Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 04 jul 2025 09:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 11:55 
Erelid

Hoe is het bij de HetNet gebruikers met het nieuwe administratie systeem, dezelfde problemen als bij Planet of werkt het bij jullie wel goed. Bij Planet is o.a de optie beheer telefonie gegevens weer verdwenen. ik vraag dit omdat het onderhoud tegelijkertijd is gedaan en het allemaal een pot nat is wat dat aangaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 12:24 

Beheer telefoniegegevens moetje apart voor inloggen, maar niet alles werkt. zie tekst van mijn mail aan de helpdesk, waar ik een neistzeggend standaard antwoord op kreeg.

Helpddesk Het Net,

Bij telefoniebeheer -> Administratief beheer werkt de onder Factuur Online "Open Factuur Online" niet. Ik krijg dan de mededeling "De pagina kan niet worden weergegeven". Gaarne fout herstellen !

antwoord van Het Net:

Geachte mevrouw, mijnheer,

Wij hebben uw vraag naar aanleiding van uw factuur ontvangen. Door een onvoorziene grote toestroom van e-mailvragen is het ons helaas niet mogelijk om deze vragen binnen de korte termijn die u normaal van ons mag verwachten op persoonlijke basis te beantwoorden. Om u toch zo snel mogelijk van dienst te zijn hebben wij de antwoorden op de meest voorkomende factuurvragen hieronder voor u op een rij gezet.

1. Waarom krijg ik een onduidelijke factuur?
In verband met de overstap naar een nieuw facturatiesysteem zijn de e-mail specificaties niet in de correcte lay-out verzonden.
Wij zullen ervoor zorgen dat dit probleem zo spoedig mogelijk wordt verholpen zodat u in het vervolg de factuur wel correct ontvangt. U kunt uw factuur ook via 'Mijn gegevens' op onze homepage uitprinten. U kunt hier de desbetreffende factuur opvragen en volgens de bedoelde lay-out afdrukken.

Onze excuses voor de overlast.

2. Welke bedragen moet ik aan wie betalen en welke bedragen krijg ik van wie terug voor mijn abonnement?
De maandelijkse kosten voor een ADSL abonnement zijn opgebouwd uit twee delen. U betaalt aan KPN een gedeelte voor uw ADSL-aansluiting en aan Het Net een gedeelte voor abonnementskosten. Een precieze uitleg hierover vind u terug in Antwoord 2143. Vragen over uw KPN factuur kunt u uitsluitend stellen aan de KPN op nummer 0900 - 0244 (€ 0,10 per minuut )

Actiekortingen worden door Het Net met u verrekend. Actievoorwaarden gelden op het moment dat de aanvraag geplaatst is en niet op het moment dat het geleverd of gefactureerd wordt. Voor een duidelijk overzicht van acties, voorwaarden en verrekeningen kunt u als trefwoord 'actieoverzicht' of de betreffende maand-naam gebruiken op onze help-pagina's. Zodra uw abonnement opgeleverd en actief is, komt u in aanmerking voor de korting, mits u gebruik maakt van automatische incasso. De korting wordt verrekend tussen de eerste en uiterlijk de derde factuur van uw nieuwe abonnement die u van ons ontvangt.

De actie 'gratis modem' wordt door Het Net met u verrekend. De kosten voor het door u bestelde modem worden via de KPN factuur in rekening gebracht. Het Net stort hiervoor € 79,- ter vergoeding retour. Dit zal uiterlijk met de derde factuur die u van ons ontvangt gebeuren. Kortingen op abonnementskosten worden maandelijks door Het Net verrekend.
Kortingen op producten en of diensten worden ook maandelijks door Het Net verrekend.
Hierbij geldt wel dat de korting per hele maanden wordt verrekend. Indien u zich halverwege een maand aanmeldt wordt u volledig gefactureerd voor een 'aantal dagen vorige maand'. De korting wordt berekend over de eerste volledige maand.

3. Hoe zit het met Surfen en Bellen?
INFORMATIE: Op http://www.hetnet.nl/surfenenbellen kunt u alle informatie, prijzen, acties en voorwaarden op uw gemak bekijken.
BESTELLEN: U kunt uw bestaande abonnement, met alle gegevens zoals e-mailadressen, homepage en aanvullende diensten omzetten naar een Surfen en Bellen abonnement via 'Mijn gegevens' . Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord, klik in het menu aan de linkerkant op 'pakketten', klik op uw huidige pakket en wijzig het naar het abonnemment van uw keuze.
ORDERSTATUS: Heeft u vragen over een (al dan niet) geplaatste order, neem dan telefonisch contact op met onze servicelijn: 0900-1407 (€ 0,45 per minuut) en kies voor optie 3 en optie 2

4. Mijn abonnement is opgezegd/geannuleerd, waarom krijg ik nog een rekening?
U bent in de veronderstelling te hebben opgezegd of geannuleerd en heeft toch een factuur ontvangen. Zodra wij een opzegging of annulering van u hebben ontvangen sturen wij altijd een schriftelijke bevestiging aan het bij ons bekende adres. Voor de juistheid van de opgegeven gegevens bent u krachtens de algemene voorwaarden zelf verantwoordelijk. U kunt het opgegeven adres altijd zelf wijzigen via 'Mijn gegevens' . Indien u een schriftelijke opzegbevestiging van ons heeft ontvangen dan verzoeken wij u deze aan ons te versturen, wij zullen uw abonnement dan alsnog per terugwerkende kracht beëindigen. U kunt dit document en verzoek tot restitutie dan richten aan:
Helpdesk Het Net
t.a.v. Klantenadministratie
Postbus 2728
3800 GG Amersfoort

Heeft u geen bevestiging ontvangen, neem dan telefonisch contact met ons op: 0900-1407 (€ 0,45 per minuut) Heeft u ADSL of Surfen en Bellen kies dan optie 1 en optie 2. Heeft u een inbelabonnement kies dan optie 2 en optie 2. .

Als u de telefoonlijn heeft opgezegd wordt uw abonnement automatisch per einde van het contractjaar beëindigd.
Bij het aangaan van een ADSL-abonnement sluit u twee overeenkomsten. Eén met KPN voor de levering van de ADSL-verbinding (het transport van de data) en één met Het Net voor de levering van de internettoegang (de levering van de data). U heeft de transportovereenkomst(ADSL van KPN) zelf beëindigd door uw telefoonaansluiting op te zeggen. Het feit dat u geen gebruik meer kunt maken van uw internettoegang is dan ook niet het gevolg van een technisch defect of een tekortkoming onzerzijds. Daarom is dit voor ons geen aanleiding om de overeenkomst die u met ons bent aangegaan eerder te beëindigen dan aan het eind van de overeengekomen contractstermijn.

Zodra er een ADSL aanvraag is ingediend wordt dit zowel door Het Net als door KPN schriftelijk bevestigd.
U kunt altijd zonder opgaaf van reden deze ADSL aanvraag kosteloos binnen 7 dagen annuleren. Zonder tegenbericht wordt de aangevraagde ADSL order uitgevoerd en gefactureerd.

5. Ik heb nu een ander abonnement, waarom krijg ik nog een factuur voor mijn 'oude' abonnement?
Een oorzaak hiervan kan zijn dat er (voor u) een nieuw abonnement is aangevraagd in plaats van het oude abonnement te wijzigen. Hierdoor is uw bestaande abonnement niet vervangen door het nieuwe abonnement en heeft u twee abonnementen. Wij raden u aan om onder vermelding van de reden uw 'overbodige' abonnement op te zeggen. Ga hiervoor naar http://www.hetnet.nl/help en zoek op trefwoord '1200'. Let op: Wanneer u uw oude abonnement opzegt, verliest u echter wel uw e-mailadressen.

Een andere oorzaak kan zijn dat het nieuwe abonnement nog niet volledig is opgeleverd. Zolang u van het oude abonnement gebruik kunt maken wordt het oude abonnement nog gefactureerd. Een omzetting naar bijvoorbeeld een Surfen en Bellen abonnement kan enige weken in beslag nemen. Zodra het nieuwe abonnement is opgeleverd ontvangt u hiervan een bevestiging en start de facturatie. Tot die tijd wordt u gefactureerd voor het oude abonnement. Heeft u deze maand twee facturen gekregen? Een voor het oude én een voor het nieuwe? Gebruik dan het webformulier onderaan deze pagina, dan krijgt u persoonlijk bericht.

Let op:
Indien er abonnementsgeld teveel betaald is bij het overgaan naar een ander abonnement wordt dit teruggestort nadat de eerste automatische incasso van het nieuwe abonnement voltooid is. Het bedrag zal worden verrekend op de lopende nota.

6. Hoe kan ik mijn bank of adresgegevens wijzigen?
U kunt uw persoonlijke-, bank- of adres-gegevens online eenvoudig 24 uur per dag zelf wijzigen. Wijzigingen worden direct verwerkt. Om uw gegevens te controleren of te wijzigen logt u in op 'Mijn gegevens' met de gebruikersnaam en wachtwoord van uw hoofdaccount. Aan de linkerkant van deze pagina staan linkjes naar de diverse wijzigingsopties.

Door in het menu aan de linkerkant te klikken op 'persoonlijke gegevens' kunt u uw persoonlijke gegevens wijzigen zoals naam, adres of telefoonnummer
Door in het menu aan de linkerkant te klikken op 'betalingsgegevens' kunt u uw rekeningnummer en houder wijzigen
Let op:
Nadat u de gegevens heeft gewijzigd dient u op de knop 'wijzigen' te drukken om de gegevens te wijzigen.
Wij adviseren u altijd zelf te controleren of de wijziging is opgeslagen. Dit kunt u doen door de gegevens na de wijziging nogmaals op te vragen. Als de wijziging is doorgevoerd worden de nieuwste gegevens getoond. Worden de oude gegevens getoond dan is de wijziging niet opgeslagen.

Na het wijzigen van uw rekeningnummer zal de eerstvolgende automatische incasso van het nieuwe rekeningnummer worden geïncasseerd. Het Net doet twee pogingen om automatisch te incaseren. U wordt per e-mail van uw hoofdaccount op de hoogte gebracht van eventuele mislukte incasso's.

7. Hoe zit dat met het Datalimiet?
Alle vragen over het datalimiet hebben we verzameld in Antwoord 3493

8. Waarom krijg ik een factuur terwijl ik mijn abonnement niet kan gebruiken?
Zodra u een abonnement bij ons aanvraagt worden er een aantal automatische processen gestart die noodzakelijk zijn om u het abonnement te kunnen leveren. Door een vertraging of verstoring in een van deze processen kan het gebeuren dat de facturatie van uw abonnement al is gestart terwijl u het modem bijvoorbeeld nog moet ontvangen.

Het Net doet uiteraard haar best om alle processen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen.

U ontvangt altijd van ons een bevestiging dat uw abonnement is opgeleverd en klaar voor gebruik. Kunt u om welke reden dan ook op dat moment geen gebruik maken van de door u gevraagde dienst, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Wij gaan er samen met u voor zorgen dat uw abonnement naar tevredenheid wordt opgeleverd.

9. Wat is mijn contracttermijn, hoe kan ik opzeggen en per wanneer kan mijn abonnement worden beëindigd?
Uw abonnement is aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een minimumduur van een jaar te rekenen vanaf de datum dat de aansluiting is opgeleverd. Het abonnement wordt elk jaar stilzwijgend verlengd met de periode van 1 jaar.

In Antwoord 1200 staat beschreven hoe en onder welke condities u uw abonnement kunt opzeggen.
Door in te loggen op 'Mijn gegevens' en naar 'overzicht gegevens' te gaan kunt u voor úw abonnement bekijken per wanneer uw abonnement kan worden beëindigd.

10. Ik ben het niet eens met de hoogte van het bedrag op mijn factuur. Waar moet ik mijn vraag stellen?
U kunt uw vraag per webformulier stellen aan onze debiteurenadministratie. Ga naar http://www.hetnet.nl/help en voer als trefwoord in 3251. In dit antwoord vindt u onderaan een e-mailformulier voor onze debiteurenadministratie.

Mocht uw vraag met de hierboven gegeven informatie niet beantwoord zijn dan kunt u uw vraag via onze helppagina's op het tabblad 'E-mail onze Servicelijn' opnieuw stellen. Dit tabblad verschijnt na het uitvoeren van de eerste zoekopdracht. Een van onze medewerkers zal u dan persoonlijk antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Medewerkers Helpdesk Het Net.

Met vriendelijke groet,

Het Net

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 12:40 

Bij HetNet hebben ze al langere tijd problemen met de administratieve verwerking van zowel nieuwe als bestaande klanten.Vraag me werkelijk af of deze consequenties niet beter in te schatten waren ?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 15:21 

Het werkt nog niet goed daar, kan de rekeningen niet inzien. Het is al maanden een puinhoop daar en zal wel niet veranderen. Ik heb nu al 10 keer een mail gehad dat het verkeerde abonnement enz. terug gestort wordt. Het zal wel door 25 mensen daar behandeld zijn, nog even en ik wordt nog miljoenair door hun. :lol:
Administratief zal het wel nooit wat worden bij HetNet, dat is zwaar pet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 19:06 

Ik ben er inmiddels achter hoe je je facturen wel kan inzien. Via een helpdeskmedewerker ontving ik een extra gebruikersnaam waarmee ik kan inloggen bij KPN breedband en daar staan je verbruik en ook de nota's. Je moet dan wel even je wachtwoord opvragen en die krijg je dan per email.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 19:14 

Denk dat het deze link is:

https://service1.breedbandportal.kpn.co ... voice.aspx

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 19:28 

Yep :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 19:28 
Erelid

Klopt die link heb ik ook van een helpdesk medewerker maar daar kun je niet via optie beheer telefonie gegevens naar mijn KPN om het een en ander in te stellen zoals nummerweergave enz.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 19:58 

het blijft dus ingewikkeld en digibeten zullen hier grote moeite mee houden :evil:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2006 12:21 

Boodschap is helder.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]