Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 26 jun 2025 14:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Twee Telefoons
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 18:18 
Offline

Geregistreerd: za 17 jun 2006 18:07
Berichten: 8
Hall allemaal,ik heb een probleem.
Ik heb een telefoon/fax op lijn 1 en mijn zoon een telefoon op lijn twee in de experiabox.
We hebben allebei een eigen telefoon nummer van KPN .Maar als iemand mijn telfoon/fax belt, gaat de andere telefoon ook over bij mijn zoon en dat is een probleem.Andersom is dit niet het geval.
Wie weet hoe ik dat kan veranderen.

Gr. Serinde


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 18:35 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Kun je via MijnKPN in telefonie beheer komen, zo ja kijk daar dan eens of de nummers echt aan lijn 1 en 2 zijn toegewezen. Je gaat toch echt wel apart met twee kabels uit de EB naar Tel/fax van je zelf en naar de Tel van je zoon.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: 2 Telefoons
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 18:41 
Offline

Geregistreerd: za 17 jun 2006 18:07
Berichten: 8
Ik heb 1 op aansluiting 1 en de andere mijn zoon op 2. Dit klopt ook precies met wat er in mijn KPN experiabox aansluitingen staan. Ze staan precies goed.

Gr. Serinde


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: 2 Telefoons
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 18:42 
Offline

Geregistreerd: za 17 jun 2006 18:07
Berichten: 8
Iedere aansluiting met een eigen kabel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 18:45 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Is de toekenning bij KPN wel goed gegaan ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 18:51 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Heb je een analoge box of een isdn versie?

Is je nummer waarmee je IPB heb aangevraagd al geporteerd??

Zo nee even wachten tot je nummer geporteerd is.

Zo ja dan zou ik toch even gratis naar 0800-0407 bellen en kiezen voor optie 4 en met een beetje aandringen naar een tweede lijns medewerker vragen

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: 2 Telefoons
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 18:52 
Offline

Geregistreerd: za 17 jun 2006 18:07
Berichten: 8
Dit heb ik al gedaan twee keer zelfs omdat ik op intenet niet bij mij instellingen internetplusbellen kon komen.Vanmorgen is het tweede nummer van mijn zoon geactiveerd. als ik naar het nieuwe nummer bel (met mijn mobieltje)van mij zoon gaat deze gewoon over en niet die van mij.
Maar nals ik naar mijn nummer bel(met mobieltje)aar mijn nummer wel,want dan gaan ze allebei over.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 18:56 
Offline
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 maart 2006 22:38
Berichten: 810
Woonplaats: Sleeuwijk
Mocht je hoofdnummer al geporteerd zijn dan mag je de splitter er ook tussen uit halen, en bij isdn alle spulletjes inclusief de splitter ook verwijderen en de box rechtsreeks in het isra punt aansluiten.

_________________
Luctor et Emergo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: 2 Telefoons
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 19:00 
Offline

Geregistreerd: za 17 jun 2006 18:07
Berichten: 8
Ik had geen vaste telefoon op het vaste net en geen ISDN dus de splitter hoefde ik niet te gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 jun 2006 19:04 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Krijg toch sterk de indruk dat bij het aanmaken iets niet helemaal jofel is gegaan.Laat anders de tweede-lijns eea controleren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 10:46 
Offline

Geregistreerd: wo 06 dec 2006 21:56
Berichten: 2
Ik heb precies hetzelfde:

* allebei de lijnen gaan over wanneer primair nummer wordt gebeld

met daarnaast:

* als lijn 1 in gesprek is wordt een 2e gesprek automatisch naar
de 2e lijn gezet

In Mijn KPN staat alles uit: geen doorkoppelen or what so ever...

Heb een mail naar de KPN gedaan, ben benieuwd wat ze zeggen...

Grtz, Herbie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Twee Telefoons
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 10:56 
Offline

Geregistreerd: za 17 jun 2006 18:07
Berichten: 8
Er zit niets anders op dan KPN bellen.Dit kun je zelf niet verhelpen.Ik ben geholpen door een vriendelijke medewerker die alles toch goed voor elkaar gekregen heeft. Alles werkt nu perfect.

Groetjes Serinde :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Twee Telefoons
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 11:00 
Offline

Geregistreerd: za 17 jun 2006 18:07
Berichten: 8
O ja,mailen helpt niet.Je krijgt na weken een mailtje met wat standaard antwoorden. Ik heb wel 6/8 emails gestuurd en werdt aleen maar bozer omdat ik geen antwoordt kreeg wat op mijn vraag sloeg.Je moet echt bellen alswilt dat alles goed werkt.

Groetjes Serinde


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Twee Telefoons
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 11:20 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Serinde schreef:
Er zit niets anders op dan KPN bellen.Dit kun je zelf niet verhelpen.Ik ben geholpen door een vriendelijke medewerker die alles toch goed voor elkaar gekregen heeft. Alles werkt nu perfect.

Groetjes Serinde :D


Weet je misschien nog wat ze gedaan hebben zodat overige forumbezoekers hier profijt van zouden kunnen hebben ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Twee Telefoons
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 11:31 
Offline

Geregistreerd: za 17 jun 2006 18:07
Berichten: 8
Wat ze precies gedaan hebben weet ik niet.Er werdt mij gevraagd of ik misschien ook een andere poort op MIJN KPN aan de telfoons toegewezen had,maar dat was niet het geval.
Daarna werd ik meerdere keren terug gebeld met de vraag of de telefoon nu, op het andere nummer ,met de juiste telefoon ook overging. Hij bleef dit net zolang doen totdat alles perfect werkte. Het gebeurde wel zes keer dat hij terug belde. Er zit dan dus duidelijk iets bij KPN niet goed ingesteld wat later hersteld is.

Groetjes Serinde :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling