Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 23:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zonealarm en EB
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 21:09 

Ik heb een vraag over het gebruik van een firewall.
De EB bezit al een firewall, is het dan ook nog nodig om een firewall op je PC te hebben?

Ik heb Zonealarm-free geinstalleerd, en zie in de logs een heleboel blocked acties staan met als source IP 192.168.2.4, dit is volgens mij de EB.

Weet iemand wat dit voor acties zijn, en of dit kwaad kan?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 21:18 
Erelid

Citaat:
De EB bezit al een firewall, is het dan ook nog nodig om een firewall op je PC te hebben?
Daar zijn de meningen over verdeeld, persoonlijk werkt ik als volgt, hardwarematige firewall van de EB natuurlijk en de firewall van XP. Heb nog nooit problemen gehad. Voor het EB tijdperk werkte ik ook al zo. Heb ook hier een daar gelezen dat de laatste versie van Zonealrm veel problemen kan geven.

Die blocked acties kunnen verder geen kwaad volgens mij.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 21:32 

Het kan nooit geen kwaad om zelf op je pc een softwarematige firewall te installeren (dat is dus iets anders dan de firewall in de EB)
Voordeel is dat jij zelf kunt bepalen welke applicatie al dan niet in contact mag/kan treden met het www.

De vraag is alleen even welke actie bij welke applicatie zou horen,maar zoals gezegd het lijkt me eerder een pluspunt dan een negatief iets.

Profiel  

Berichttitel: Zonelarm en EB
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 06:49 

Ik heb ook wel eens gelezen dat zowel de firewall van XP, als die ook van de EB alleen beschermt tegen aanvallen van buiten (Internet) af.

Daarom werkt de EB ook volgens mij prima samen met de firewall van XP, de eerste filterering geschiedt al door de EB-firewall, wat er dan nog door heen schiet wordt geblocked door XP.

Een persoonlijke firewall, zoals Zonealarm, controleert ook verkeer vanaf je pc naar buiten. Volgens mij is dit inderdaad het veiligst.

Mijn probleem is alleen dat er diverse signalen vanuit de EB geblocked worden door Zonelarm, kan dit de juiste werking verstoren?
Of moet er in Zonealarm iets ingesteld worden met Trustedzone o.i.d.

Ik zal nog eens zoeken op de site van Zonelabs.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 08:57 

Probeer anders Kerio Personal Firewall eens:

http://www.sunbelt-software.com/Kerio.cfm

De gratis versie gaat na 30 dagen vanzelf in werking.

Bij Zone-Alarm schijnt de 6.x regelmatig te crashen maar de 5.5 versie zou dit probleem niet hebben.Je kunt overwegen die uitvoering te nemen/proberen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 09:45 

De nieuwste versie van Zonealarm geeft, in tegenstelling tot eerdere versies, bij mij geen problemen meer op mijn PC (Win XP Home).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 13:47 

mennomulder schreef:
De nieuwste versie van Zonealarm geeft, in tegenstelling tot eerdere versies, bij mij geen problemen meer op mijn PC (Win XP Home).

Misschien kun je even posten welk versienummer het is en hoe je de instellingen hebt staan ?

Profiel  

Berichttitel: Re: Zonelarm en EB
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 13:59 

Rudy schreef:
Ik heb ook wel eens gelezen dat zowel de firewall van XP, als die ook van de EB alleen beschermt tegen aanvallen van buiten (Internet) af.

Daarom werkt de EB ook volgens mij prima samen met de firewall van XP, de eerste filterering geschiedt al door de EB-firewall, wat er dan nog door heen schiet wordt geblocked door XP.

Een persoonlijke firewall, zoals Zonealarm, controleert ook verkeer vanaf je pc naar buiten. Volgens mij is dit inderdaad het veiligst.

Mijn probleem is alleen dat er diverse signalen vanuit de EB geblocked worden door Zonelarm, kan dit de juiste werking verstoren?
Of moet er in Zonealarm iets ingesteld worden met Trustedzone o.i.d.

Ik zal nog eens zoeken op de site van Zonelabs.

Categorie Firewall

Tabblad "Main"

Internet zone security : High
Trusted zone security : medium

Knop Advanced:

Allow Outgoing DNS / DHCP in internet zones on high settings aanvinken
Allow Outgoing DNS / DHCP in trusted zones on high settings aanvinken

Tabblad "Zones" :

Krijgt je een overzicht van de computers of subnetten die voor ZoneAlarm in een zone zijn ingedeeld. Standaard staat daar enkel je eigen computer. Je adapter staat daar waarschijnlijk bij "Zone ^ " vemeld als "Internet". klik op het woord "internet", probeer eens "Trusted".

Ik gebruik hier de laatste versie: 65.713.000

http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp

Profiel  

Berichttitel: eb met norton.
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 16:31 
Site Admin

ikzelf gebruik op beide pc`s norton antivirus en norton firewall 2006. ik heb ook de firewall in de eb aanstaan, maar heb nog nooit en melding gehad op norton firewall dat er en indringer is geweest. dus ik je zou denken dat en extra wall overbodig is, maar ach zekerheid kan nooit geen kwaad dus ik laat het gewoon zo.

mvg marcel.

Profiel  

Berichttitel: zonealarm.
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 16:32 
Site Admin

sorry was in mijn vorige post vergeten te melden dat ik al eerder hebt gepost dat ik zonelarm geprobeerd hebt...maar viel mij zwaar tegen...gauw weer verwijderd veel`s te veel gekloot met de eb :evil:

mvg marcel.

Profiel  

Berichttitel: Re: zonealarm.
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 17:23 

marcel234 schreef:
ik zonelarm geprobeerd hebt...maar viel mij zwaar tegen...gauw weer verwijderd veel`s te veel gekloot met de eb :evil:
mvg marcel.

Kun je aangeven op welk gebied of in het algemeen :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2006 11:57 

Maarten schreef:
mennomulder schreef:

Misschien kun je even posten welk versienummer het is en hoe je de instellingen hebt staan ?

6.5.731.0 is de versie en ik heb niets aan de instellingen veranderd. Ik maak mijn verbinding met de EB via een vaste kabel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2006 21:01 
O ja: de nieuwste versie van Zone Alarm (althans de pro versie) is: 6.5.722.000. Die is er al weer een tijdje maar houdt bij mij de instellingen van andere programma's (b.v. Java) slecht vast.
Ik moet om die reden dat soort programma's iedere keer toestemming geven het internet op te gaan. Eigenlijk zou je in ZoneAlarm moeten kunnen volstaan met "eenma;ige opgave". Helaas "dus"niet. Voor het overige gebruik ik het echter al jaren tot volle tevredenheid.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]