2001 ik meen te weten) dat kwam ook met en bak met problemen, mijn verbinding viel elke week wel en keer uit. Kijk nu anno 2006...ADSL op zich draait als en zonnetje...niks mis mee.

Ik had het in maart 2001 aangeschaft en geen noemenswaardige problemen gehad op die 3x uitval van een halve dag na. Dat zal dan wel in 2000 geweest zijn, aangezien wij hier in Emmen laters ADSL aangeboden kregen dan de rest van de hele wereld.

En als antwoord op jouw laatste alinea's: inderdaad. :p

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]