Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 02 jul 2025 06:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 17:06 

Heldere uitleg van Apple, maar welke waarden moet ik nu kiezen. je hebt nogal wat keuzes. Gewoon maar uitproberen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 01:33 

ik zou beginnen met full duplex en 100 Mbit, alternatief, halfduplex en 100 Mbit
als je de netwerkverbinding alleen voor internet gebruikt, kan je eventueel ook nog 10 Mbit full en half duplex proberen

succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 16:26 

Ik heb beide opties geprobeerd,maar dat scheelt echt helemaal niks.
Heb je nog meer alternatieven misschien?
Heeft de pakketgrootte nog enige invloed??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 16:35 

Zou Parallels opties bij netwerk nog invloed kunnen hebben?? Er staan er nu twee: NAT en HOstguest en ze zijn beide actief.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 21:00 

is parallels dat virtual desktop programma?
volgens mij moet dat niet uitmaken, hoewel ik wel iets lees over het bridgen van de airportaansluiting over de ethernet aansluiting. weet je zeker dat je een ander netwerk gebruikt als airport aanstaat. ik lees dat je met parallels je airport kan bridgen naar ethernet om toegang tot bepaalde omgevingen te krijgen (of andersom).

als je de ethernet verbinding gebruikt, heb je dan je airport uitgeschakeld? wat voor netwerkinstellingen krijgt je ethernet aansluiting op je imac na contact (ip-adres enzo)?

er blijken overigens inderdaad netwerk-problemen op te treden met de imac intel duo die de G5 net had. welke versie van os x gebruik je?

dus nog geen antwoorden eigenlijk. ben wel benieuwd, want mijn nieuwe imac komt aan het einde van de maand.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 22:38 

ik heb 10.4.8 met de laatste updates, inclusief de firmware. volgens mij heeft de laatste update naar versie 8 iets veranderd, maar dat weet ik niet zeker.
Mijn experiabox geeft geen draadloos signaal, dat heb ik utgezet. De G5 loopt echt perfect, maar de intel is erg sloom.
Als parallels uitstaat heb ik echt het draadloos signaal ergens uit de straat, want mijn epb heb ik wel eens uitgezet en dan heb ik toch nog internet.
Ik heb de netwerkverbindingen van parallels inmiddels uitgezet en ook dat biedt geen soelaas.
Ik denk, dat het toch een de intel ligt en niet aan epb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 23:06 

wat zijn verder de instellingen van je ethernet aansluiting?
klopt het adres dat je van de dhcp server van de eb krijgt? wat je nog kan proberen is zelf een vast ip-adres instellen op je imac.
als je airport helemaal uitschakeld, is er dan verschil?
heb je de mogelijkheid om de netwerk verbinding via ethernet tussen de G5 en de intel te testen met behulp van een switch?

als je probleem over een paar weken nog niet opgelost is, kan ik je misschien verder helpen. dan heb ik in ieder geval de mogelijkheid zelf wat dingen na te gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 23:18 

ethernet staat op automatisch, dhcp ook. netwerk tussen G5 en intel loopt als een zonnetje via mijn ethernetswitch. airport aan of uit scheelt inzoverre, dat bij airport aan, waarschijnlijk airport iets overneemt, denk ik.

zal ik maar wachten tot je dezelfde mac hebt staan? je kunt me een personal mail sturen dan

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]