Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 19 jun 2025 17:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 aug 2006 21:43 
Site Admin

versie 1.0.1.4 is de laatste versie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 00:07 

WLan kaart ginstalleerd en alle problemen zijn opgelost!

Vanavond een ASUS WLan kaartje( http://nl.asus.com/products4.aspx?l1=12 ... odelmenu=1)geinstalleerd,nog steeds verbinding,uploaden geen probleem,software installeren fluitje van een cent!
Mij nu wel duidelijk dat er serieuze problemen zijn met die Siemens usb adapter..

Laatst bijgewerkt door the Dutchman op zo 20 aug 2006 13:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 10:32 

KPN levert niet voor niks die adapter niet meer met het pakket sinds begin juni. (toch wel levering nieuwe als ie stuk is..)Nu is het nog wachten wanneer de ondersteuning van de HDesk wegvalt voor draadloos. :?

Laatst bijgewerkt door RoscoPcoltrane op zo 20 aug 2006 13:22, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 12:20 
Erelid

RoscoPcoltrane schreef:
KPN levert niet voor niks die adapter niet meer met het pakket sinds begin juni (vanaf die datum dus ook geen gratis nieuwe meer als ie stuk is). Nu is het nog wachten wanneer de ondersteuning van de HDesk wegvalt voor draadloos. :?
Heb net nog ff op de KPN site gekeken en daar staat hij nog steeds in levering bij het pakket en eventueel aan te sluiten door een monteur. Dacht ergens iets gelezen te hebben dat hij alleen bij die goedkope abonnementen van Het Net er niet meer bij zit?? Verder als er zulke berichten geplaatst worden hier zien we graag de bron vermeld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 13:08 

- bron: KPN mailbericht, gekregen van HD -
USB-adapter uit pakket
Hoofdtekst: Vanaf heden worden alle IPB-pakketten uitgeleverd ZONDER USB-adapter.

Als een USB-adapter gestuurd moet worden, wordt dit STANDAARD IN REKENING GEBRACHT BIJ DE KLANT à 49,95 Euro.
Klanten die vóór 8 juni hebben besteld, hebben nog recht op een gratis USB-adapter.
Vervanging van defecte USB-adapters is wél kosteloos, mits binnen de garantietermijn van één jaar.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De ADSL- en InternetPlusBellen-installatiepakketten ten behoeve van klantorders ingelegd na donderdag 8 juni 2006, bevatten geen gratis WiFi USB-adapter meer.

Parallel hieraan is per woensdag 31 mei 2006 een prijsverlaging doorgevoerd voor de losse verkoop van WiFi USB-adapters van EUR 79,95 voor EUR 49,95. Deze nieuwe prijs wordt zowel gehanteerd voor de losse verkoop via KPN.com, Primafoon en Planet, als voor de verkoop via de monteur in combinatie met de installatie van InternetPlusBellen of ADSL.

Klanten worden op de losse verkoop van de USB-WiFi adapters geattendeerd bij het bestellen van InternetPlusBellen (KPN.com, Primafoon, HetNet en Planet) en op de InternetPlusBellen- en ADSL-productpagina’s.

Coulancebeleid
Klanten die voor donderdag 8 juni 2006 hebben besteld, hebben in alle gevallen recht op een gratis USB-adapter. Als deze per ongeluk niet is meegeleverd, dan kan deze USB-adapter zonder verdere kosten nageleverd worden. Als bij controle op orderinlegdatum, blijkt dat klant heeft besteld na donderdag 8 juni 2006, maar voor zaterdag 1 juli 2006 (de coulanceperiode) en klant blijft beweren te zijn geïnformeerd dat een WiFI -USB adapter in het installatiepakket zit, dan wordt er alsnog een USB-Wifi adapter na gestuurd.
Door het opmaken van oude voorraden kan het voorkomen, dat klanten nog een USB-adapter in hun installatiepakket vinden. Anderzijds kan het gebeuren dat er klanten zijn die voor donderdag 8 juni 2006 hebben besteld, maar geen USB-WiFi adapter aantreffen.

De verwachting is dat de pakketten die vanaf ongeveer half juli geleverd worden geen adapters meer bevatten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 14:21 
Site Admin

RoscoPcoltrane schreef:
KPN levert niet voor niks die adapter niet meer met het pakket sinds begin juni. (toch wel levering nieuwe als ie stuk is..)Nu is het nog wachten wanneer de ondersteuning van de HDesk wegvalt voor draadloos. :?

deze opmerking is wel even kort door de bocht. om nu gelijk te constateren dat die adapter is niet juist is; werk zelf met de adapter en geen enkel probleem.
het verwijderen van deze adapter uit het installatiepakket zal een strategische beslissing zijn geweest. de klanten kan zelf kiezen of hij/zij wel of niet draadloos wil gaan werken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 14:38 
Erelid

Dan moet KPN zijn website toch aanpassen want hij staat er nog steeds bij en trouwens die van 79,95 voor 49,95 los te koop, gaan we er dan vanuit of hij beter van kwaliteit is.

Verder zal het wel kloppen dat ze hem niet meer erbij leveren want Planet heeft het op de site aangepast en daar staat dus het volgende.

Is uw computer nog niet voorzien van een ingebouwd Wi-Fi (bijvoorbeeld Centrino), dan moet u zelf een Wi-Fi usb-adapter of Wi-Fi-kaart bestellen. U kunt de Wi-fi adapter of Wi-Fi kaart bestellen via http://www.planet.nl/webshop

Maar in de webshop staat nog steeds dat Siemens wifi ding. Het is trouwens wel smerig van KPN dat ze hem er niet meer standaard bij leveren. Zal wel als doel hebben, van dan hoeven wij geen ondersteuning meer te geven op het Wifi gebreuren. Scheelt weer tich telefonntjes naar de HD.

Laatst bijgewerkt door Willy op zo 20 aug 2006 15:05, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 14:44 

Zou het verschil maken of je Intel of AMD hebt?
Ik heb zelf AMD met VIA chipset,is het zo dat mensen die Pentium draaien minder problemen hebben?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 14:46 
Site Admin

ik kan mij niet voorstellen dat het type processor van invloed.
wellicht was jouw adapter stuk en had je hem kosteloos kunnen omruilen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 14:48 
Erelid

the Dutchman schreef:
Zou het verschil maken of je Intel of AMD hebt?
Ik heb zelf AMD met VIA chipset,is het zo dat mensen die Pentium draaien minder problemen hebben?
Inderdaad kunnen bepaalde chipsets best problemen geven. De drivers van je chipset eventueel vernieuwen wil soms wel eens helpen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 15:00 

Citaat:
wellicht was jouw adapter stuk en had je hem kosteloos kunnen omruilen?

Goed idee,kan ik alsnog doen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 21:14 
Ik heb drie AMD's draaien met VIA chipset. Maakt m.i. niks uit met dat Siemens ding. Ik heb trouwens ook een SMC draadloze adapter met dezelfde chipset. Die houdt er bij tijd en wijle ook wel eens mee op. Niet vaak trouwens. Het enige wat hier vlekkeloos werkt is iets wat je in een PCI slot steekt. USB zal wel zo zijn beperkingen hebben, maar ik heb helaas geen idee wat dan wel.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2006 23:40 

hallo,

na lezen van alle bovenstaande postings is dit misschien mosterd na de maaltijd, maar goed. sinds 7 juni 2006 ben ik ipb deelnemer en heb dus (waarschijnlijk) als een van de laatste de gigaset 108 usb adapter gekregen.
het instaleren van dit "ding" met de kpn cd lukte voor geen meter.
(op 2 versch. laptops getest w2k en 98se)
hierna de siemens cd gebruikt , en ja hoor werken.
van een bevriende kpn ipb monteur inmiddels vernomen dat je deze cd beter weg kon gooien :shock:

omdat ik nog een sweex stick had liggen deze maar eens geprobeerd, werkt perfect onder w2k en 98se, heb alleen het standaard kanaal 6 gewijzigd in 11
omdat er nogal wat netw. in de buurt op kan.6 zitten
(kwam ook de veldsterkte ten goede +/- 65% door 2 betonnen vloeren)

voor de goede orde: onder XP geen ervaringen met gigaset 108

groeten

maarten2

ps: op mijn "vaste pc" met XP Pro en bekabeld ethernet geen centje pijn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2006 09:37 

maarten2 schreef:
hallo,

na lezen van alle bovenstaande postings is dit misschien mosterd na de maaltijd

Alle relevante informatie is welkom !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 aug 2006 13:55 

Citaat:
het instaleren van dit "ding" met de kpn cd lukte voor geen meter.

Volgens mij moet je allebei de cd's gebruiken?
Of was dat wat ik steeds fout deed? :shock:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]