Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 20:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ADSL en TG789
BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2010 04:09 
Offline

Geregistreerd: zo 01 okt 2006 05:19
Berichten: 15
Woonplaats: Utrecht
Op 3 september wordt ik overgezet van ADSL naar VDSL en daarom heb ik van KPN de TG789 ontvangen om de Siemens experiabox te vervangen. in de brief die bij het pakket zat wordt gemeld dat de TG789 niet werkt met mijn huidige aansluiting en dat ik daarom de TG789 pas kan aansluiten nadat op 3 september mijn aansluiting is omgezet.
Klopt het dat TG789 niet op mijn huidige ADSL aansluiting werkt of kan ik toch voordat ik ben overgezet naar VDSL de siemens vervangen voor de TG789?

Graag zou ik ook willen weten of het werkelijk noodzakelijk is om de bijgeleverde zwarte splitter aan te sluiten want op dit moment is de siemens zonder een splitter aangesloten. Er gaat dus op dit moment maar een kabel van de ISRA naar de siemens en op de siemens zijn op lijn 1 en lijn 2 twee aparte telefoonnummers aangesloten. Dit werkt al jaren zonder enig probleem.

Tenslotte noh een vraag over mijn huidige twee telefoonnummers. Omdat in de handleiding niets vermeld wordt over de aansluiting van een tweede telefoonlijn op de TG789 en in de lijn 2 uitgang op de TG789 met een zwart dopje is afgeloten, kreeg ik de indruk dat de TG789 het gebruik van twee telefoonnummers niet ondersteunt. Daarom de helpdesk gebeld en daar kreeg een nog al cryptisch antwoord. Het klopt dat u nu twee teleoonnummers heeft en die worden ook meegenomen naar de VDSL aansluiting, onder voorbehoud dat u een brief ontvangt waarin dat wordt bevestigd. Op mijn vraag, is het nu ja of nee, werd wederom het zelfde cryptisch antwoord gegeven. Wie heeft ervaring met de overgang van ADSL met twee telefoonnummers naar VDSL met de gelijktijdige wisseling van wisseling van de experiabox en heb je dan iets moeten doen om de telefoonnummers te behouden?

Ik hoor graag van een ervaringsdeskundige of van webcare. Want als ik geen zekerheid heb dat alles met name mijn huidige twee teleoonnummers - blijft werken laat ik liever de siemens hangen en laat ik mijn aansluiting niet omzetten naar VDSL. Dat dat langzamer is neem ik dan maar voor lief.

Danim


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ADSL en TG789
BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2010 07:41 
Offline

Geregistreerd: wo 07 apr 2010 20:01
Berichten: 14
De TG789 zal prima werken op een ADSL verbinding. Je zou hem dus al gewoon aan kunnen sluiten. Echter, wanneer de lijn werkelijk om is moet het modem gereset worden. Mijn advies: Laat de SX551 staat totdat je niet meer kan bellen. Sluit dan de TG789 aan. De splitter is niet per definitie nodig maar wel aan te raden omdat er ook filters in zitten die storingen moeten voorkomen.

Wat betreft de 2 telefoonnummers: dat dopje is om te voorkomen dat mensen met slechts één telefoonnr. hun telefoon op poort 2 aansluiten. Dat zal in de meeste gevallen namelijk niet werken. In het geval van 2 nummers gewoon dopje eruit halen en de telefoon aansluiten. Wanneer het modem goed bij KPN inlogt doen de servers daar (de TSM) de rest.

Over het meenemen van beide nummers: ik neem aan dat het slechts een snelheidswijziging is, of misschien de toevoeging van iTV. Zolang hetgeen nieuw abbonement is en enkel een wijziging is er niets aan de hand.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ADSL en TG789
BerichtGeplaatst: za 04 sep 2010 13:24 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2008 21:23
Berichten: 3
Het is echt een bijzonder bedrijf die KPN, als het fout kan gaan gaat het fout. Zoals aangekondigd in de brief die ik van KPN heb ontvangen, is mijn ADSL lijn op 3 september afgekoppeld. Maar helaas de nieuwe VDSL lijn is nog niet gekoppeld. Wij van KPN hanteren een marge van 5 dagen voor leveringen, staat wel nergens maar pas na 5 dagen gaan we eens de tweede lijn bellen. En als er dan werkelijk iets aan de hand is, dan heeft de tweede lijn ook weer tijd nodig om de klacht te verhelpen. Dus het kan zomaar twee weken duren, aldus de vriendelijke helpdesk medewerker. Op mijn stelling, toch vreemd dat ik betalen voor iets wat ik niet krijg was het antwoord volgens het KPN protocol: dan moet u maar een klacht indienen. Om gek van te worden. Iemand een suggestie hoe ik sneller de tweede lijn kan inschakelen, zo maar minimaal 5 dagen wachten lijkt mij geen optie. Maar goed, na mijn telefoontje met de helpdesk van KPN waar alles in beginsel was, had ik kunnen weten dat het niet goed zou gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ADSL en TG789
BerichtGeplaatst: zo 05 sep 2010 07:54 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2008 21:23
Berichten: 3
Het is geen vijf dagen geworden, vandaag is de lijn omgezet en kunnen we weer bellen (ja wel met de twee telefoonnummers) en internetten. Snelheid voor een extra ipb pakket houdt echter niet over, 1,3 mb up en tussen de 2mb en 13 mb down. Met name de variatie in de download snelheid is niet fijn.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling