Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 19:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Configureren Firewall EB
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 11:56 

Het lijkt mij een goed idee appart aandacht te besteden aan de configuratie van de firewall in de EB. Ik ga er vanuit dat de firewall aan staat. Nu heb ik de volgende vragen:

1. Het is mogelijk een machine uit je netwerk op te geven in de firewall en voor deze "client" dan bepaalde regels te laten gelden. Vervolgens kan je ook bepalen wanneer deze regels van toepassing moeten zijn. Klinkt fantastisch!!!
Nu kan ik dus bepalen wanneer er wel en niet geinternet mag worden voor bijvoorbeeld je schoolgaande kinderen.
Dan volgt het probleem: het is volgens mij niet mogelijk te bepalen dat een computer alleen van bijv. 19.00 uur tot 22.00 uur het internet op mag. Het lukt mij ook niet dit alles op basis van MAC adres te regelen want bij doorvoeren van de ingevulde gegevens word automatisch gekozen voor "All clients".
Wie heeft hier ervaring mee? En opmerkingen als, je moet je kinderen opvoeden heb ik niks aan want ik wil nu eenmaal deze mogelijkheid gebruiken.
Groeten en alvast bedankt voor reakties.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 12:23 
Site Admin

de gewenste oplossing zal je niet moeten zoeken in de experiabox. daartoe zijn met de huidige software geen mogelijkheden.
er bestaan wel softwareprogramma's die tijdslimiet, filtering e.d. van internettoegang leveren. een voorbeeld is bv. Cyber Patrol, maar er zijn meer softwarematige oplossingen. een beetje googlen zal je daar zeker bij helpen. hou er wel rekening mee dat een goede oplossing hiervoor niet gratis is (maar ja, dat geldt voor meer dingen in het leven :wink: ).
daarnaast zal het aanmaken van account met beperkte rechten op de pc voor kinderen een en ander kunnen ondersteunen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 12:34 

jwagenaar schreef:
de gewenste oplossing zal je niet moeten zoeken in de experiabox. daartoe zijn met de huidige software geen mogelijkheden.
er bestaan wel softwareprogramma's die tijdslimiet, filtering e.d. van internettoegang leveren. een voorbeeld is bv. Cyber Patrol, maar er zijn meer softwarematige oplossingen. een beetje googlen zal je daar zeker bij helpen. hou er wel rekening mee dat een goede oplossing hiervoor niet gratis is (maar ja, dat geldt voor meer dingen in het leven :wink: ).
daarnaast zal het aanmaken van account met beperkte rechten op de pc voor kinderen een en ander kunnen ondersteunen.

IK ben op de hoogte van dergelijke software. Maar het lijkt me nu juist interessant te kijken wat de mensen hier nu juist WEL voor elkaar krijgen met de aanwezige, hoewel beperkte, software inde EB. Ik hoop dan ook op verdere reakties. Ga wel inderdaad ff op door jouw genoemde paketten zoeken. Toch Bedankt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 14:53 

Heb niet het idee dat de EB hier veel te bieden heeft maar ik kan me vergissen !?

Een goed werkend programma is ENUFF van http://www.akrontech.com/
Je zou een proef kunnen doen en kijiken wat je ervaringen zijn.

Profiel  

Berichttitel: timelimit
BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2006 12:58 

Nou mijn bezwaar was dus dat er in de firewall p de EB per dag maar 1 periode ingesteld kon worden waarmee een restrictie te activeren is.
Bijvoorbeeld:

Monday From: 19.00 uur Untill: 2.30 uur.
Tueseday From: 19.00......................enz.

Als je dan zo een tijdsindeling hebt gemaakt kan je kiezen voor bijvoorbeeld de regel : "Deny Internet Acces" . Deze regel zal dan op de door jouw ingevulde tijden uitgevoerd worden.

Wat ik nog niet heb geprobeerd is gewoon 2 keer een dag toevoegen. Hierdoor zou je 2 periodes per dag kunnen definieren waarop GEEN internet beschikbaar is ergo: de tussenliggende periode mag er wel geinternet worden.

Ik heb een aantal pakketten die hier in dit topic zijn genoemd bekeken en die zien er goed uit. Edoch:

- Van Enuff PC kreeg ik de remote administration niet aan de gang in mijn werkgroup. Nou vindt ik de werkgroep mogelijkheid van Microsoft sowiezo verschrikkelijk slecht dus heb niet verder geprobeerd. Het Client-Server spelletje ging niet werken in iedergeval. De Server moet ook altijd aantsaan.
- CyberPatrole zag er ook goed uit maar daar kreeg ik op 1 pc een foutmelding van bij het opnieuw opstarten, waarna ik deze ook niet meer kon deinstalleren omdat de Passwordcheck niet meer werkt. Gelukkig is het maar een partitie van een dualboot machine maar ik kan hier dus absoluut niet meer op internetten. Hahaha wees gewaarschuwd dus het blokkeren werkt echt, de-blokkeren niet.

Ik heb op dit moment op 1 pc K9, http://www.k9webprotection.com , geinstalleerd. Gratis en met TimeRestriction mogelijkheden ( en dat is eignelijk wat ik zoek ). De tijden zijn wat moeilijk in te stellen en volgens mij fietste MSN Messenger er gewoon doorheen.

Enfin ik ga mijn eigen bedenksel uitproberen op de EB en laat de resultaten weer weten

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]