Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 23 jun 2025 08:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 10:35 
Site Admin

rose, al dan niet verwijderen van bijdrages wordt bepaald door het forumbeheer. door de veelvuldige (dubbele) vragen werden door enkele leden vraagtekens gesteld bij de doelstelling van de vragen.
om weer terug te gaan naar het topic: wat is op dit moment voor jou nog onduidelijk ten aanzien van het ipb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 11:09 

Rose schreef:
Henk.W schreef:
Rose schreef:
Ik ga het nu gelukkig snappen. Dat komt overigens dat ik de draad niet heb gezien die van mijn huidige splitter naar het varkenssnuitje loopt in de meterkast.

Wanneer ik de EB buiten de meterkast wil hangen dan is de telefoon draad, die naar het varkenssnuitje loopt, te kort. Kan ik dit kabeltje ook verlengen via een bepaald stekkertje? Er zit trouwens een ministekkertje aan.

U kan dit altijd verlengen met de aansluit doosje wat bij de EB set zit met de kabeltjes, moet u nog verder weg gebruik dan een upt kabel.

Een UPT kabel is een kabel die je makkelijk aansluit aan de huidige telefoonkabel via stekkertjes?

Hartelijk dank voor je berichtje
Mijn vraag is of het makkelijk is om een UPT kabel te verlengen dmv sterkers aan een langere UPT kabel.
Alvast bedankt :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 11:36 
Site Admin

er zijn verloopstekkers te koop om UTP-kabels te verlengen. of dit verstandig is, is een tweede. er bestaat een grotere kans op niet juiste/goed werkende aansluitingen.
beter is een totale nieuwe UTP kabel aan te schaffen voor de totale lengte. voor de prijs hoef je dat niet te laten en het verkomt eventuele ergernis.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 11:50 

jwagenaar schreef:
er zijn verloopstekkers te koop om UTP-kabels te verlengen. of dit verstandig is, is een tweede. er bestaat een grotere kans op niet juiste/goed werkende aansluitingen.
beter is een totale nieuwe UTP kabel aan te schaffen voor de totale lengte. voor de prijs hoef je dat niet te laten en het verkomt eventuele ergernis.

Bedankt voor je antwoord :wink: .
Gaat dit ook op voor de kabel die van tel1 naar het varkenssnuitje gaat? Anders moet er een hele nieuwe kabel getrokken worden naar het varkenssnuitje.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 16:04 
Site Admin

in principe zal het sprake zijn origineel kpn/ptt-snoer en hoeft dan dus niet vervangen te worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 18:03 

Eindelijk heb ik het pakket ontvangen deze morgen en ging gelijk aan de slag. Met dank aan jullie informatie kon ik het zo aansluiten. Alleen problemen gehad met netwerk, na veel bellen en zelf proberen werkt het gelukkig.

Maar nu :shock:

Ik heb dus boven nog een pc staan en had dus gepland dat een kabel vanaf de EP naar mijn router liep en vandaar de verbinding gemaakt naar de andere pc's. Tot mijn verbazing past de kabel, de orginele kabel, niet op mijn oude router. Het stekkertje is te groot, help.

Bestaan er special verloop stekkertjes want anders moet ik een hele nieuwe modem kopen.
Een andere oplossing zou kunnen zijn dat de EP naast mijn pc moet staan maar dan moet de telefoondraad en de draad uit de splitter naar de router met 10 meter verlengd worden.

Graag jullie advies

Dank
Rose

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 18:27 

Rose schreef:
Eindelijk heb ik het pakket ontvangen deze morgen en ging gelijk aan de slag. Met dank aan jullie informatie kon ik het zo aansluiten. Alleen problemen gehad met netwerk, na veel bellen en zelf proberen werkt het gelukkig.

Maar nu :shock:

Ik heb dus boven nog een pc staan en had dus gepland dat een kabel vanaf de EP naar mijn router liep en vandaar de verbinding gemaakt naar de andere pc's. Tot mijn verbazing past de kabel, de orginele kabel, niet op mijn oude router. Het stekkertje is te groot, help. Ik gebruikt een cat 5e kabel.

Bestaan er special verloop stekkertjes want anders moet ik een hele nieuwe modem kopen.
Een andere oplossing zou kunnen zijn dat de EP naast mijn pc moet staan maar dan moet de telefoondraad en de draad uit de splitter naar de router met 10 meter verlengd worden.

Graag jullie advies

Dank
Rose

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 18:49 

Wat voor een stekkertjes zijn het?

RJ11, RJ12 of RJ45?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 19:03 

Goede vraag.
Het gaat dus om een internet kabel Cat 5e. Deze past helaas niet in mijn router maar de Cat5, de kleine wel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 19:28 

Sorry, maar zo kan ik je niet helpen.

Tip pak de handleiding want je doet toch echt iets fout.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 19:34 

Mijn huidige modem wil ik dus degraderen naar de functie van accesspoint zodat ik andere computers er kan aansluiten.
Wanneer ik de kabel van de EB aan de accesspoint (sweex) wil aansluiten op de asl poort dan is dit poortje te klein.

Heb ik dan een andere kabel nodig?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 23:47 

Tja nu is het duidelijker.

Dit zal ook niet gaan werken als het wel zou passen.

Je moet hem gewoon als "switch" gebruiken.

Kabel van EB in het modem (gewoon netwerk poort) en kabel van PC ook in modem (ook gewoon netwerk poort.

Zorg er voor dat op het andere modem DHCP is uitgeschakeld!!

Succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 okt 2006 23:54 

wstolk schreef:
Tja nu is het duidelijker.

Dit zal ook niet gaan werken als het wel zou passen.

Je moet hem gewoon als "switch" gebruiken.

Kabel van EB in het modem (gewoon netwerk poort) en kabel van PC ook in modem (ook gewoon netwerk poort.

Zorg er voor dat op het andere modem DHCP is uitgeschakeld!!

Succes

Bedankt maar hoe moet ik de modem uitschakelen DHCP??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2006 01:31 

Ik zat net nog ff te rommelen in mn configuration scherm van Sweex en unabled Lan en unabled ASDL, enne...hopla alles werkt nu. Dus ik hoef niet de deur uit voor een Switch:-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 okt 2006 09:52 
Site Admin

dus alles werkt nu naar behoren?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]