Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 13:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 dec 2010 14:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Een kennis van mij heeft InternetPlusBellen Basis met de TG789vn icm de laatste firmware 8.4.2.U

Nu krijg ik met geen mogelijkheid de Wireless fuctie meer aan het werk. In de interface van de TG789vn staat de wireless optie wel ingeschakeld met alle correcte settings. Echter het lampje blijft uit. Ook het ongeveer 5 seconden lang indrukken van het onderste knopje geeft geen soelaas. Ook het andere nopje lijkt niets te doen.

Alle overige dingen lijken goed te werken zoals NAT (is open).
Andere kanalen geprobeerd. Echter is het wireless ook niet terug te vinden met een andere laptop en mobiele telefoons met wifi ondersteuning.

Uit pure noodzaak een Netgear router als AP geinstaleerd om toch wireless te kunnen gaan. Dit werkt gelukkig wel maar is geen nette oplossing

Is er met deze firmware iets uitgeschakeld wat met Wireless te maken heeft of is de TG789vn defect?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 dec 2010 15:53 
Offline

Geregistreerd: ma 24 mei 2010 00:04
Berichten: 23
WIFI werkt hier gewoon als voorheen met de nieuwe update.
Alles is hier WIFI behalve de hoofdpc en de playstation 3.

Misschien nogmaals een factory reset geven ? Misschien is de update niet goed binnen gekomen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 dec 2010 19:33 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Moses 35i schreef:
Nu krijg ik met geen mogelijkheid de Wireless fuctie meer aan het werk.

Dit probleem kan soms ontstaan na de update. Veelal kan dit opgelost worden door in de webinterface Wireless eerst uit te schakelen(vergeet niet op toepassen of apply te klikken) en daarna weer aan te zetten. Controleer daarna welke kanaal de beste prestaties geeft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 dec 2010 22:51 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
Ja en ik heb die firmware zojuist opgeraapt en wat denk je Voipbuster nog steeds zo dood als een pier.
sipgate en voipgate doen en deden het al prachtig

op dezer manier valt er nog wat te sleutelen voor de jongens van de kpnfirmware


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 dec 2010 23:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Cypher schreef:
Misschien nogmaals een factory reset geven ? Misschien is de update niet goed binnen gekomen?


Die factory-reset zal ik nog even doen, had ik niet gedaan. Maar eerst alle settings even opschrijven/backuppen :wink:

Marcel schreef:
Moses 35i schreef:
Nu krijg ik met geen mogelijkheid de Wireless fuctie meer aan het werk.

Dit probleem kan soms ontstaan na de update. Veelal kan dit opgelost worden door in de webinterface Wireless eerst uit te schakelen(vergeet niet op toepassen of apply te klikken) en daarna weer aan te zetten. Controleer daarna welke kanaal de beste prestaties geeft.


Uit en in schakelen helpt niet. Lampje blijft uit. Ook na het volgen van de Installatie CD.

Ik ga die factory-reset eerst ff proberen. Zal Donderdag worden. Hopelijk werkt dat en kan ik die Netgear AP weer verwijderen. Scheelt ook weer een kastjes :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 dec 2010 13:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Wifi werkt nu na een factory-reset. Heb hem al ingesteld en is nu ook zichtbaar. Bij verbinden vraagt hij om een key. Deze ingevuld maar dan kan ik nog geen verbinding maken. Heb alle menu's a doorgebladerd maar kan nergens meer de opties vinden om wireless apparaten aan te koppelen.

Zie ik nu wat over het hoofd?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 dec 2010 19:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Heb het anders gedaan. Aangezien dat aanmelden/activeren niet werkt heb ik de standaard optie genomen met WPA/TKIP met PSK. Laptop aangemeld met de WPA key en gaan. Dat werkt nu wel goed.

Het enige is dat als de laptop een verbinding heeft, de status op authorizing blijft staan en om de 3-4 minuten de verbinding verbreekt. Het gaat om een DELL Inspiron 1501 met een ingebouwde adaper van Broadcom (1377 geloof ik maar dat zal ik morgen nog ff checken). Dat moet ik nog even checken. Dat steeds wegvallen van de verbinding, kan dat een driver probleem zijn? Als ik de Wireless van de TG789vn uitzet en ik schakel de Netgear weer in, dan is dat probleem niet aanwezig en blijft de verbinding gehandhaafd.

Iemand een idee/suggestie?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 feb 2011 21:50 
Offline

Geregistreerd: zo 13 feb 2011 13:30
Berichten: 1
Ben ook al weken aan het tobben om Wireless ingeschakeld te krijgen. Via de op het forum genoemde directe ip toegang http://192.168.2.254/cgi/b/lan/?be=0&l0=4&l1=-1 staat zowel interface als vermogensreductie op "ja". Uiteraard al heel wat afgemaild met KPN maar die komen niet veel verder als advies dat ik de Mail en Internet assistent moet installeren, wat nergens op slaat want mijn (wireless) laptop ziet het netwerk niet. Omdat het dus niet ingeschakeld is, want ik kan het niet inschakelen. Kan iemand mij advies geven ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 apr 2011 16:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Drivers van je Wireless adapter updaten zou het probleem moeten oplossen. Echter is er niet voor alle WL kaarten een meer recentere driver beschikbaar.

Ik hoop overigens wel dat KPN nog wel iets gaat doen met de beloofde firmware upgrade. Q1 2011 is inmiddels voorbij maar verder geen nieuws van WebCare en/of KPN zelf....

Lezen de nieuwe WebCare mensen uberhaubt hier nog mee?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 apr 2011 08:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Zou dat ook kunnen gelden voor dat andere gebruikersforum? Daar is ook geen Webcare meer terug te vinden... Grappig: als je met de helpdesk belt en ze weten het niet meer, dan sturen ze je nagenoeg altijd naar dit forum... Het andere forum, http://kpn.gebruikers.eu/forum/index.php, is overigens down op het moment.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011 22:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 aug 2010 00:34
Berichten: 107
Ik ben er helemaal klaar mee! Ik heb vanmiddag een Netgear WNR2000v2 voor zo'n €39 bij de Mediamarkt gekocht en deze aangesloten op poort2 van de TG789vn. Eigen ipadres gegeven en de Wireless functie ingesteld. Daarna de Wireless reut van de Thomson uitgeschakeld en gaan met die banaan. Dit is overigens zwaar belachelijk maar als KPN niet eens meer de moeite neemt om uberhaubt nog iets te betekenen voor kun klanten, dan los ik het maar op deze manier op.

Het is gewoon belachelijk dat men niet eens een fatsoenlijke firmware kunnen uitbrengen waarbij de hele zooi wel een werkt zoals het behoort te werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling