Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 19 jun 2025 21:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 13:09 

Ik lees hier vaak over problemen met IPB. Nu iets van mij/ons. Wij hebben IPB vanaf ongeveer 28-08-2005. Na wat opstart problemen zijn wij heel content over IPB. De eerste problemen die wij hadden, had ik het idee dat wij niet serieus genomen werden. Toen heb ik gezegd dat ik mijn abo zou opzeggen per direct en eventueel naar de rechter zou stappen omdat ik niet kreeg wat en waar ik voor betaalde. De gesprekken zijn toen op behoorlijk nivo verder gegaan wat heeft geresulteerd dat hier twe keer een monteur is geweest en dat de lijn nadien heel goed is bewaakt. En eigenlijk sinsdien hebben wij eigenlijk nooit geen problemen weer gehad en ben zeer tevreden over IPB.

Wat de heren hebben uitgespookt weet ik niet en vraag mij daar ook maar niet naar dat weet ik niet. Maar de experiabox werkt gewoon zeer goed en heeft sinsdien geen steek laten vallen.

Wat heb ik er achter: Op de usb een hardeschijf die op alle pc's is te benaderen. Twee telefoons, een op poort 1 en een op poort 2. De tweede lijn fungeert als faxlijn en werkt gewoon goed. Zowel in als uitgaande berichten. en dan staat mijn wirrles gewoon aan zodat ik ook nog mijn laptop kan aansturen en boven heb ik twee pc's staan die allebeide met kabel zijn verbonden met de experiabox.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 13:26 

Bedankt voor je positieve feed-back want tevreden mensen zijn er natuurlijk ook.Het merkwaardige schijnt te zijn dat er een bepaalde groep tevreden gebruikers is en dat er een andere groep is die veel problemen heeft en waarbij blijkbaar veel dingen fout gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 17:48 

Maarten schreef:
Bedankt voor je positieve feed-back want tevreden mensen zijn er natuurlijk ook.Het merkwaardige schijnt te zijn dat er een bepaalde groep tevreden gebruikers is en dat er een andere groep is die veel problemen heeft en waarbij blijkbaar veel dingen fout gaan.

Maarten: Wij/ik zeg ook echt niet dat alles van een leiendakjeis gegaan. Ook wij hebben met de KPN een behoorlijk geschil gehad. Ook wij hadden zoiets van"donderop met IPB rotzooi"anders hedden wij niet gedreigd met opzeggen. En de KPN wilde natuurlijk dat en dat maakten ze ook duidelijk, dat een abo voor een jaar is. Ja dank je de koekoek. Als KPN niet levert wat de heren behoren te leveren, dan kun je er van af. En er zal geen rechter zijn die de KPN in het gelijk zal stellen. ZE leveren niet waarvoor je betaald. DUS SIMPEL!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 18:48 

Voorwaarden al gelezen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2006 11:05 

wstolk schreef:
Voorwaarden al gelezen?

Hoe het ook in de voorwaarden staat maakt niets uit. KPN biedt een dienst en als jij kunt aantonen dat die dienst niet wordt geleverd, dan zal geen rechter hier in NEDERLAND jou veroordelen en zeggen dat je verplicht bent om te betalen voor iets wat jij niet krijgt. Laat KPN maar komen. Waarom hebben wij dan nu geen last meer van!!! Waarom hebben de heren hier behoorlijk wat werk van gemaakt??? Gezicht verlies, zou kunnen. Het mooiste is KPN heeft mij ook nog geld terug betaald. Zouden ze dit doen omdat ik zo'n lekkere jongen ben???

Ik ben zeer tevreden over IPB en heb eigenlijk(nooit) geen last meer.

Dat nooit staat voor als de IPB een algehele storing heeft, dan hebben wij ook last. Internet heeft er nog nooit uitgelegen. Dit is en wil ik gewoon gezegd hebben, Beter als UPC want die lag er om de haverklap eruit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 09:27 

niet zo snel aangebrand.

In de voorwaarden weten de meeste bedrijven het zo te versieren dat als je niet bereikbaar bent, KPN daar niet aansprakelijk voor is ook niet voor eventuele schade.

Wel zijn ze verplicht je normaal te helpen bij een storing/probleem

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 13:38 

wstolk schreef:
niet zo snel aangebrand.

In de voorwaarden weten de meeste bedrijven het zo te versieren dat als je niet bereikbaar bent, KPN daar niet aansprakelijk voor is ook niet voor eventuele schade.

Wel zijn ze verplicht je normaal te helpen bij een storing/probleem

Ik ben niet aangebrand of boos, niets van dit. Het verbaasd mij gewoon dat wij/ik na de eerste aanvaring over het geheel, nooit weer last hebben gehad.

Wat de voorwaarden, ja jij hebt gelijk. Zover het gewone storingen betreft. Zodra de storingen vormen gaat aannemen dat het een trend begint te worden dan heeft de KPN een probleem, ondanks hun voorwaarden. Nogmaals als iemand voor de rechter kan bewijzen dat hij niet krijgt waarvoor hij betaald zal geen rechter de KPN in het gelijk stellen. Dat is mijn mening.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 13:48 
Site Admin

@bernardo: op zich heb je natuurlijk gelijk, hoewel de leveringsvoorwaarden altijd dermate worden opgesteld, dat in dergelijke gevallen de leveranciers meestal de gelegenheid krijgen oplossingen aan te dragen zonder dat de overeenkomst wordt ontbonden.
ten aanzien van het naar de rechter stappen (in z'n algemeen en niet allen specifiek naar jou): vaak hoor ik op fora deze te nemen stap. op zich natuurlijk mogelijk, maar laat een ieder niet vergeten dat hierin veel tijd en geld gaat zitten. dit betekent dat men altijd een hele goede afweging moet maken wat de kosten zijn voor de resterende looptijd van het contract en de kosten van een gerechtelijke procdure.
de eventueel door leveranciers betaalde vergoedingen moeten gezien worden als compensatie en niet altijd als een vrijbrief voor ontbinding van overeenkomsten worden gezien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 13:52 

Bernardo schreef:
Ik ben niet aangebrand of boos, niets van dit. Het verbaasd mij gewoon dat wij/ik na de eerste aanvaring over het geheel, nooit weer last hebben gehad.

Ben ik met je eens dat KPN (trouwens niet alleen KPN) in eens alles voor elkaar heeft, zodra je een goede aanvaring heb gekregen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 16:54 

jwagenaar schreef:
@bernardo: op zich heb je natuurlijk gelijk, hoewel de leveringsvoorwaarden altijd dermate worden opgesteld, dat in dergelijke gevallen de leveranciers meestal de gelegenheid krijgen oplossingen aan te dragen zonder dat de overeenkomst wordt ontbonden.
ten aanzien van het naar de rechter stappen (in z'n algemeen en niet allen specifiek naar jou): vaak hoor ik op fora deze te nemen stap. op zich natuurlijk mogelijk, maar laat een ieder niet vergeten dat hierin veel tijd en geld gaat zitten. dit betekent dat men altijd een hele goede afweging moet maken wat de kosten zijn voor de resterende looptijd van het contract en de kosten van een gerechtelijke procdure.
de eventueel door leveranciers betaalde vergoedingen moeten gezien worden als compensatie en niet altijd als een vrijbrief voor ontbinding van overeenkomsten worden gezien.

Als(en dan ga ik ervan uit dat men een rechtsbijstanverzekering heeft) je aangeeft dat je naar de rechter stapt en eventueel dit via een advokaat duidelijk maakt, denk ik dat KPN of wie dan ook zich wel even bedenkt. Want als jij wint dan moeten zij alles betalen. Wees wel zorg dat je alles goed zwart op wit hebt met eventuele getuigen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 16:59 

wstolk schreef:
Bernardo schreef:
Citaat:

Ben ik met je eens dat KPN (trouwens niet alleen KPN) in eens alles voor elkaar heeft, zodra je een goede aanvaring heb gekregen.

Dit bedoel ik nu. Waarom kan het dan ineens wel. Waarom eerst dreigen. Waarom eerst zoveel moeite moeten doen om het goed te krijgen. Wij als consument trekken toch niet voor jan met de korte achternaam aan de bel. Alhoewel ik soms weleens de indruk krijg van die helpdesk, dat deze dames/heren deken "ach fiets toch op"

Nogmaals wij zijn nu heel tevreden over IPB

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 okt 2006 20:28 
Site Admin

Bernardo schreef:
Want als jij wint dan moeten zij alles betalen.

geloof dat teveel mensen teveel amerikaanse advokatenseries zien. :wink:
de kosten (o.a. advokaten) zijn in nederland altijd voor eigen rekening.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 08:41 

jwagenaar schreef:
Bernardo schreef:
Want als jij wint dan moeten zij alles betalen.

geloof dat teveel mensen teveel amerikaanse advokatenseries zien. :wink:
de kosten (o.a. advokaten) zijn in nederland altijd voor eigen rekening.

Ik denk het dus niet<> de verliezende partij wordt ook hier in NEDERLAND ook veroordeelt tot het betalen van alle gemaakte kosten. Zelfs reisgeld!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 15:24 

Volgens mij heeft de kpn jou alleen maar "belooft" dat zij een storing binnen 2 dagen na melding van de klant zelf, het onderzoek naar de storing zullen starten.

Artikel 7.2

Indien er een storing optreedt in het functioneren van de Dienst, dient de storing door of
namens de Contractant zo spoedig mogelijk telefonische aan KPN te worden gemeld. Storingen
worden zo spoedig mogelijk, doch in elk geval binnen twee Werkdagen nadat zij aan KPN bekend
zijn geworden onderzocht, tenzij dit voor KPN binnen die termijn in redelijkheid niet mogelijk is.
Een storing zal door KPN naar beste kunnen en zo snel mogelijk worden opgeheven.

Waar jij dus voor betaald, volgens de algemene voorwaarden waar jij mee akkoord bent gegaan, is dat de kpn jou storing zal onderzoeken en zo spoedig mogelijk zal oplossen.
dus dat heeft niets te maken met het niet leveren waar jij voor betaald.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 19:36 

wezel555 schreef:
Volgens mij heeft de kpn jou alleen maar "belooft" dat zij een storing binnen 2 dagen na melding van de klant zelf, het onderzoek naar de storing zullen starten.

Artikel 7.2

Indien er een storing optreedt in het functioneren van de Dienst, dient de storing door of
namens de Contractant zo spoedig mogelijk telefonische aan KPN te worden gemeld. Storingen
worden zo spoedig mogelijk, doch in elk geval binnen twee Werkdagen nadat zij aan KPN bekend
zijn geworden onderzocht, tenzij dit voor KPN binnen die termijn in redelijkheid niet mogelijk is.
Een storing zal door KPN naar beste kunnen en zo snel mogelijk worden opgeheven.

Waar jij dus voor betaald, volgens de algemene voorwaarden waar jij mee akkoord bent gegaan, is dat de kpn jou storing zal onderzoeken en zo spoedig mogelijk zal oplossen.
dus dat heeft niets te maken met het niet leveren waar jij voor betaald.

Ik ga met deze zinloze discussie sluiten. En nogmaals als jullie dit forum goed lezen, dan is het allemaal kommer en kwel. Als dit en daar bedoel ik mee, als die klachten uit geheel NEDERLAND komen dat dan nog een rechter zich druk maakt om wat door de kpn is goed in hun voorwaarden is goedgekeurd. Deze regels zijn dan in strijd met
: " waar betaald men voor en wat krijgt men er voor terug". En dacht jij nu werkelijk dat een rechter het goed keurd, dat de KPN zelf maar even uitging maken van hoelang iets mag duren. Dat zou een hele mooie bisnis zijn. Waarom na een brief van mijn adv, dat als het rotzooi binnen 12uur is opgelost. Nogmaals ik hou hier mee op want straks komt het verdrag van ROME nog en dan weer een andere artikel. Jullie zitten te veel vast geroest op bepalingen die gewoon niet deugen voor de wet. Als het zo slecht is als ik hier soms lees, verenig u dan en maak samen een vuist of het is allemaal niet zo slecht. Want ik zeg het nogmaals wij/ik ben nu zeer tevreden over IPB en zou niet weer terug willen naar UPC.

Van mijn kant verder gesloten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]