Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 18:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: wachtwoord speedtouch
BerichtGeplaatst: do 13 mei 2010 12:38 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010 20:17
Berichten: 10
ik wil een nieuwe laptop dradloos verbinding laten maken met mijn speedtouch. de laptop ziet de speedtouch netjes, maar het wachtwoord werkt niet. ik heb als wachtwoord de code die achterop de speedtouch staat. maar misschien heb ik die ooit veranderd? ik weet het niet meer. geen van de door mij gebruikte wachtwoorden werkt.

hoe kan ik er achter komen wat het geldige wachtwoord is? als ik via mij desktop met ethernet kabel rechtstreeks via het ip adres naar de speedtouch ga zie ik voor mijn wachtwoord alleen sterretje.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 mei 2010 16:50 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
via bedraad kun je bij het wachtwoord komen ?
Dan kun je hem ook meteen wijzigen in iets wat je wel weet toch....... :D

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 mei 2010 17:09 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010 20:17
Berichten: 10
bedraad kom ik inderdaad in de speedtouch. Via Home > Toolbox > Gebruikersbeheer > Wachtwoord wijzigen krijg ik dan de vraag om het bestaande wachtwoord in te voeren. en dan kan ik hem veranderen, maar ja, dat bestaande wachtwoord laat ie niet zien??????????


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 mei 2010 17:13 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
bij gebruikersbeheer wijzig je het wachtwoord voor de instellingen
van je speedtouch, niet het wachtwoord voor je draadloos netwerk.

Het wachtwoord voor je draadloos netwerk, en alle andere instellingen
(encryptie, SSID, etc etc.) wijzig je bij "thuisnetwerk" en dan "draadloze interface".

Welke speedtouch heb je precies ?

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 mei 2010 19:24 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010 20:17
Berichten: 10
ik heb een speedtouch C67940, zwart. via thuisnetwerk en draadloze interface vind ik inderdaad mijn WPA-PSK vooraf gedeelde sleutel. maar als ik die op de laptop invoer werkt het nog steeds niet, niet middels het programmaatje van TPLink en ook niet als ik windows gebruik om de verbinding te configureren. het signaal is wel ruim voldoende


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 mei 2010 20:49 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010 20:17
Berichten: 10
Uiteindelijk heeft het 10 minuten gewerkt, keurig kunnen googelen, maat toen werd de verbinding weer verbroken net de mededeling in windows dat de toegang weer geweigerd werd. Daarna geen verbinding meer kunnen bewerkstelligen.

Kan het zijn dat de speedtouch of de laptop niet het juiste kanaal gebruikt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010 08:51 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
je zou inderdaad eens kunnen proberen hem handmatig op een ander kanaal vast te zetten.

Ik heb daar ook last van, bij mij staat hij bijvoorbeeld vast op kanaal 7, terwijl de modem zelf
standaard op kanaal 2 wil werken, maar dan zie ik zelfs het hele draadloze netwerk niet.....

Waar je even naar moet kijken met je laptop is welke andere draadloze netwerken er in de buurt
zijn en op welk kanaal die zitten. Dan kun je zelf een "vrij" kanaal uitzoeken.

En heb je de juiste drivers voor je netwerkkaart in je laptop ?

succes....

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010 12:40 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010 20:17
Berichten: 10
Bedankt voor de info zover, Eric.

Ik had gisteren al een par keer opnieuw de laptop opgestart zonder succes met de verbinding. Maar vanmorgen kreeg ik na het opstarten automatisch verbinding en die is nu al een paar uur in stand gebleven. In de SpeedTouch heb ik de kanaalselectie op auto gezet, die stond op handmatig, kanaal 1. met auto staat ie op 6. Hoe ik aan de laptop kant het kanaal kan vinden weet ik niet. Ik weet ook niet hoe ik kan vaststellen of ide juiste drivers voor netwerkkaart in de laptop heb


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010 21:42 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Wat je ook kan doen is met Netstumbler even kijken wie er bij jou in de buurt allemaal op welke kanalen zit en dan kies je een vast kanaal (nog vrij) in de range 1-11


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 09:17 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
grote kans dat je het nu opgelost hebt met die kanaal-instelling.

Laat je het nog even weten of het nu inderdaad definitief opgelost is ?

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 13:21 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010 20:17
Berichten: 10
Na het opstarten vanmorgen geen draadloze verbinding dus. Nog een keer opnieuw opgestart en toen was er wel verbinding!!

Ik heb de kanaalinstelling in de SpeedTouch op auto staan. Is dat de meest handige oplossing? Verder weet ik niet wat Netstumbler is. Hoe kom ik daar? Of is er een andere manier om te zien welke kanalen mijn buren gebruiken?

Verder zal ik over een week de laptop vooral gebruiken tijdens een zeilreis naar de Scilly Eilanden. Ik ben dan een week of 6 onder weg en wil onder weg via WiFi netwerken kunnen e-mailen en weerberichten ontvangen. Ik heb de TP Link TL WN 722N voorzien van een antennen TL-ANT2414A voor een groter bereik. Ik heb vorig jaar tijdens mijn zeilreis naar Zweden ervaren dat de WiFi netwerken niet altijd gemakkelijk toegankelijk zijn. Toen gebruikte ik nog geen TPLink. Het zou gelegen kunnen hebben dat ik toen de WPA2 beveiliging niet aankon met de laptop. Maar misschien waren er ook andere problemen. Hebben jullie nog tips voor me?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 15:16 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
begint nu eerder op een probleem met de driver te lijken.

Kijk eens bij de fabrikant op hun website of er een nieuwere driver is en installeer dan deze.

Netstumbler is een programmaatje waarmee je met je laptop o.a. naar draadloze netwerken kan "zoeken".
(je kan er nog veel meer mee, maar dat laten we maar even buiten beschouwing)

hier is de link

Eric

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2010 17:09 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010 20:17
Berichten: 10
Nog een paar keer opnieuw ingelogd en nu heb ik een redelijke trefkans op een goede verbinding. Netstumbler heb ik geinstalleerd. Die ziet een 15 tal netwerkjes bij mij in de buurt, bijna allemaal werkend op kanaal 1. Mijn eigen netwerk ziet ie op kanaal 24. Mijn Speedtouch geeft echter kanaal 6 aan en heeft maar 16 kanalen. Ik ga het morgen op mijn boot met een KPN hotspot eens verder uitproberen. bericht volgt


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling