Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 17:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 feb 2011 14:33 
Offline

Geregistreerd: vr 11 feb 2011 12:44
Berichten: 1
Met onze Philips TV 37pfl9604 moet het mogelijk zijn in het thuisnetwerk te komen om foto's uit de computer op de tv te tonen en tevens via de Experia Box moeten we Net TV kunnen ontvangen. Beide lukt niet.
Het draadloze netwerk van één laptop en één PC functioneert wel via de experia box en internetten ook, maar voor de TV lijkt het alsof de Experiabox de tv geen toegang geeft. Steeds de melding op de tv dat toegang tot het netwerk is mislukt. En bij de instellingen op de TV blijft het IP-adres op 000.000.000.000 staan.
Wat ik al geprobeerd heb:
- bekabeld i.p.v. draadloos,
- experia box resetten,
- bij de instellingen op KPN: WLAN - Access Control het Ethernet MAC adress en Wireless MAC adress ingevuld.
Wat kan ik verder nog proberen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011 23:00 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Is een Philips-akkevietje? Dacht het niet!
Met een zelfde tv uit de 960-serie (maar dan 32 inch) keken we tot medio oktober vorig jaar via het Telfort-netwerk en sindsdien via UPC veelvuldig naar "Uitzending gemist" op Nettv.

Geen uitval in welke vorm dan ook en de beeldkwaliteit is alleszins redelijk tot goed. (en dat terwijl we een HD-satellietdecoder hebben!)
We gebruiken overigens een Fritzbox Voip-router 7270.

Het lijkt me dus eeder een probleem van de Experia-doos

roy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 00:09 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Tja, hoe kan ik iets lezen dat er ten tijde van mijn reactie niet stond?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2011 15:51 
Offline

Geregistreerd: za 03 sep 2011 19:23
Berichten: 1
m.theloosen schreef:
Met de hand een IP adres instellen. Bijv. 192.168.2.253. Dhcp van modem geeft alleen ip adres aan tv mits geen vaste ingesteld. Dus stel even een vaste in zodat je zeker verbinding hebt. Daarnaast Dns server adressen instellen zoals te zien zijn in je modem bij je adsl verbindingsinfo.

Mac adres Control eerst maar eens uitzetten zolang het niet werkt.

Ander probleem bij een Philips tv bij een collega: om de tien minuten uitval van een gedeelde mappenstructuur verbinding. Is Philips dingetje.

NetTV en dergelijke zou wel gewoon moeten werken. Misschien bepaalde poorten nog openzetten?



Sinds een paar weken probeer ik mijn 2 jaar oude Philips 37PFL9604 H via mijn nieuwe Experiabox Arcadyan video files te laten afspelen middels Tversity of Mezzmo. Kort daarvoor had ik nog de zilvergrijze ca. 6 jaar oude Siemens. Bij deze viel echter na ca. 5-15 minuten de verbinding weg en bij de Arcadyan is het niet anders. De Arcadian instellingen m.i. goed aangepast alleen het wegvallen na 5-15 minuten blijft hetzelfde. Als de verbinding weg is dan kun je de tv wel laten zoeken naar een mediaserver zoals Tversity maar die funktie werkt niet. Stond de tv op bekabeld dan moet je eerst draadloos activeren om weer verbinding te krijgen. Maar ook dan valt de verbinding na 5-15 minuten weg. Ik heb dit bij Philips gemeld en kreeg gelijk bericht dat het "mainboard" vervangen moest worden. Kennelijk is het probleem bij Philips bekend. Ik dacht eerst aan de Philips software maar dat lijkt niet het geval te zijn en die is up-to-date. Heel soms houdt de verbinding wat langer stand maar 25 minuten is tot op heden het maximum. Het is opvallend dat als het Tversity menu op het beeldscherm verschijnt zonder iets van het menu af te spelen de verbinding ook na verloop van tijd weg valt.

Weet iemand hoe dat nu zit. Is het mijn 2 jaar oude Philips 37PFL9604 H of toch de Experiabox Arcadyan?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling