Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 18:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 11:46 
Offline

Geregistreerd: di 20 jun 2006 16:08
Berichten: 99
Woonplaats: Almere
eversteegt schreef:
Precies!

Ik begrijp best dat men een dienst wil neerzetten die gewoon WERKT en waar onervaren klanten niets zelf aan verprutsen. En eerlijk is eerlijk: Voor 95% van de "jan met de pet" huishoudens zal het modem ook best aanvaardbaar ingesteld staan aan de LAN zijde.

Maar voor een naar schatting best grote groep (als je in absolute aantallen kijkt) gebruikers ook niet! Het zou heel makkelijk oplosbaar zijn als er gewoon een instelling in de EB kwam waarmee je kan zeggen "Zet GEEN internetverbinding op, die zet ik zelf wel op met een PPPoE capable router" . Dat PPPoE wachtwoord is gewoon common knowledge (als je met een maagdelijke modem uit de winkel verbinding maakt met ADSL word je zelfs naar een landingpage van KPN geleid waar dit aangegeven staat) en dan is iedereen blij.

Maar alle redenen die KPN tot nu toe heeft gegeven om het niet te doen vind ik halfslachtig. Extra support kost het namelijk niet. Ja, alleen bij het ontwikkelen van nieuwe firmwares om te testen of die functionaliteit ook nog werkt maar richting de eindgebruiker niet. De "jan met de pet" gebruiker krijgt namelijk bij storingen toch al het advies om een reset te doen (of kpn dit van buitenaf te laten doen) en dan staat het modem gewoon weer in z'n default instelling.


Eens, Eens en nog eens Eens.... (teveel ?)

Maak een soort "basic" en "expert" modus of zo.

"Basic" voor de "jan met de pet" gebruikers met 100% support zoals dat nu al gaat en
een "expert" modus waar dan tot op zekere hoogte nog wel support op gegeven wordt
(je kan je overigens afvragen of de gebruikers die de "expert" modus gebruiken nog wel support nodig hebben..... 8) 8) )

Fijn weekend.....

_________________
voor een scheiding heb je haar nodig......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 21:20 
Offline

Geregistreerd: za 02 jan 2010 23:08
Berichten: 8
We dwalen wat af maar oke. ook ik kan mij best inleven in het "dichttimmeren" van de router ...

- Gevolg is dan dat als iets niet werkt (vpn, lokale services remote, ...) dat je kunt bellen met de helpdesk (op mail steevast de reaktie ... bellen). Bellen betekend minstens 20 mnuten in de wacht en hooguit 2 minuten gesprek (daarna weer in de wacht voor de volgende laag reken ik verder niet door). Dat alles a 0.xx/minuut. Ho, zelfcensuur. (En de winkelier is hier koning toch ... Koninklijke PN.)

- Hier een stukje motivatie dat ik vond ... via http://kpn-glasklanten.custhelp.com
"KPN Glasvezel blokkeert de volgende poorten:
Poort 25 Om de verspreiding van spam tegen te gaan heeft KPN Glasvezel poort 25 afgesloten.
Poorten 135, 137, 138, 139, 445 Deze poorten worden gebruikt voor Microsoft bestand- en printerdeling en worden vaak misbruikt in virussen.

- Bovendien is het mogelijk allerlei informatie te verzamelen aangaande gedrag zonder de gebruiker daarmee lastig te vallen. Handig toch.

Maar moet gezegd, aansluiten dat ding en de basis functies - telefoon en www werken. Ook downloads (bestanden of mail) en chat .. 't werkt.
En inderdaad voor de TG789 geldt: de hardware is oke en het uiterlijk met design, vast de bedoeling dat het op de siertafel komt i.p.v. ergens achteraf in een hoekje weggewerkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010 00:19 
Nou, sorry hoor....maar ook de TG789vn is een, op z'n zachtst gezegd, baggerding....

Vraag me ook af hoe het komt dat kpn webcare zich niet meer in een draadje laat zien als het allemaal wat te kritisch wordt.
Daarbij vraag ik me af of en hoe veel effect dit forum heeft, gezien de data van laatste berichten, maar ach.....

Hierbij mijn ervaringen met KPN en Thomson routers....

Ik heb dus een KPN IPB abonnement.
In eerste instantie kreeg ik hierbij de TG787 geleverd.
Na een tijdje een mediacenter gekocht en deze er aan gehangen.
Tot dan toe geen probleem...

Maar toen.....ik kocht een Playstation3, nou dat had ik beter niet kunnen doen volgens de geleerden van KPN, want dat ding communiceerd gewoon bar slecht icm de TG787 ( zie ook draadje op tweakers.net http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1339472/last )
Ik dus maar eens gebeld met KPN en uitgelegd wat mijn probleem was.

Nou ik zou bij wijze van uitzondering de TG789 opgestuurd krijgen....ik blij.
Nou, met een dode mus, want dat ding is net zo waardeloos als zijn voorganger.
Ik snap werkelijk waar niet wat KPN bezielt om zo'n product te leveren aan klanten.

USB aansluitingen die niet actief zijn
Poort 3 die standaard dicht zit, of je nu ITV hebt of niet
Portforwarding instellingen die niet vastgehouden worden ( dus PS3 werkt nog steeds niet naar behoren )
Een beheer module die de naam niet waard is, je kunt er namelijk geen ene klap mee...

Maar oh, wat ziet dat ding er gelikt uit, ja daar koop ik wat voor.....NOT....
Ik daag de KPN uit om mij één gebruiker te wijzen die de TG787 of de TG789 in gebruik heeft icm een PS3 en die geen problemen heeft....

Ben blij dat mijn abonnement in maart afloopt, dan kan ik tenminste op zoek naar een aanbieder die zijn klanten wel serieus neemt !


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010 09:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Het effect van dit forum?, nou er zijn heel veel mensen geholpen door dit forum.

Men wilt steeds meer dan wat mogenlijk is en wwr de EB voor is bedoeld, dat KPN de box dicht timmerd is enigsinds wel te begrijpen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010 10:01 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
"Dus bij KPN is het niet mogelijk een Playstation 3 te gebruiken"? Is dat wat je wil zeggen? Zou KPN er dan wel even duidelijk bij mogen zeggen in hun lettertjes. Tsjongejonge.

Ik snap dat je je enigszins aangevallen voelt door Eric H en hij zegt het misschien op een wat te harde toon, maar hij heeft gewoon zeker gelijk.

"Dat mensen meer willen dan mogelijk"? Hoezo mogelijk? Er bestaan meerdere, zo in de handel verkrijgbare, huis tuin en keuken routers die met de meest uiteenlopende apparaten samen werken, niet in de laatste plaats de Playstation 3. Dus het is zeker WEL mogelijk! Alleen de KPN maakt het zichzelf onmogelijk door een apparaat neer te zetten wat je verplicht moet gebruiken en wat gewoon belabberd werkt en ze bewijzen met iedere hardware revisie weer dat het gewoon een slecht systeem is.

Als zij dat willen, prima maar neem dan ook je verantwoordelijkheid om te zorgen dat het met alles samen werkt!

En dan nog even: Het staat voor mij als een paal boven water dat er op dit forum en middels het KPN webcare team al flink wat mensen geholpen zijn die er via de regulieren kanalen misschien niet helemaal uit kwamen, maar dan nog. Iedere keer als iemand hier kritiek geeft op KPN zijn de admins er als de kippen bij om het voor KPN op te nemen en zijn de mensen die mee denken (meestal zelf in de IT werkzaam) ineens "consumenten die meer eisen dan wellicht mogelijk is". ......

Als dat de policy is, prima... maar neem dan in je forum reglement op dat dit een support forum is. Dat je niet moet gaan schelden of mensen op de persoon aanvallen kan ik accepteren, maar (deels constructieve) kritiek geven, als dat niet mag....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010 12:31 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
wil bij deze toch even reageren op de laatste bijdrage. de opmerking "Dat je niet moet gaan schelden of mensen op de persoon aanvallen kan ik accepteren, maar (deels constructieve) kritiek geven, als dat niet mag...." staat toch dat haaks op de opmerking 1 alina hoger: "Iedere keer als iemand hier kritiek geeft op KPN zijn de admins er als de kippen bij om het voor KPN op te nemen en zijn de mensen die mee denken (meestal zelf in de IT werkzaam) ineens "consumenten die meer eisen dan wellicht mogelijk is". ......"

daarnaast kan ik bij deze aangeven dat ook admins van forums werkzaam kunnen zijn in de ICT en dus ook kunnen meedenken.
dat gebruikers een oplossing wensen voor de door hun gewenste randapparatuur is duidelijk en begrijpelijk. vaak wordt hiervoor (mede op dit forum) daar oplossingen voor gevonden.
om nu altijd gelijk te schoppen tegen leveranciers lijkt mij niet bij te dragen tot een oplossing. KPN heeft geruime tijd geleden dit forum gevraagd middels webcare een actieve bijdrage te leveren. hierin heeft het forum ingestemd mede gelet op het feit dat hiermee in veel (helaas niet alle) gevallen directe steun gegeven kon/kan worden.
ook forumbeheer zal leveranciers kritisch blijven volgen en waar nodig aanspreken.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010 12:54 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
Duidelijk verhaal, @jwagenaar.

Ik zal ook niet snel direct beginnen met schoppen naar leveranciers, maar ik heb soms gewoon echt het idee (en ja, helaas ook op dit forum, ondanks dat er ook erg goed geholpen wordt) dat KPN zelfs gebruikers die met praktische oplossingen komen niet heel serieus neemt.

Zoals het probleem wat in dit topic geschetst wordt, namelijk dat de Experiabox zo dicht zit dat gebruikers met meer apparatuur of meer netwerkkennis er niet mee uit de voeten kunnen. In soortgelijke topics wordt soms zelfs door KPN of door admins gesteld "dat je dan maar geen KPN moet nemen". Ik denk dat vooral zulke opmerkingen bij abonnees een lichte 'agressie' opwekken.

Dat KPN die box dicht timmert is super begrijpelijk, maar de redenen om wat meer mogelijkheden te willen zijn minstens net zo belangrijk (en een wens vanuit sommige klanten).

het gaat in dit soort discussies dus ook om een stukje "je serieus genomen willen voelen". De "IT'ers" opmerking was niet bedoeld om denigrerend over te komen ofzo, maar als ik als technisch onderlegde abonnee een reden te horen krijg van KPN die vanuit mijn eigen kennis en ervaring gewoon niet klopt, dan is er in mijn perceptie geen sprake van "je serieus genomen voelen".

Als KPN gewoon het statement maakt "We snappen de beweegredenen en issues van de geavanceerde gebruikers. Echter, we hebben opd it moment niet de R&D capaciteit of support capaciteit om hier in de EB voorzieningen voor te treffen maar in de toekomst willen we hier mogelijk een alternatief voor bieden", dan voel ik me al weer een stuk minder 'afgewimpeld'.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010 14:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
eversteegt schreef:

Ik zal ook niet snel direct beginnen met schoppen naar leveranciers, maar ik heb soms gewoon echt het idee (en ja, helaas ook op dit forum, ondanks dat er ook erg goed geholpen wordt) dat KPN zelfs gebruikers die met praktische oplossingen komen niet heel serieus neemt.

Zoals het probleem wat in dit topic geschetst wordt, namelijk dat de Experiabox zo dicht zit dat gebruikers met meer apparatuur of meer netwerkkennis er niet mee uit de voeten kunnen. In soortgelijke topics wordt soms zelfs door KPN of door admins gesteld "dat je dan maar geen KPN moet nemen". Ik denk dat vooral zulke opmerkingen bij abonnees een lichte 'agressie' opwekken.

Dat KPN die box dicht timmert is super begrijpelijk, maar de redenen om wat meer mogelijkheden te willen zijn minstens net zo belangrijk (en een wens vanuit sommige klanten).

het gaat in dit soort discussies dus ook om een stukje "je serieus genomen willen voelen". De "IT'ers" opmerking was niet bedoeld om denigrerend over te komen ofzo, maar als ik als technisch onderlegde abonnee een reden te horen krijg van KPN die vanuit mijn eigen kennis en ervaring gewoon niet klopt, dan is er in mijn perceptie geen sprake van "je serieus genomen voelen".

Als KPN gewoon het statement maakt "We snappen de beweegredenen en issues van de geavanceerde gebruikers. Echter, we hebben opd it moment niet de R&D capaciteit of support capaciteit om hier in de EB voorzieningen voor te treffen maar in de toekomst willen we hier mogelijk een alternatief voor bieden", dan voel ik me al weer een stuk minder 'afgewimpeld'.

Als ik even mag inhaken,

Wij nemen klanten altijd serieus ook met problemen en zijn oplossingen. Ook wij zijn terdege bewust van het feit van het functioneren, volgens het forum disfunctionerende, Experiabox. Echter spelen we alle problemen door naar de mensen die zijn of haar verantwoording hebben op het probleem in welke aspect dan ook. Ook moet ik hieraan toevoegen dan er bijvoorbeeld 95% van de consumenten niets veranderen in het modem, maar meer de trent is van de laatste tijd. Toch is het "kleine" deel die een fout ervaren. Helaas is dit deel te klein om het probleem voor iedereen op te lossen. Dus we krijgen er té weinig klachten over op de helpdesk om dit probleem mee te nemen in een fix. Misschien goed voor een draadje op het forum.

Daarbij wil ik bij Jwagenaar aanhaken dat dit forum nog steeds net zo onafhankelijk is van ons, en wij zijn er alleen om er op toe te zien en mogelijk gewenst een probleem op te lossen die niet door de eindgebruiker/forum gebruikers zelf zijn op te lossen.
Als laatste wil ik toevoegen dat dit off topic is. Dus misschien beter voor een andere draadje.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010 14:23 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
ik sluit bij deze dit topic en verwijs voor nieuwe topics over dit type naar het nieuw geopende onderdeel: viewforum.php?f=35

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010 22:06 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
eversteegt schreef:

En dan nog even: Het staat voor mij als een paal boven water dat er op dit forum en middels het KPN webcare team al flink wat mensen geholpen zijn die er via de regulieren kanalen misschien niet helemaal uit kwamen, maar dan nog. Iedere keer als iemand hier kritiek geeft op KPN zijn de admins er als de kippen bij om het voor KPN op te nemen en zijn de mensen die mee denken (meestal zelf in de IT werkzaam) ineens "consumenten die meer eisen dan wellicht mogelijk is". ......

Als dat de policy is, prima... maar neem dan in je forum reglement op dat dit een support forum is. Dat je niet moet gaan schelden of mensen op de persoon aanvallen kan ik accepteren, maar (deels constructieve) kritiek geven, als dat niet mag....



Wat mij betrefd mag er best en kritische noot gemaakt worden op kpn, totaal geen moeite mee. maar het is wel de toon hoé deze gemaakt wordt. Dit is en laagdrempelig forum en dat willen wij als mods ook graag zo houden. Als je de 1ne op persoon gerichte kritiek gaat toestaan zegt nummer 4 later "ja maar die eversteegh mocht..." en dat is wat wij willen voorkomen.

Wat betrefd "de admins zijn er als de kippen bij" vind ik ook wel mee vallen, als ik moet schatten hoevaak wij op jaar basis ingrijpen is dat net 20 keer...tops, en trust my, dat is bijzonder weinig voor en goed bezocht forum als deze :wink:


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling