Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 23 jun 2025 12:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 22:55 
Site Admin

Ringi schreef:
Ze krijgen Alcatel boxen die beter moeten zijn. Ze gaan het dan opnieuw proberen. Wie weet hier iets van?

ik denk dat een aantal zaken door elkaar worden gehaald. kpn werkt inderdaad samen met alcatel. alcatel zal netwerkapparatuur gaan leveren omdat kpn voip-diensten aan het mkb wil gaan leveren.
er zit een duidelijk verschil tussen zakelijke en de prive markt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 11:46 

jwagenaar schreef:
ik denk dat een aantal zaken door elkaar worden gehaald. kpn werkt inderdaad samen met alcatel. alcatel zal netwerkapparatuur gaan leveren omdat kpn voip-diensten aan het mkb wil gaan leveren.

Toch zijn er meerder verhalen die de ronde doen dat KPN met Alcatel wil gaan testen en dan niet alleen in de zakelijke markt :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 16:54 

Maarten schreef:

Ik zou KPN toch nog maar eens vragen om een lijnmeting te doen want je zou eigenlijke gewoon met een 3mb lijn moeten kunnen werken,dat kan de EB echt wel hebben.
Als het allemaal klopt mbt die Alcatel boxen dan zal dat eerst wel in kleine oplage gebeuren want een nieuwe slipper a la de EB lijkt me niet gewenst !

Mi moet je minimaal 3mb kunnen krijgen dus ik zou eea nog maar eens na leten kijken.

Lijkt me een goed plan, maar hoe kan ik de KPN dat laten checken? Moet Planet dat niet doen?
Oftewel: wie moet ik hebben en kost het mij dan geld?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 16:58 

Je zou aan KPN (dus 0800-0407) kunnen vragen of ze je lijn eens door willen meten ivm etc.(je bovenstaande verhaal)
Dit kost je niks want er moet een reden zijn waarom je andere abbo qua snelheid niet te realiseren is.Anders eea bij Planet vragen hetzij telefonisch,hetzij per e-mail dan wel brief.

Ben wel benieuwd naar de resultaten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 16:58 
Erelid

Je kan het proberen bij het gratis KPN nummer 0800-0407 en je probleem voorleggen, beetje aandringen en daar vragen om een lijnmeting. Dat kost je dus niets.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 16:59 

Ringi schreef:
Maarten schreef:

Ik zou KPN toch nog maar eens vragen om een lijnmeting te doen want je zou eigenlijke gewoon met een 3mb lijn moeten kunnen werken,dat kan de EB echt wel hebben.
Als het allemaal klopt mbt die Alcatel boxen dan zal dat eerst wel in kleine oplage gebeuren want een nieuwe slipper a la de EB lijkt me niet gewenst !

Mi moet je minimaal 3mb kunnen krijgen dus ik zou eea nog maar eens na leten kijken.

Lijkt me een goed plan, maar hoe kan ik de KPN dat laten checken? Moet Planet dat niet doen?
Oftewel: wie moet ik hebben en kost het mij dan geld?

De infrastructuur is van kpn en zij kunnen de lijnmeting voor je doen.
bel via het storingsnummer 0800-0407 en de meting kost niets en is ook zo gebeurd.
Vraag me niet hoe dat precies werkt maar hiermee kunnen zaken worden uitgesloten.

HiHiHi...ben nog te laat met reageren ook.... :lol:

Laatst bijgewerkt door pinolief op ma 04 sep 2006 17:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 16:59 
Erelid

Even oftopic toevallig allebei 16:58 gepost :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 19:09 

:x Ook bij mij komt het met enige onregelmatigheid voor dat de verbinding eenzijdig zowel als dubbelzijdig wegvalt. Dit is zeer irritant. De ene keer hoort de andere kant je nog wel maar heb je zelf niets meer de andere keer is de verbinding helemaal verbroken.
Het valt mij op dat wanneer je verbinding hebt met een andere internetplusbeller dat de verbinding sowieso duidelijker is zonder kleine dropouts. Ik zit circa 800 meter van de centrale en had nooit problemen met ADSL; het telefoneren via ADSL kent klaarblijkelijk toch nog de nodige kinderziektes.
Ik voel me een beetje bij de neus genomen na de overstap van ISDN naar IPB. :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 19:40 

Tja....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 20:23 
Erelid

Ok maar het kan dus wel goed werken, heb het al vanaf 9 maart, voormalig isdn en absoluut no problemo, behalve die grote storing dan van een paar weken geleden. Het werkt hier echt uit de kunst.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 20:27 

Misschien probleem veroorzaakt door gebruik van P2P-programma's?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 21:17 

Marcel schreef:
Misschien probleem veroorzaakt door gebruik van P2P-programma's?

Nee, dat soort programma's wordt door mij niet gebruikt! Bovendien staat de PC niet altijd aan.
IPB is gewoon nog niet uit de kinderschoenen en daar heeft Planet/KPN nooit iets over losgelaten!
Ik heb spijt dat ik niet wat langer gewacht heb met de overstap.... :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 08:35 

adjudant schreef:

IPB is gewoon nog niet uit de kinderschoenen en daar heeft Planet/KPN nooit iets over losgelaten!

Vergeet niet dat de markt ook deze produkten had lees de concurrenten en ook dat is mi een belangerijk feit ?! Aan de andere kant heb ik van een kennis gehoord dat bij UPC bijv afgelopen week 3 keer de telefoon het afgelopen week niet deed (1/2 dag per keer) en daar lees je niks over dus ook daar zijn de nodige problemen.Wellicht dat de testresultaten met de Speedtouchmodems een stabielere output geven en dan maar snel omwisselen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 20:50 

Citaat:
Er is inderdaad vandaag een storing die al een paar dagen speelt op een van de servers.

Dit leidt tot het wegvallen van de verbinding. De storing wordt momenteel opgelost.

Zucht, het zal dus weer niet waar zijn..

Maar goed, na de bekende storingsweek een paar weken geleden werkt het weer redelijk.
Zoals hiervoor Willy naar ik meen "uit de kunst", nee dat is te veel eer voor kpn.
ik heb een paar keer gebeld vanaf hier (westen van nl) naar iemand rond Eindhoven.
Verbinding is en blijft daar naartoe flink beroerd.
Ik zal blij zijn als het jaar voorbij is en het eindelijk opgezegd kan worden....

Profiel  

Berichttitel: Re: Wegvallen verbinding
BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2006 16:07 

[

Wat echter wel storend is, is dat de connectie regelmatig weg valt. Dat was overdag pakweg elke 20 min: OK lampje knippert en verbinding komt weer terug na een seconde of 10-15. 's avonds is dit echter elke 2-3 minuten.

Vandaag was het overdag echt pet. De verbinding viel zo vaak uit en bleef vaak lange tijd weg, zodat er niet viel te werken. Als ik thuis werk, zet ik een VPN op met mijnbedrijf, maar dat was niet te doen.

Ik heb dit natuurlijk gemeld en ze zouden er naar kijken....
Nog niets gehoord, maar ik baal wel. Zeker ook omdat de telefoon natuurlijk ook weg valt en mensen vaak niet blijven wachten totdat de verbinding terug is :roll:

Btw. de splitter en NT1 zijn er tussen uit. Ideeen zijn welkom.....

Hmmm wat nu.... :cry:

Eddo[/quote]Hoi, waarschijnlijk heb je hetzelfde probleem wat ik een tijd gehad heb, nl. een "klapperende"verbinding. Dit is een problreem wat zich in de kpn centrale bevindt. Vooral veel naar Planet of KPN blijven bellen!! :(

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]