Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 26 jun 2025 08:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 01:25 
Site Admin

meeliften lijkt mij ook haast niet mogelijk. maar om hier helemaal zeker van te zijn, zou je de wpa sleutel via "mijn kpn" kunnen wijzigen en deze ook doorvoeren in de wireless pc en de eb. tevens kun je het mac adres van de wireless pc (zie voor dit macadres "ipconfig/all") ook invoeren in de eb. hiermee wordt alleen draadloos toegang gegeven aan pc's waarvan het mac adres (fysiek adres) in de eb is opgenomen.
nogmaals, geloof niet zo in meeliften, maar je kunt het met bovenstaande wel uitsluiten :wink: .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 08:36 

Jon schreef:
Ik kom net thuis en zag bij laptop inloggen dat er 2 andere internetters actief waren.
Mijn verbinding was hierdoor matig. Kort na mijn inloggen verdwenen de 2 andere onliners en was mijn draadloze verbinding goed. Hoger dan goed komt het echter zelden. Nu bijvoorbeeld verbinding van 57%. Het valt mij overigens op dat wel vaker andere internetters ineens verwijnen kort nadat ik ben ingelogd. Heb ik nooit begrepen.

Wat bedoel je dan met bovenstaande :?: Actief hoe,wat,verdwijnen ?
Heb je al eens de antenne's geprobeerd iets te draaien ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 09:46 

@jwagenaar: wil ik graag uitvoeren maar ik als super a-technisch kom ik daar uit denk je, is er niet een handleiding van of zo met stap voor stap instructie? Kan ik als onhandig met computer geen schade aanrichten? meeliften sluit ik in principe uit maar zoals jij al zegt je kunt het beter uitsluiten door de door jou genoemde actie
@Maarten: ik kan zien elke andere draadloze gebruikers er in mijn omgeving actief zijn. Kort nadat ik ben ingelogd zie ik ze via de sitemonitor maar als ik een paar minuten daarna weer kijk zijn ze niet meer vermeld op de site monitor. Ze zijn er steeds maar heel even en het zijn ook steeds dezelfde. Ik meld me later vanavond weer. Heb een hoop tips van jullie uit te voeren en vertrouw op een goede afloop.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 11:36 

Citaat:
@jwagenaar: wil ik graag uitvoeren maar ik als super a-technisch kom ik daar uit denk je, is er niet een handleiding van of zo met stap voor stap instructie? Kan ik als onhandig met computer geen schade aanrichten? meeliften sluit ik in principe uit maar zoals jij al zegt je kunt het beter uitsluiten door de door jou genoemde actie

(Print het volgende even uit)

STAP 1

Op de laptop kies je voor Start / Uitvoeren / type het commando cmd en kies voor OK

In het venster wat volgt type je bij de prompt:

ipconfig/all en kies voor enter

In het scherm wat getoond wordt, zoek je naar de regel:

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : xx-xx-xx-xx-xx-xx

Schrijf nu deze info letterlijk over (x) . Dit is het unieke MAC ADDRESS van je laptop

STAP 2 vanaf een ander bedraade pc. (dus niet draadloos)

Login bij de Experiabox met http://192.168.2.1

Je krijg een scherm te zien met :

LOGIN - Please enter your password

Standaard is dit wachtwoord : admin

======================================

Je krijg een scherm te zien met:

SECURITY ADVICE

Melding kun je negeren, en klik op OK

Je krijg een scherm te zien met:

HOME - ADVANCED SETTINGS - STATUS

Kies : ADVANCED SETTINGS

Je krijg een nieuw scherm

Kies daarna aan de linkerzijde voor :

WIRELESS NETWORK

dan

ALLOWED CLIENTS

In dit scherm zie je rechts staan:

MAC ADDRESS FILTER ON – OFF Zet een vinkje bij ON

Bij ALLOWED CLIENTS / MAC ADDRESS / vul je bij de 6 vakjes het MAC ADDRESS wat je onder STAP 1 opschreven heb.

Onder DEVICE NAME: mag je naar keuze een naam neer zetten voor je laptop, is niet nodig.

Klik op Ok

Klik op tab HOME en daarna aan de rechter boven zijde voor LOG OFF

NB. STAP 2 vanaf een ander bedraade pc. (dus niet draadloos)
2x maal problemen ondervonden dat via een draadloze verbinding niet goed ging.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006 13:09 

Rene bedankt voor de uitgebreide toelichting. Zal deze uitprinten als ik vanavond thuis ben en er uiteraard mee aan de slag gaan. Vanavond of morgen meld ik jullie of alles goed is verlopen en of ipb naar behoren werkt.
Vanmorgen viel de telefonie namelijk weer weg midden in een gesprek.
Ik blijf goede hoop houden op een goede afloop.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 13:40 

Met het programma van MrBim heb ik gezien dat ik ontzettend veel onliners kan ontvangen, dit zorgt misschien ook wel voor interventie. Alle stappen van Rene zijn zojuist uitgevoerd en afgerond, computer is opnieuw opgestart en er is een goede verbinding. Nu nog even afwachten hoe het zich zal houden tijdens bijv. downloaden en natuurlijk de telefonie uitval midden in een gesprek. Hoop dat dit hiermee opgelost is. Ik heb bijvoorbeeld met telefonie ook regelmatig een heel irritante echo als je met iemand praat. Je hoort jezelf praten in echo heel irritant, lijkt te worden vertraagd. De persoon aan de andere kant van de lijn heeft echter nergens last van. Maar goed, ik hoop dat het nu dankzij jullie goede tips allemaal beter zal zijn en ik hoop dat ook andere ipb gebruikers er nog iets aan zullen hebben. Tot slot wil ik nog even melden dat ik volgende week een afspraak met KPN heb staan. Ik hoop echter dat ik dan kan zeggen dat ipb naar behoren functioneert. Ik stel voor jullie sowieso nog even op de hoogte te brengen van het resultaat. En dan uiteraard zal ik dit onderwerp sluiten. Hou deze dus svp nog even open.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 17:25 

De internetverbinding is tot nu toe stabiel gebleven, maar telefonie geeft toch weer problemen. Een keer een verbreking midden in een telefoongesprek en een keer kon de andere kant mij na 10 minuten ineens niet meer verstaan. Ik hoorde echter alles maar was voor de ander blijkbaar onbereikbaar geworden. Heel vreemd dat internetplusbellen. Iedereen op dit forum heeft goed zijn best gedaan voor mij. De bal ligt nu toch echt bij KPN en ik eis volgende week dat ze met een permanente oplossing komen. IK zal op dit forum nog even melden welke oplossing dat is geworden en zal dan dit onderwerp sluiten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2006 23:13 

Jon schreef:
Met het programma van MrBim heb ik gezien dat ik ontzettend veel onliners kan ontvangen, dit zorgt misschien ook wel voor interventie.

Je kunt niet een kanaal gebruiken dat zo ver als maar kan van de anderen is :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2006 16:54 

Maarten nee dat gaat niet lukken, maximaal kanaal 13 is mogelijk en ik heb gezien dat op een spitsdag in weekend alle kanalen gebruikt worden. Woon in een drukke stad met veel internetverkeer in de omgeving en ook kantoren. Sterker nog ik heb een kanaal gezien die 3 keer in gebruik was. Vanmorgen vroeg was dit anders, maar 5 kanalen bezet. Ik ben zelf ook al een beetje aan het uitdokteren wat het beste kanaal is. Ik denk zo hoog mogelijk. 13 dus. Maar goed, zoals gezegd heb ik deze week een KPN afspraak. Ik laat het antwoord nog ff weten. Groet Jon

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 nov 2006 12:19 
Site Admin

probeer het kanaal in te stellen tot maximaal 11. 12 en 13 geeft veel problemen en worden vaak niet ondersteund in europa.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 nov 2006 12:44 

Jon schreef:
Maarten nee dat gaat niet lukken, maximaal kanaal 13 is mogelijk en ik heb gezien dat op een spitsdag in weekend alle kanalen gebruikt worden. Woon in een drukke stad met veel internetverkeer in de omgeving en ook kantoren. Sterker nog ik heb een kanaal gezien die 3 keer in gebruik was. Vanmorgen vroeg was dit anders, maar 5 kanalen bezet. Ik ben zelf ook al een beetje aan het uitdokteren wat het beste kanaal is. Ik denk zo hoog mogelijk. 13 dus. Maar goed, zoals gezegd heb ik deze week een KPN afspraak. Ik laat het antwoord nog ff weten. Groet Jon

Je moet even naar de waarde in DBM kijken -113 is lage ontvangs en -50dbm is een hoge ontvangst. Een station wat jij ziet met -110dbm op kanaal 8 kan jij makkelijk zelf ook kanaal 8 gebruiken want daar "blaas" jij makkelijk overheen omdat je veel dichter op je eigen ontvanger zit.

Staan er nog veel open zonder beveilging?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 28 nov 2006 23:43 

@wopper. zit nu op kanaal 13, wissel een beetje om uit te proberen. Vanavond ik log net in is het niet zo druk. Wopper ik weet niet wat een DBM signaal is is dat hetzelfde als DB? Deze laatste schommelt nu tussen de 28 en 33. Als er minder anderen on-line zijn lijkt deze waarde hoger te worden. Is dat een goed teken? De andere computers die on-line zijn geven momenteel waarden aan beneden de 10. Eentje staat er zelfs op 0. Er zijn nu geen onbeveiligden zichtbaar. Afgelopen weekend wel. Groet Jon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 17:39 

Vandaag is de gratis monteur van KPN geweest, hij heeft geen rariteiten kunnen ontdekken.Hij heeft de experiabox echter wel verplaatst naar een plek dichter bij de hoofdaansluiting omdat hij meent dat dit met telefonie beter moet zijn. We zullen zien. Qua internet (2 computers waarvan de laptop wireless) heeft hij alles nu vastgezet op kanaal 6.Ik kan alleen zeggen dat de tijd zal leren of internetplusbellen van KPN nu goed functioneert.
Overigens vind ik de service van KPN goed al is deze wat laat op gang gekomen. Goede financiele compensatie voor alle ellende gehad (creditering van abonnementsgeld) en verder gratis monteurs etc. Overigens is tevens de regeling met KPN getroffen dat indien internetplusbellen onverhoopt wederom problemen geeft, ik kosteloos en per direct over kan stappen naar mijn oude en goed werkende abonnement. Dus prima geregeld. Ik zal dit onderwerp sluiten en hoop dat ik me hier niet meer hoef te melden. Groet Jon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 15:25 

Helaas ondanks de inspanningen van de KPN monteur blijven de telefonie problemen bestaat. Ik vind het nog steeds te zot voor woorden dat we op tijden dat we zelf niet weten telefonisch niet bereikbaar zijn. Internet bedraad werkt overigens goed maar de laptop wireless presteert nog steeds matig. Ik ben zeer teleurgesteld in KPN en ben als het ware uitgeklaagd. In mijn geval resteert helaas niets anders dan terug te keren naar mijn oude en overigens duurdere abonnement. Het is niet anders.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2006 13:38 

Nog even een update: KPN heeft vorige week opnieuw een monteur langsgestuurd (kosteloos). Alles is nu bedraad aangesloten, ik heb een nieuwe experiabox, adpater etc. gekregen en een herinstallatie van alles.
De KPN monteur heeft het advies gegeven om qua internet de aansluiting bedraad te doen in de experiabox. Dit zou ten alle tijde een stabiele internetverbinding geven en als bonus veiliger zijn. KPN heeft als service de bedrading aangelegd, keurig geregeld. Topt op heden zijn er ook geen problemen meer met telefonie geweest (ff afkloppen). Ze hebben toch hun best gedaan om mij als klant te behouden. En mocht het onverhoopt toch weer misgaan tja dan stap ik dus wel over. Overigens dit onderwerp kan denk gesloten worden. Hoe doe ik dat?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]