Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 23:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 17 jul 2006 23:12 
Site Admin

ik heb internetplusbellen en daaraan gekoppeld 2 computers, 1 bij mijn en 1 bij mijn dochter op de kamer, beide draadloos via de siemens usb stick. nu is mijn vraag (?) als ik bestanden van mijn pc naar die van mijn dochter wil sturen hoe doe ik dat? iemand sugestie`s :?:

thanxs marcel

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 18 jul 2006 08:18 

marcel234 schreef:
ik heb internetplusbellen en daaraan gekoppeld 2 computers, 1 bij mijn en 1 bij mijn dochter op de kamer, beide draadloos via de siemens usb stick. nu is mijn vraag (?) als ik bestanden van mijn pc naar die van mijn dochter wil sturen hoe doe ik dat? iemand sugestie`s :?:

thanxs marcel

zorg dat ze in dezelfde wekgroep zitten
zet op een van de 2 pc schijf delen aan en via netwerkomgeving kan je dan de andere computer vinden

Profiel  

Berichttitel: iets meer uitleg?
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 17:33 
Site Admin

ik ben tot op heden verschillende dagen bezig geweest en netwerk tussen deze twee pc`s op te zetten, maar helaas zonder resultaat. ik heb van beide pc`s de schijf op delen gezet maar vanaf dat punt lukt het mij niet meer. is er iemand die wat gedetaileerder mij kan uitleggen hoe ik DRAADLOOS en netwerk op kan zetten tussen mijn pc en die van mijn dochter?

thanxs marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 21:43 

Staan op beide computers XP ?

Je zou kunnen proberen om op een map te gaan staan,vervolgens op je rechtermuisknop drukken en kiezen voor delen.
Dan ga je naar de andere computer en type dan start/uitvoeren
"\\ ipadres" dus van de computer die je zou willen benaderen.

Lukt het dan wel ? (ben geen expert op dit terrein)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 23:37 

Zet eerst eens op alle pc's de firewall uit, dit geeft vaak problemen. Als het dan werkt moet je de firewalls aanpassen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2006 16:29 

Marcel schreef:
Zet eerst eens op alle pc's de firewall uit, dit geeft vaak problemen. Als het dan werkt moet je de firewalls aanpassen.

De firewall geeft het probleem niet..die doet wat die moet doen... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 aug 2006 18:56 
Erelid

Citaat:
De firewall geeft het probleem niet..die doet wat die moet doen...
Niet altijd dus, om het ff zonder te proberen kan toch geen kwaad, in de EB zit ook een hardware matige firewall. Sommige software matige firewall's kunnen best wel probelemen geven.

Profiel  

Berichttitel: Netwerk delen
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 16:50 

Hoi
Ik ben ook al weken bezig om mijn laptop met mijn desktop te verbinden.
planet en kpn gebeld bij kpn zat iemend die er meer verstand van had,maar die kwam er ook niet uit.
netwerk is ingesteld eerst geprobeerd met de floppy niets daarna draadloos met usb stick ook niets,alle mogelijkheden die je met de wizzard kunt doen geprobeerd nog steeds niets.
vanmorgen de laptop vrij gemaakt zodat ik een nieuwe netwerkverbinding moest maken uitgevoerd op de laptop daarna hetzelfde met de desktop sygate firewall uit(windows stond al uit) via pingen ziet de desktop de laptop en andersom ook firewall terug ingeschakeld en met pingen krijg ik time out te zien.
geprobeerd de firewall te veranderen dat lukt niet dus hoe kom ik via de laptop in de desktop en andersom.
ik heb al veranderingen in computers aangebracht netwerken gelegd bij anderen en vanalles en nog wat en alles gaat maar een simpel netwerkje maken via de EB vergeet het.
weet iemand iets?
Destop amd athlon 1000Mhz ,384 mb, atx moederboard, nvidia geforce 128mb videokaart
laptop pentium III 644Mgh, 256 mb, pca moederboard F2072-60913 ati agp 64 mb videokaart
Beide xp-pro SP2
B.v.d
Henry

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 20:13 

Heb je overal dezelfde naam gebruikt?

DOMAIN NAME in je Experiabox (bij Local Network) moet volgens mij gelijk zijn aan de naam van je werkgroep in Windows.

In de XP wizard wordt om deze naam gevraagd.
In de Experia kan je ook een domain name instellen.

Bij "zoeken in werkgroepen naar computers" moet je dan je eigen computer, je experia box en de overige netwerkcomponenten kunnen vinden.

Welke firewall heb je, de standaard Windows of Norton?

Laatst bijgewerkt door EricO op zo 20 aug 2006 21:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 20:54 

EricO schreef:
Heb je overal dezelfde naam gebruikt?

DOMAIN NAME in je Experiabox (bij Local Network) moet volgens mij gelijk zijn aan de naam van je werkgroep in Windows.

In de XP wizard wordt om deze naam gebruikt.
In de Experia kan je ook een domain name instellen.

Bij "zoeken in werkgroepen naar computers" moet je dan je eigen computer, je experia box en de overige netwerkcomponenten kunnen vinden.

Welke firewall heb je, de standaard Windows of Norton?

Hoi Mijn firewall is sygate alles staat goed
met pingen lukt het wel mar firewall aan is time out en geen verbinding
ik heb nu de windows firewall aanstaan en dan kan ik wel pingen nu moet ik nog proberen verbinding te krijgen maar dat zal denk ik geen probleem zijn maar de windows firewall is die wel veilig

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 21:50 
Erelid

Citaat:
ik heb nu de windows firewall aanstaan en dan kan ik wel pingen nu moet ik nog proberen verbinding te krijgen maar dat zal denk ik geen probleem zijn maar de windows firewall is die wel veilig
Daar zijn de meningen over verdeeld, ik gebruik hem al zolang vanaf het begin ik met xp werkt, en nog nooit problemen gehad. In je modem zit ook een hardware matige firewall, verder gebruik ik een goede virusscanner en Windows defender, en een beetje bewust surfen doet ook wonderen.

Laatst bijgewerkt door Willy op zo 20 aug 2006 22:18, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 21:59 

Willy schreef:
Citaat:
Daar zijn de meningen over verdeeld, ik gebruik hem al zolang vanaf het begin ik met xp werkt, en nog nooit problemen gehad. In je modem zit ook een hardware matige firewall, verder gebruik ik een goede virusscanner en Windows defender, en een beetje bewust surfen doet ook wonderen.

hoi willy
surfen gaat bij ons HEEL bewust en ik heb ook nog ad aware virus scanners reg cleaner cleanup en nog een paar van die dingen erop dat zou genoeg moeten zijn dan ,ik heb ook al een andere virusscanner erop moeten zetten avg doet het ook niet ,norton geeft problemen dat ze daar niet aan gedacht hebben bij de ontwikkeling,ik laat de virusscan toch elke dag lopen net zoals de andere .
Als jij zegt dat dit genoeg is geloof ik dit.
morgen zal ik eens kijken of ik in mijn desktop kan komen,mocht dit niet lukken laat ik dit even weten hier als dat goed is
bedankt alvast
henry

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 22:05 
Erelid

Citaat:
virus scanners
Je schrijft dus virus scanners. Je heb er toch niet meerdere virusscanners op draaien want dat gaat meestal ook niet goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 22:08 

Willy schreef:
Citaat:
virus scanners
Je schrijft dus virus scanners. Je heb er toch niet meerdere virusscanners op draaien want dat gaat meestal ook niet goed.

ik heb 1 virusscanner aanstaan antivir(op advies van iemand van de kpn techniesche dienst) als ik alles afsluit laat ik mijn avg nog eens alles nakijken maar hij staat de rest van de dag helemaal uit

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2006 22:17 
Erelid

Sorry hoor maar ondanks dat die ene uitstaat kan het toch conflicten geven, heb ik al verschillende keren ervaren. Als ik jou was zou ik er toch een verwijderen. Ik werk zelf met Avast Home. Naar mijn mening is er geen betere virusscanner. En nog gratis ook, maar daar gaat het bij mij niet om. Heb op rij Norton/Panda en AVG gehad en niets dan ellende. Gebruik nu twee jaar Avast en perfect.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]