Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 21 jun 2025 23:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: sip url
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 18:21 

Mischien een bezondere vraag wat is eigelijke de sip.url van kpn, ik ben niet zo tevreden met experia box heb nu me eigenrouter aangesloten de inloggevens van de experia in het ander modem, dat werkt maar alleen me tel niet, in me oude modem heb ik de mogelijkheden om een voip gebruikersnaam in te voeren alles gedaan maar ik mis alleen de sip.url

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 18:40 

Adres van de SIP server is 213.75.12.212.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 00:19 

Marcel schreef:
Adres van de SIP server is 213.75.12.212.

Helaas dat werkt niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 07:00 

Het is de standaard SIP IP-adres. Wellicht staan niet alle instellingen goed.

5. Kan ik andere SIP-hardware en SIP-software gebruiken?
Ja, dat kan, maar gebruik dan bij voorkeur niet de standaard SIP-poort 5060 voor communicatie. Deze wordt namelijk door KPN gebruikt voor telefoonverkeer over de KPN Experia Box en kan zo problemen veroorzaken bij andere apparatuur of software.
Als u een andere poort voor SIP gebruikt, bijvoorbeeld 5080, dan is het in principe mogelijk om SIP-gebaseerde telefonie van een andere aanbieder te gebruiken. Deze aanbieder moet dan wel deze poort accepteren. U reglt zelf de instellingen van uw eigen (Niet KPN) SIP-telefoon of software.(bron:kpn.com)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 12:17 

Marcel schreef:
Het is de standaard SIP IP-adres. Wellicht staan niet alle instellingen goed.

5. Kan ik andere SIP-hardware en SIP-software gebruiken?
Ja, dat kan, maar gebruik dan bij voorkeur niet de standaard SIP-poort 5060 voor communicatie. Deze wordt namelijk door KPN gebruikt voor telefoonverkeer over de KPN Experia Box en kan zo problemen veroorzaken bij andere apparatuur of software.
Als u een andere poort voor SIP gebruikt, bijvoorbeeld 5080, dan is het in principe mogelijk om SIP-gebaseerde telefonie van een andere aanbieder te gebruiken. Deze aanbieder moet dan wel deze poort accepteren. U reglt zelf de instellingen van uw eigen (Niet KPN) SIP-telefoon of software.(bron:kpn.com)

Je kan gelijk hebben mischien een verkeerde instelling ik krijg alleen een in gesprekstoon te horen maar geen kiestoon, ik heb het volgende gedaan bij user id mijn gebruikersnaam die in de experiabox staat en wachtwoord, en bij proxy: sip. dat ip adres wat je heb gegeven...

of moet dat anders ??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 13:21 
Site Admin

het kan aan mij liggen, maar dit heeft toch niets te maken met de experiabox. dit onderdeel is bedoeld voor experiabox in zijn algemeenheid en niet voor eigen bedachte oplossingen met andere apparatuur.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 14:24 

jwagenaar schreef:
het kan aan mij liggen, maar dit heeft toch niets te maken met de experiabox. dit onderdeel is bedoeld voor experiabox in zijn algemeenheid en niet voor eigen bedachte oplossingen met andere apparatuur.

Gezien het feit dat we geen Voip-gerelateerde sectie hebben lijkt me dit een plaats om een vraag te stellen,maar het is goed dat je het noemt want dan kunnen we mi er meteen een maken ?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 14:44 
Erelid

Beste mensen. dit forum is bedoeld voor gebruik met de EB in combinatie met IPB van KPN/Planet/HetNet.
We overleggen even met het forum beheer of wij topics met dit soort vragen, toestaan ja of nee. Tot zolang en misschien voorgoed blijft dit topic toch open.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jun 2006 18:00 

Info over andere SIP-hardware en SIP-software zijn te vinden op de site van kpn.com. Uiteraard ondersteund kpn alleen haar eigen modems(Experia Box). Verder is mijn kennis over SIP-hardware en SIP-software beperkt tot de Experia.

Wil je toch een ander modem gebruiken, dan kan je het beste contact opnemen met de leverancier van dat modem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 19:39 
Erelid

Dus bij deze leggen we hier een slotje op.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]