Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 16:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: di 28 jul 2009 08:49 
Offline

Geregistreerd: ma 27 jul 2009 19:29
Berichten: 2
Hallo,

Ik probeer al een tijdje een poort te openen in de tg787 dit lukt niet.(eigenlijk wel maar dan werkt het niet correct.)

Oude modem was kapot een nieuwe gekregen de tg787, hier bij wou ik poorten openen voor de bediening van een dvd recorder.
Het apparaat (dvd recorder(of eigenlijk geen één apparaat) ) werd herkend door de modem (kon hem wel benaderen via zijn ip adres.)
Omdat ik hem wel benaderen kon via ip adres (intranet) heb ik de modem de nodige poorten toegewezen aan het ip adres, opnieuw opstarten en? ik kon nu alleen het apparaat benaderen via intranet (dus geen internet zelf).

Ik deze forum lezen en blijkbaar waren er meer mensen met deze probleem, en tot nu toe kon ik maar één oplossing in deze forum lezen en dat was omruilen en hopen dat het dan wel werkte.
Dus zo gelezen zo gedaan.(was geen enkele probleem).
Ik nieuwe modem aangesloten , het mac adressen van zowel van de pc als dvd r. werden gelezen (ik blij gaat alles voor de wind).
Maar naar één minuut werd de modem (uit zichzelf) opnieuw opgestart (blijk baar een update software) en toen was ik weer terug bij af.
Wie kan mij helpen, om het apparaat naar behoren te laten werken?
Ik weet dat kpn dat niet ondersteund, maar als je een router hebt moet het ook werken.

Ik heb al een link gekregen over de gebruiksaanwijzing ( http://www.thomsonbroadbandpartner.com/ ... php?id=157 )maar hier staat zo veel engelse vaktermen in dat ik niet weet welke pdf moet hebben.

Ook weet ik dat er meer mensen hier op deze forum site de zelfde vraag in andere woorden gedeponeerd hebben, maar ik heb nog geen concrete antwoord gelezen.( kan zijn dat ik er over heen heb gelezen.)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: di 04 aug 2009 14:44 
Offline

Geregistreerd: ma 27 jul 2009 19:29
Berichten: 2
Is er nu niemand op deze forum die mij kan helpen? :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: di 04 aug 2009 22:19 
Offline

Geregistreerd: za 01 aug 2009 13:56
Berichten: 12
Heb hier ook zo'n ding staan sinds een 2 maandjes.
Zelfde problemen en vind helemaal niks van PC's geen Mac enz.
Er is blijkbaar geen oplossing dus heb ik dat ding bij de onbruikbare onderdelen gegooid.
Gebruik nu een ouder modem wat ik nog had en dat werkt een beetje.

Oplossing weg ermee met dat ding.

Mvg, papano


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 05:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
K.P.N is nog bezig voor nieuwe firmware te maken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 10:09 
Offline

Geregistreerd: za 01 aug 2009 13:56
Berichten: 12
Henk.W schreef:
K.P.N is nog bezig voor nieuwe firmware te maken.


Waarom verdelen ze dan die dingen en wachten ze niet tot dat de nieuwe firmware werkend is?
Bel je de HelpDesk, ben je alleen een paar euro armer voor het antwoord we weten het niet!
Dat ze dan voorlopige alternatieven geven, nu zit ik en anderen met een modem dat weigerd goed te werken.
Ze werken slecht of niet, ik koop ook geen PC wanneer de firmware nog niet goed werkt!

Mvg, papano


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 17:30 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
papano schreef:
Henk.W schreef:
K.P.N is nog bezig voor nieuwe firmware te maken.


Waarom verdelen ze dan die dingen en wachten ze niet tot dat de nieuwe firmware werkend is?
Bel je de HelpDesk, ben je alleen een paar euro armer voor het antwoord we weten het niet!
Dat ze dan voorlopige alternatieven geven, nu zit ik en anderen met een modem dat weigerd goed te werken.
Ze werken slecht of niet, ik koop ook geen PC wanneer de firmware nog niet goed werkt!

Mvg, papano

Dit is een vraag die KPNwebcare het beste kan beantwoorden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 12:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 14:44
Berichten: 454
Marcel schreef:
papano schreef:
Henk.W schreef:
K.P.N is nog bezig voor nieuwe firmware te maken.


Waarom verdelen ze dan die dingen en wachten ze niet tot dat de nieuwe firmware werkend is?
Bel je de HelpDesk, ben je alleen een paar euro armer voor het antwoord we weten het niet!
Dat ze dan voorlopige alternatieven geven, nu zit ik en anderen met een modem dat weigerd goed te werken.
Ze werken slecht of niet, ik koop ook geen PC wanneer de firmware nog niet goed werkt!

Mvg, papano

Dit is een vraag die KPNwebcare het beste kan beantwoorden.


Hallo,

een firmware of een update, wordt uitgebreid getest. We wachten tot we een volle batch kunnen versturen, die mogelijk, veel problemen tegelijk oplost.

In delen versturen is geen optie.

_________________
http://www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 19:36 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
KPNwebcare2 schreef:
Hallo,

een firmware of een update, wordt uitgebreid getest.

In het verleden is vaak gebleken dat een nieuwe firmware versie andere problemen veroorzaakt. :oops:

Ik vraag mij af of de TG789 die dit jaar komt wel in 1 keer goed werkt en geen problemen heeft zoals bij de introductie van de ST780 en de TG787. Je mag er vanuit gaan dat KPN dit keer wel goed haar huiswerk maakt. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2009 13:52 
Offline

Geregistreerd: za 01 aug 2009 13:56
Berichten: 12
Tot op heden nog steeds geen oplossing.
Heb de TG787v weer verschillende keren geprobeert maar krijg geen Mac/ipnummer van de PC te zien.
Het oudere modem werkt nog wel (Speedtoch 545) doch nu worden de poorten eruit gegooid.
Dus de TG787v proberen aan het werk te krijgen, doch nu weer een ander probleem erbij.
Het ding wordt zo HEET dat mijn vrouw hem wil gebruiken om te koken.
Gekheid.. Hij wordt ontzettend heet en heb hem nu op een paar hoge pootjes gezet zodat hij mijn meubelen niet in de fik steek.
Is er dan totaal niks te doen met dat ding?

Mvg, papano


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 13:09 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Als je modem zo heet wordt,dan zou ik een klacht indienen resp dat ding laten vervangen,want dat kan niet de bedoeling zijn.Je zou ook tijdelijk om een ander modem kunnen vragen resp "eisen" want een modem waar je geen poorten in kan openen is vrij beperkt.Heb je al eens DMZ geprobeerd of werkt dat ook niet ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 16:20 
Offline

Geregistreerd: za 01 aug 2009 13:56
Berichten: 12
Maarten schreef:
Als je modem zo heet wordt,dan zou ik een klacht indienen resp dat ding laten vervangen,want dat kan niet de bedoeling zijn.Je zou ook tijdelijk om een ander modem kunnen vragen resp "eisen" want een modem waar je geen poorten in kan openen is vrij beperkt.Heb je al eens DMZ geprobeerd of werkt dat ook niet ?

Omruilen? Wordt niet op gereageerd. Eitjes bakken erop is meegenomen.
DMZ? Graag effe vertellen waar dat zit?
Instellingen zijn vrij beperkt.
Je kunt poorten openen via Delen van spelen & toepassingen, maar naar welke Pc die niet te vinden is?
Ik mis ook een hoop instellingen, noem er een paar.
DNS aanmaken.
Poort openen.
SSID veranderen.
Wachtwoord opgeven/beveiligen.
WPA eigen sleutel invullen.
De instellingen zijn volgens mij alleen voor heren/dames van KPN en niet voor de gebruiker.
Jammer dat ik nog 9 maanden eraan vast zit, heb nu toch al verscheiden jaren een abonnement van KPN en nu dit!

Mvg, papano.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 18:05 
Offline

Geregistreerd: di 02 sep 2008 20:23
Berichten: 49
papano schreef:
Instellingen zijn vrij beperkt.
Je kunt poorten openen via Delen van spelen & toepassingen, maar naar welke Pc die niet te vinden is?
Ik mis ook een hoop instellingen, noem er een paar.
DNS aanmaken.
Poort openen.
SSID veranderen.
Wachtwoord opgeven/beveiligen.
WPA eigen sleutel invullen.
De instellingen zijn volgens mij alleen voor heren/dames van KPN en niet voor de gebruiker.
Jammer dat ik nog 9 maanden eraan vast zit, heb nu toch al verscheiden jaren een abonnement van KPN en nu dit!

Alles wat jij noemt, kan met de 787. Behalve DNS.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 18:30 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
papano schreef:
Maarten schreef:
Als je modem zo heet wordt,dan zou ik een klacht indienen resp dat ding laten vervangen,want dat kan niet de bedoeling zijn.Je zou ook tijdelijk om een ander modem kunnen vragen resp "eisen" want een modem waar je geen poorten in kan openen is vrij beperkt.Heb je al eens DMZ geprobeerd of werkt dat ook niet ?

Omruilen? Wordt niet op gereageerd. Eitjes bakken erop is meegenomen.
DMZ? Graag effe vertellen waar dat zit?

Mvg, papano.


Bij DMZ gooi je alle poorten open en stuur je met de firewall (softwarematig die je op je computer hebt staan.

Is het niet mogelijk om via de heren van KPNWebcare een modem te laten ruilen ? Moet toch kunnen dacht ik.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 23:20 
Offline

Geregistreerd: za 01 aug 2009 13:56
Berichten: 12
bandiet schreef:
papano schreef:
Instellingen zijn vrij beperkt.
Je kunt poorten openen via Delen van spelen & toepassingen, maar naar welke Pc die niet te vinden is?
Ik mis ook een hoop instellingen, noem er een paar.
DNS aanmaken.
Poort openen.
SSID veranderen.
Wachtwoord opgeven/beveiligen.
WPA eigen sleutel invullen.
De instellingen zijn volgens mij alleen voor heren/dames van KPN en niet voor de gebruiker.
Jammer dat ik nog 9 maanden eraan vast zit, heb nu toch al verscheiden jaren een abonnement van KPN en nu dit!

Alles wat jij noemt, kan met de 787. Behalve DNS.


Alleen bij mijn TG787 dan niet helaas!

Mvg, papano


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poort en Mac adres.
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2009 23:29 
Offline

Geregistreerd: za 01 aug 2009 13:56
Berichten: 12
Maarten schreef:

Bij DMZ gooi je alle poorten open en stuur je met de firewall (softwarematig die je op je computer hebt staan.

Is het niet mogelijk om via de heren van KPNWebcare een modem te laten ruilen ? Moet toch kunnen dacht ik.


Dit laatste heb ik geprobeert, doch helaas.
Krijg van iemand een leen modem dat wel werkt blijkbaar (geen experia) zijn de 9 maanden om dan zoekt KPN het zich maar uit.
Vind het jammer.

Mvg, papano


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling