Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 21:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011 12:06 
Offline

Geregistreerd: za 05 feb 2011 20:32
Berichten: 4
Hallo allemaal,

Voor een klant moet ik een aantal SIP telefoons (telefoontoestellen met een SIP account via een hosted PBX) in een lokaal netwerk zetten.
De klant heeft een KPN verbinding en een experiabox (Thomson) de klant heeft een prive aansluiting via KPN, internet + bellen.

Voor het zakelijke telefoonverkeer wordt gebruik gemaakt van een hosted PBX, de telefoon moeten elk zelfstandig verbinding maken met deze pbx, maar als ik probeer de toestellen te laten inloggen krijg ik op de toestellen de melding (username + password) maak ik in de experiabox een reeks poorten vrij ( 1200 tot 1300 ) en ik zet die ook als voorkeuze in de SIP telefoontoestellen, dan krijg ik dezelfde melding.

Is er een mogelijkheid voor een DMZ in de experiabox, zodat ik via een aparte router een IP reeks aan de SIP toestellen kan toewijzen.

Is er een andere mogelijkheid om de SIP toestellen in te laten loggen op de hosted PBX zonder dat de experiabox dit afschermt.

Ik heb de toestellen geprobeerd in te laten loggen via een Ziggo aansluiten, dit geeft geen problemen, maar omdat de klant het liefst KPN wenst heb ik graag een oplossing voor dit probleem.

Groeten, Arie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011 20:23 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Overstappen naar zakelijk DSL. Alleen KPN SIP-accounts werken met IPB. DMZ is zover ik weet alleen mogelijk met de nieuwste ZTE H220N Experiabox.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011 22:07 
Offline

Geregistreerd: za 05 feb 2011 20:32
Berichten: 4
Huh ?

Waarom wel met de zakelijke variant en niet met de normale variant..
Is het mogelijk om een nieuwe experiabox aan te vragen ?
Heeft iemand het al werken met een ZTE H220N ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 21:26 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Bij zakelijke modems kan je veel meer instellen als bij de consumenten modems.
Consumenten modems hebben KPN software die een heleboel blokkeren, daar heeft KPN bewust voor gekozen.

Je kan ook kiezen voor een eigen modem op consumenten internet of IPB, maar bij IPB werkt dan de KPN telefonie niet meer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 14:09 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
voor zover ik heb kunnen testen worden alleen voip dinsten van Betamax geblocked.
Sipgate , voipgate, gismo en anderen werken wel
Budgetphone doet het trouwens ook


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 18:01 
Offline

Geregistreerd: za 05 feb 2011 20:32
Berichten: 4
Zoals ik al eerder aan heb gegeven gaat het hier om een SIP telefoon van een hosted PBX (bedrijfscentrale).

Iemand ervaring met een nieuwe Experiabox ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2011 22:31 
Offline

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 10:21
Berichten: 46
Herken het probleem. Speelt echter pas sinds een paar weken, daarvoor werkte het prima.
Ben zelf nog aan het onderzoeken wat het eventueel kan zijn, maar we hebben voor ons eigen bedrijf ook problemen met SIP telefonie. Gebruikers hebben thuis een SIP toestel staan welke zich aanmeld op de PABX op kantoor. We hebben dit niet op de standaard 5060 poort voor signalering staan, omdat KPN deze voor de EB gebruikt.
Het heeft tot voor kort gewerkt, alleen sinds een paar weken werkt het niet meer bij een aantal medewerkers. Deze medewerkers hebben verschillende providers, maar wel allemaal KPN netwerk. XS4ALL ADSL met eigen modem, KPN ADSL met KPN Modem, KPN IB met EB tg789vn.
Iemand met xmsnet glasvezel heeft ook getest en bij hem werkt het wel.
Aangezien het bij de mensen die op het KPN ADSL netwerk zitten allemaal fout gaat en deze allemaal een ander modem hebben zit het niet zozeer in het modem, maar eerder in de componenten van KPN zelf. Immers de XS4ALL persoon heeft zelf een modem gekocht welke helemaal open staat en hier werkt het ook niet op.

Ik ga thuis nog eens testen om te kijken waar het misgaat en laat jullie weten wat de bevindingen zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 jun 2011 03:45 
Offline

Geregistreerd: za 05 feb 2011 20:32
Berichten: 4
Mijn vermoedens zouden zijn dat het geeft te maken met het blokkeren van diensten, al dan niet via de "standaard" poorten.
De oplossing bij mij was het afbnemen van een zakelijk ADSL abbo bij Tele2, deze beiden namelijk wel het "hele" internet aan.

Succes met het zoeken naar een oplossing, maar laat even weten wat je oplossing is geworden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2011 09:25 
Offline

Geregistreerd: do 07 aug 2008 07:51
Berichten: 10
Niet zo vreemd aangezien de TG789 zelf gebruik maakt van poort 5060.
De poort 5060 is niet transparant voor sip-phones.
Vele softclients/providers/sip-phones zijn in staat om gebruik te maken van een poort anders dan 5060 voor hun voip-dienst.
Meestal werken deze dynamisch, dwz zoeken zelf hun poort op. En werken ook via de TG789.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jul 2011 11:47 
Offline

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 10:21
Berichten: 46
erikfocus schreef:
Niet zo vreemd aangezien de TG789 zelf gebruik maakt van poort 5060.
De poort 5060 is niet transparant voor sip-phones.
Vele softclients/providers/sip-phones zijn in staat om gebruik te maken van een poort anders dan 5060 voor hun voip-dienst.
Meestal werken deze dynamisch, dwz zoeken zelf hun poort op. En werken ook via de TG789.


Tuurlijk is het logisch dat het niet zou werken als we het op poort 5060 zouden zetten. Echter wij hebben een alternatieve poort gepakt om dit dus juist te omzeilen voor de werknemers welke IPB hebben. We hebben dus de niet standaard poort 5566 gebruikt, echter dit werkt niet meer. (heeft wel gewerkt)
Nog geen tijd gehad om even te onderzoeken waar het misgaat, maar dat komt nog.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 aug 2011 10:53 
Offline

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 10:21
Berichten: 46
Kleine update.
Net toen ik de moed had opgegeven begon het weer te werken. Ik kreeg vanochtend een reboot van het modem vanuit KPN.
Met vanuit KPN bedoel ik dat ik hier niet zelf om heb gevraagd tijdens een gesprek met KPN, maar gewoon willekeurig. Hierna de telefoon weer eens getest en deze werkte weer naar behoren.
Ik heb tijdens het onderzoeken niets echt vreemd kunnen ontdekken behalve het feit dat de RTP stream niet op gang kwam. De laatste communicatie van het toestel is de ACK vanuit het toestel naar de PABX. Deze komt ook aan bij de PABX, maar de RTP stream komt daarna niet door naar het toestel thuis.

Nu dus wel weer, maar wat het is geweest is mij een raadsel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling