mijn schoonvader is binnenvaartschipper en is 54 jaar oud en heeft nog nooit met een pc gewerkt. echter, zijn nieuwsgierigheid is/was groot en wilde toch graag een laptop hebben.
na wat speurwerk uitgekomen in woerden en aldaar een hp gekocht voor 700 euro, met...ja hoor vista premium
nou, niet zo snel de moed laten hangen, die dell van je buren (zie andere post) is toch anders en wie weet werkt dit wel. dus boeltje geinstalleerd, update`s binnen gehaald (bedraad) en kijken of hij wilde conecten mijn mijn thomson. fout dus, niks nada noempa. versie 6 uitgezet, experia naar wpa gezet noem maar op, niks nada noempa. je krijgt dat &5#$4*&(* vista no way geconect op wep of wpa. dus uiteindelijk maar aangemeld bij de buren die een open netwerk hebben en toen daarmee maar het gedaan wat ik moest doen.
ik ben zeker geen dombo. ik ben goed thuis in computers en netwerken. maar dit is nu al mijn 3rde pc met viats die ik niet draadloos aan het werk krijg.
kpn en support? kan je wel vergeten. echte goeie aandragingen zijn schaars. klachten die ik net benoem zijn er legio te vinden. een oplossing op microsoft? kan je ook wel vergeten. dus daarom, de loden loekie voor dat hele schijt vista. wat ben ik blij dat ik het niet hebt

ben inmiddels druk bezig om die laptop te downgraden naar xp. hp biedt dit aan alleen even uitzoeken hoe dit werkt.
groet marcel.