Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 22:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2009 19:34 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
Ik lees hier van een KPN meneer/mevrouw dat er een nieuwe firmware update voor de TG787v uit gaat komen.... Is er al een planning wanneer dit gebeurt?

En gaat het in dit modem ook mogelijk zijn om:

* Zelf op te geven welke IP-range de LAN-zijde van het modem heeft
* De range waarin de DHCP server adressen uitgeeft te beperken
* DHCP zelfs helemaal uit te zetten zodat je in staat bent een eigen routertje te gebruiken
* Zelf DNS aan apparaten te geven

of anders:

* Gewoon een simpele menu optie om ATM kanaal 8.48 gewoon naar een LAN poort te bridgen zodat advanced users hun eigen router met PPPoE kunnen aansluiten?

Ik heb nu sinds maart 2009 iTV en ADSL bij KPN en ben over de dienst zelf uiterst te spreken (op wat quirks in de TV ontvanger na), maar de Experiabox in z'n huidige vorm gebruiken is voor mij GEEN OPTIE!

Want de DHCP server bestrijkt de hele range en kan geen extra opties aan (zoals een WINS server opgeven) en ik kan de hosts in m'n netwerk geen fatsoenlijke namen geven, en zo nog wel meer problemen.

Als KPN haar wat meer geavanceerde gebruikers niet snel serieus gaat nemen zullen ze op termijn deze hele groep kwijt raken als mogelijke klant! Nu ben ik genoodzaakt geweest maar een Speedtouch 540 uit de kast te trekken en deze:

* VCI/VPI 8.48 te laten bridgen naar een LAN poort voor de router
* De VCI/VPI's voor iTV te bridgen naar een LAN poort voor de settopbox.

Hoewel deze oplossing niet supported is door KPN is dit echt de enige mogelijkheid om deze dienst van KPN af te kunnen nemen. En dan heb ik het maar nieteens over bellen.... gelukkig is het bui KPN haar concurrenten wel mogelijk om een eigen VOIP client te kunnen gebruiken middels het SIP protocol, in plaats van je DECT set via een RJ11 kabeltje met de experiabox te moeten verbinden.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2009 19:43 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
eversteegt schreef:
En gaat het in dit modem ook mogelijk zijn om:

* Zelf op te geven welke IP-range de LAN-zijde van het modem heeft
* De range waarin de DHCP server adressen uitgeeft te beperken
* DHCP zelfs helemaal uit te zetten zodat je in staat bent een eigen routertje te gebruiken
* Zelf DNS aan apparaten te geven

Dit kan je wel vergeten, KPN heeft er geen interesse in. Alleen bij ADSL-only zonder iTV kan je voorlopig nog een andere modem/router gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 09:00 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
Tsja... uiteindelijk gaan ze denk ik toch zichzelf ermee in hun voet schieten..... zo'n ontzettend simpele oplossing om gewoon AL je klanten tevreden te maken en die kunnen ze nog nieteens implementeren.....

Ach, voor ADSL met iTV met een ander modem heb ik ook een workaround hoor, daar niet van.... Mocht er ooit een storing zijn, hang ik gewoon de Experiabox weer aan de lijn en ga dan KPN bellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 09:30 
Offline

Geregistreerd: vr 25 sep 2009 14:00
Berichten: 83
volgens mij is er vannacht een update van het modem geweest.

Productnaam: TG787v

Softwareversie: 8.2.T.4

Mijn modem ziet nu gewoon alle aangesloten apparaten binnen het netwerk.

Nu is het voor mij ook gewoon mogelijk om een ip adres vast te zetten in de dhcp pool.

Nu heb ik vorige week de helpdesk gebeld o.a over de dhcp server in het modem en het niet zichtbaar worden van de aangesloten apparaten. Het probleem werd gewoon niet opgelost. Ik was van plan deze week een klacht in te dienen bij KPN.

Maar zoals ik het nu kan zien zijn een groot aantal problemen opgelost.

Bedankt KPN.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 14:01 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
Spaceone, is het ook mogelijk in de nieuwe versie om te kiezen op welk IP adres het betreffende apparaat wordt vast gezet? Of is het alleen mogelijk om hem vast te zetten op het huidige IP adres wat het modem toevallig zelf heeft uitgekozen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 15:28 
Offline

Geregistreerd: vr 25 sep 2009 14:00
Berichten: 83
eversteegt schreef:
Spaceone, is het ook mogelijk in de nieuwe versie om te kiezen op welk IP adres het betreffende apparaat wordt vast gezet? Of is het alleen mogelijk om hem vast te zetten op het huidige IP adres wat het modem toevallig zelf heeft uitgekozen?


1. pc staat ingesteld met een DHCP netwerk instelling
In de webinterface van het modem staat nu onder apparaten de naam of mac adres van de pc (pc aan). Klik op deze naam of adres en ga na Configureren. Vink de optie aan bij Gebruik steeds hetzelfde IP-adres en de DHCP-leasetijd wordt oneindig voor deze pc.

2. Geef de pc een vast ip adres in het bereik 192.168.2.xxx
In de webinterface van het modem staat nu onder apparaten de naam of mac adres van de pc. Klik op deze naam of adres en ga na Configureren. Bij Toewijzing IP-adres staat nu Statisch

Ik gebruik zelf optie 2 met vaste ip adressen vanaf 192.168.2.240

- onder Spel of toepassing wordt bij een openstaande poort het logboek automatische uitgeschakeld.
- het DSL lampje gaat branden, melding geen DSL lijn in de webinterface is nu ook verdwenen
- SSID en WPA sleutel wordt schijnbaar weer standaard !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik gebruik zelf geen wlan

update: Ik zie net dat het modem nog niet alle apparaten goed herkend op poort 2. Op deze poort 2 staat nu opeens een ip adres 198.18.1.1 terwijl op die poort een ip adres 192.168.2.253 aktief is. mac adres komt wel overeen


Laatst bijgewerkt door spaceone op ma 28 sep 2009 18:40, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009 16:05 
Offline

Geregistreerd: ma 09 maart 2009 10:50
Berichten: 216
Woonplaats: Almere
Jammer.... dus het modem biedt nog steeds niet wat ik zoek of acceptabel zou vinden......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 09:51 
Offline

Geregistreerd: za 18 jul 2009 18:21
Berichten: 3
Ik heb nog steeds de oude softwareversie dus de update wordt niet bij iedereen aangeboden.
Productnaam: TG787v
Softwareversie: 8.2.2.1

Over het bovenstaande probleem (niet herkennen van de pc's) ben ik al maanden bij Het Net en KPN aan het zeuren. Ook al een nieuw modem gehad. Was eventjes goed maar na een dag of twee weer hetzelfde euvel.

gr,
Fender


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 13:43 
Offline

Geregistreerd: vr 25 sep 2009 14:00
Berichten: 83
Fender schreef:
Ik heb nog steeds de oude softwareversie dus de update wordt niet bij iedereen aangeboden.
Productnaam: TG787v
Softwareversie: 8.2.2.1

Over het bovenstaande probleem (niet herkennen van de pc's) ben ik al maanden bij Het Net en KPN aan het zeuren. Ook al een nieuw modem gehad. Was eventjes goed maar na een dag of twee weer hetzelfde euvel.

gr,
Fender


IK heb glasvezel en geen ADSL deze update zal wel later komen. Bij mij is deze update een hele verbetering.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009 17:35 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Nieuw geplaatste TG787 haalt meteen de softwareversie: 8.2.T.4 op.

Even geduld, binnen een week hebben alle TG787 de nieuwe softwareversie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 17:01 
Offline

Geregistreerd: di 29 sep 2009 12:25
Berichten: 5
eversteegt schreef:
Spaceone, is het ook mogelijk in de nieuwe versie om te kiezen op welk IP adres het betreffende apparaat wordt vast gezet? Of is het alleen mogelijk om hem vast te zetten op het huidige IP adres wat het modem toevallig zelf heeft uitgekozen?


Met de laatste update kun je (zo heb ik het nu gedaan) poorten e.d. aan de naam van het apparaat koppelen. Erg gemakkelijk, omdat mijn NAS normaliter een vast IP heeft. Ik heb gisteren de modem uitgezet (zodat de NAS een ander adres krijgt) en vervolgens vandaag op afstand ingelogd. Gewoon werken....

Nu nog VPN-tunnel van modem naar modem.... GO KPN GO...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 19:35 
Offline

Geregistreerd: vr 25 sep 2009 14:00
Berichten: 83
HanZ schreef:
eversteegt schreef:
Spaceone, is het ook mogelijk in de nieuwe versie om te kiezen op welk IP adres het betreffende apparaat wordt vast gezet? Of is het alleen mogelijk om hem vast te zetten op het huidige IP adres wat het modem toevallig zelf heeft uitgekozen?


Met de laatste update kun je (zo heb ik het nu gedaan) poorten e.d. aan de naam van het apparaat koppelen. Erg gemakkelijk, omdat mijn NAS normaliter een vast IP heeft. Ik heb gisteren de modem uitgezet (zodat de NAS een ander adres krijgt) en vervolgens vandaag op afstand ingelogd. Gewoon werken....

Nu nog VPN-tunnel van modem naar modem.... GO KPN GO...


Als je een vast ip adres in je nas zet dan ziet het modem automatische dit adres als een static adres.
Als je DHCP gebruikt voor je nas moet je dit adres altijd vast zetten zodat de DHCP-leasetijd op oneindig komt te staan.
Doe je dit niet en je modem wordt gereset (zelf of KPN) heb je groter kans dat het niet meer werkt.

Met de oude firmware heb ik zelf een IPV6 tunnel werkend gekregen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 12:55 
Offline

Geregistreerd: za 18 jul 2009 18:21
Berichten: 3
Marcel schreef:
Nieuw geplaatste TG787 haalt meteen de softwareversie: 8.2.T.4 op.

Even geduld, binnen een week hebben alle TG787 de nieuwe softwareversie.


Nog steeds oude softwareversie.........
Geduld blijkt een schone zaak te zijn bij KPN


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 20:50 
Offline

Geregistreerd: za 18 jul 2009 18:21
Berichten: 3
Nog steeds niets............................


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 20:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 aug 2006 23:15
Berichten: 310
Fender schreef:
Nog steeds niets............................


Bij mij is de nieuwe software geladen!!
Waarom weet ik dit, omdat ik niet meer telefonisch bereikbaar was........tja......
Nadat ik de spanning uit en aan gezet had werkte alles weer. En ja, versie 8.2.T.4 was geladen!

Het grootste verschil.... de apparaten zijn weer terug!! En weer eenvoudig toe te wijzen aan een spel of zo.

ps. mijn 2 VPN verbindingen werken ook nog steeds!!! Mooi toch he :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling