Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 19:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: problemen met verbinding
BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2006 08:04 

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag de experiabox geinstalleerd, dat ging allemaal prima, totdat ik wat instellingen wilde wijzigen, dat ging niet, nadat ik het adres had ingevoerd ( 192.168.2.1 ) gebeurde er niets, helpdesk gebeld, en daar kreeg ik te horen dat isdn gebruikers dat nog niet kunnen, en men wist nog niet waneer wel.
op zich geen probleem, maar ik heb een laptop van mijn werkgever die kontakt maakt met het internet via een beveiligings programma genaamd, VPN-1 secureclient, dit progje is van Checkpoint.
Voor de experia had ik een thomson modem en daarmee had ik geen problemen, na een half uur aan de telefoon had gezeten, was ik nog niets verder, ben toen zelf eens bezig gegaan, en heb een instelling veranderd in het programma zodat ik nu wel email kan ophalen en verzenden, alleen kan ik nu niet meer op het intranet van de zaak komen en niet meer op internet.
Heeft iemand ervaring met dit programma en misschien een oplossing ?
of moet ik misschien geduldig wachten tot men zover is dat ik wel bij de instellingen van de experiabox kan , om daar het e.e.a open te zetten ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2006 09:11 

Helaas moeten de isdn gebruikers nog even wachten voordat ze op het modem kunnen inloggen !
Een tussentijdse oplossing zou kunnen zijn dat je via mijn kpn de EB in DMZ plaatst dus alle poorten open.Dit kan maar op 1 computer.Verder moet je er dan wel voor zorgen dat je een goede softwarematige firewall op je computer hebt !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2006 21:09 

Waarschijnlijk moet je voor de VPN verbinding een andere ip-range hebben.
Deze zal waarschijnlijk xxx.xxx.0.x of xxx.xxx.1.x moeten worden.

Controleer of dat zo is, Planet heeft een goede helpdesk mischien willen zij jouw ip-adress range wijzigen. Je moet wel de juiste persoon treffen die de moeite daarvoor wil nemen.

Ik weet niet of je straks zelf de ip-range in de webconfiguratie kan wijzigen.
Dit moet ik nog even uitzoeken.

Laatst bijgewerkt door Marcel op di 04 apr 2006 07:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 apr 2006 00:11 

Marcel schreef:
Waarschijnlijk moet je voor de VPN verbinding een andere ip-range hebben.
Deze zal waarschijnlijk xxx.xxx.0.x of xxx.xxx.1.x moeten worden.

Controleer of dat zo is, Planet heeft een goede helpdesk mischien willen zij jouw ip-adress range wijzigen. Je moet wel de juiste persoon treffen die de moeite daarvoor wil nemen.

Ik weet niet of je straks zelf de ip-range in de webconfiguratie kan wijzigen.
Dit moet ik nog even uitzoeken.

Hm DMZ zou niet gaan werken ? :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 apr 2006 07:06 

Ik weet uit ervaring dat er VPN clients zijn die alleen op een bepaalde ip-range werken. Poorten open zetten heeft dan geen zin.

Ts moet dit even navragen bij de systeembeheerder van het werk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 apr 2006 13:08 

Ok,weer wat bijgeleerd :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2006 21:44 

jandeman schreef:
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag de experiabox geinstalleerd, dat ging allemaal prima, totdat ik wat instellingen wilde wijzigen, dat ging niet, nadat ik het adres had ingevoerd ( 192.168.2.1 ) gebeurde er niets, helpdesk gebeld, en daar kreeg ik te horen dat isdn gebruikers dat nog niet kunnen, en men wist nog niet waneer wel.
op zich geen probleem, maar ik heb een laptop van mijn werkgever die kontakt maakt met het internet via een beveiligings programma genaamd, VPN-1 secureclient, dit progje is van Checkpoint.
Voor de experia had ik een thomson modem en daarmee had ik geen problemen, na een half uur aan de telefoon had gezeten, was ik nog niets verder, ben toen zelf eens bezig gegaan, en heb een instelling veranderd in het programma zodat ik nu wel email kan ophalen en verzenden, alleen kan ik nu niet meer op het intranet van de zaak komen en niet meer op internet.
Heeft iemand ervaring met dit programma en misschien een oplossing ?
of moet ik misschien geduldig wachten tot men zover is dat ik wel bij de instellingen van de experiabox kan , om daar het e.e.a open te zetten ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2006 21:49 
Site Admin

pc-dokter: ik denk dat bij jouw reply op dit topic iets mis is gegaan. in jouw bericht is alleen sprake van een quote.
gaarne nogmaals jouw opmerking/vraag vermelden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2006 21:50 

@pc-dokter:wellicht dat je vraag nog volgt ?

Profiel  

Berichttitel: Storing
BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2006 21:57 

Hallo Allemaal,

De problemen van jandeman heb ik ook ondervonden. Het ging bij mij nog een stapje verder. Op 8 mei komt de vrouw thuis met de melding dat ik steeds in gesprek ben. Dit was uiteraard niet zo (mijn vriendin had het net uitgemaakt). Maar het NT1 kastje brandde niet meer en de Quatrovox stond te knipperen. Dus ik hals over kop op de kop in de meterkast om alles om te zetten en de splitter te verwijderen. Leuk dacht ik. Zo gepiept. Was ook zo want ik had er al rekening mee gehouden. Maar na het uitschakelen van alle ISDN apparatuur kon ik nog steeds niet gebeld worden. Wel kon ik zelf bellen en een ieder met InternetPlusBellen kon mij bellen maaar alle andere KPN abonnees niet. Alles langs gelopen of ik misschien ergens een foutje had gemaakt, maar dat was niet het geval. Planet bellen. Men wist mij te vertellen dat ik op 10 mei zou worden omgezet en dat ik maar een dagje geduld moest hebben. Zij konden er verder niets aan doen. Het lag geheel bij KPN. En inderdaad op 10 mei om 12:00 uur kreeg ik een telefoontje van een kennis. HEt werkte dus weer.
KPN heeft zich dus aardig verkeken op de te verwachten werkzaamheden ivm IPB. Geen goede zaak.
Houd je mobiel dus bij de hand ook al ben je thuis.
Het lijkt mij een goede zaak om KPN een vergoeding te vragen voor 2 dagen geen telefoon en wil dan ook graag de klachtenbrief weer geopend hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2006 22:19 
Site Admin

spijtig te moeten horen over jouw ervaringen bij de overgang naar ipb. je geeft aan dat het lampje van de nt1 op 8 mei niet meer brandde. dit betekent dus dat de portering van de lijn heeft plaatsgevonden. dit wordt pas in gang gezet als je zelf ipb hebt geactiveerd. deze portering duurt meestal een aantal dagen. ik ga er ook van uit dat je de installatie hebt uitgevoerd zoals door de leverancier in de handleiding is aangegeven, waarin beschreven wordt hoe de tijdelijke isdnlijn gebruikt kon worden voor inkomende gesprekken tot het moment van portering.
het wel of niet openen van het topic klachtenbrief zullen wij als forumbeheer blijven bekijken en bezien of andere gebruikers dit ook wensen.
ten aanzien van jouw gewenste schadeclaim bij kpn stel ik voor dat je zelf een brief met claim stuurt. het forum kan niet voor individuele verzoeken worden ingeschakeld.
mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag van je.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2006 22:39 
Erelid

John moet hier nog even op reageren, het spul was goed aangesloten bij de pc-dokter is toevallig een goede vriend van mij, de fout zat echt aan de KPN kant. (foutje in de centrale)

Even oftopic. De klachtenbrief is weer open, en ik denk dat we het nu maar door moeten zetten. Maar zoals John aangeeft, zoiets als een claim voor geleden onkosten zul je zelf moeten verzorgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2006 22:57 
Site Admin

pc-dokter: zoals willy al aan gaf was in jouw geval alles goed aangesloten. hieruit mag geconcludeerd worden dat aan de kant van kpn fouten zijn gemaakt. zoals je kunt zien is het topic van de klachtenbrief weer geopend en zullen wij als forumbeheer bij genoeg animo van andere gebruikers bezien of wij vanuit het forum de leveranciers op dit soort zaken kunnen aanspraken en wellicht verzoeken om verbeteringen in de dienstverlening aan te brengen, zodat dit soort problemen tot het verleden gaan behoren.
zoals ook gezegd persoonlijke claims zullen ook persoonlijk bij de desbetreffende leverancier geplaatst moeten worden.
wij zijn benieuwd naar de reaktie van kpn op jouw claim.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]