Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 13:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 20:29 
Hallo

Beste Forum leden.

Ik heb een aanvraag voor IPB bij Planet lopen.
Ik heb de brief met orderbevestiging op 12 april ontvangen.

Nu is mijn vraag.
Is het mogelijk om ergens het verloop van de aanvraag na te gaan.

Mvg
Henk

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 20:47 

In detail is dit helaas niet mogelijk (er is geen tracking/trace optie).Je zou kunnen bellen of men kan zien of het pakket al verzonden is maar de praktijk leert dat tussen verzenden en aankomst wel een aantal dagen zo niet langer kan zitten.
Staat er ook iets van een bevestigingsdatum in ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 21:07 
Erelid

Reken maar op 3 weken na 12 april, was bij mij ook het geval. Wat je nog kan doen is naar KPN zelf bellen en vragen of de order daar al bekend is, zoja dan ben je al een heel eind want het pakket moet toch van KPN af komen. Verder krijg je nog een brief met een code's enz, als je die brief krijgt, met een beetje geluk ontvang je dan het pakket op dezelfde dag.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 21:40 
OK dan wachten we rustig af

Dus het is niet zo dat ik van de KPN nog een bevestiging krijg dat de aanvraag in behandeling is genomen.

Dit omdat er bij antwoorden (internetplusbellen) op de site bij planet een link naar de KPN heeft gestaan om je orderstatus na te kijken.
Deze link http://www.planet.nl/planet/show/id=1931453/sc=583278
Die ik nu dus niet meer zo snel kan vinden (hij stond nog wel in mijn geschiedenis van een week geleden).

Mvg
Henk

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 21:44 
Erelid

Citaat:
Dus het is niet zo dat ik van de KPN nog een bevestiging krijg dat de aanvraag in behandeling is genomen
Dat krijg je inderdaad niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 22:12 
Ok we gaan het wel zien .

Het is wel prettig om te weten dat er een Forum is waar ik met vragen terecht kan.
Ik hoop dat het allemaal mee zit
zo gauw ik mijn eerste ervaringen heb meld ik het hier.
Tot dan blijft het bij lezen van het Forum

Mvg
Henk

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 07:06 

-Henk- schreef:
Ik hoop dat het allemaal mee zit

Mvg
Henk

Dat zal vast wel lukken :wink:

Profiel  

Berichttitel: Ontvangst van Pakket
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 16:42 

Hoewel ik het pakket nog niet heb geinstalleerd, omdat ik druk ben geweest met Vestingstad FM (techniek), wil ik toch mijn ervaring even kwijt. Met 3 weken na aanvraag kreeg ik het pakket binnen met alle toeters en bellen binen. 2 dagen later kreeg ik van Planet de brief met codes.
Wat mij nog niet duidelijk is, waarom er in de brief ook een "vaste" code staat voor WPA gebruik. Het enige dat ik me hierbij kan voorstellen, is dat men op afstand, KPN of Planet, de Expariabox kan updaten en inrichten.
Ik heb namelijk begrepen dat het niet via een Browser (oude ADSL-modem wel) kunt inrichten. Levert dit voor mij met een kompleet netwerk in huis, nog problemen op?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 17:05 

Omdat kpn met Doe Het Zelf pakketten werkt en veiligheid heel belangrijk vindt, zeker i.v.m. VoIP, is het modem voorgeprogrammeerd met een encryptie code die voor zowel WEP als WPA gebruikt kan worden. Je kan in tegenstelling tot andere modems de Experia niet onbeveiligd instellen. Je kan wel zelf de encryptie code aanpassen. Deze code is alleen voor het wireless gedeelte, dus jouw modem kan altijd door kpn en/of Planet worden uitgelezen of geupdate worden.

In Experia's die aangesloten zijn zonder een telefoonlijn of op een analoge telefoonlijn kunnen via een browser(192.168.2.1) wijzigigen worden aangebracht, zoals b.v. NAT instellingen.

Experia's aangesloten via een ISDN lijn kunnen dat nu nog niet. Binnenkort is het na een firmware update wel mogelijk.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]