Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 17 jun 2025 23:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 23:33 

Sinds kort overgestapt van Internetplusbellen naar @Home. Internetplusbellen beviel goed, maar onder de noemer 'kostenbesparing' kon ik helaas niet anders.

Ik heb nu een Experia-box over. Omdat die draadloos internet ondersteunt, wilde ik 'm achter de Arris-modem van @home plaatsen... Maar dat lukt dus niet. De Arris-modem bevat een RJ45-uitgaande poort; de Experiabox een RJ12 (telefoon) ingaande poort.

Iemand tips of trucs?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 23:39 

Vraag is uberhaupt of je de Experiabox in kunt stellen als draadloze router dus het modemstuk uizetten :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 09:03 

timeo1981 schreef:
Sinds kort overgestapt van Internetplusbellen naar @Home. Internetplusbellen beviel goed, maar onder de noemer 'kostenbesparing' kon ik helaas niet anders.

Ik heb nu een Experia-box over. Omdat die draadloos internet ondersteunt, wilde ik 'm achter de Arris-modem van @home plaatsen... Maar dat lukt dus niet. De Arris-modem bevat een RJ45-uitgaande poort; de Experiabox een RJ12 (telefoon) ingaande poort.

Iemand tips of trucs?

Volgens de HD is en blijft de EB eigendom van kpn en is gekoppeld aan het huisadres, als je verhuist krijg je een andere EB. Wil de nieuwe bewooner geen IPB dan krijgen ze een doos thuis gestuurd en moeten ze de EB terugsturen. Nogmaals,werd mij verteld door de HD van KPN.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 14:14 
Erelid

Citaat:
Volgens de HD is en blijft de EB eigendom van kpn en is gekoppeld aan het huisadres, als je verhuist krijg je een andere EB. Wil de nieuwe bewooner geen IPB dan krijgen ze een doos thuis gestuurd en moeten ze de EB terugsturen. Nogmaals,werd mij verteld door de HD van KPN.
Dat klopt maar zou er toch voorzichtig mee zijn om in dat ding te rommelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2006 18:37 

Moroni schreef:
De Experiabox is inderdaad in bruikleen en na opzeggen van IPB moet je deze terugsturen.

De EB is niet gekoppeld aan je huisadres, maar aan het WAN MAC adres van de EB. De klantengegevens zijn ook verbonden aan dat WAN MAC adres, dus als je gaat verhuizen kan je de EB meenemen. Wanneer door een defect de EB moet worden vervangen, wordt door de monteur het nieuwe WAN MAC adres doorgegeven aan 2e lijns helpdesk en die koppelen daar de klantengegevens weer aan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2006 02:04 

Dat lijkt mij ook hetgeen Marcel zegt.

Het zou toch te gek voor woorden zijn indien een nieuwe bewoner opgezadeld wordt met het retour sturen van iemand anders' EB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2006 11:50 
Site Admin

ik denk dat de HD in dit geval echt abuis is. bij verhuizing geef je dit zelf door aan KPN tevens met de daaraan gekoppelde apparatuur. het kan inderdaad niet zo zijn dat toekomstige bewoners met dit soort zaken worden opgezadeld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 jun 2006 13:22 
Erelid

Bij verhuizing laat u de KPN Experia Box achter op het oude adres. Als er op uw nieuwe adres nog geen KPN Experia Box aanwezig is, dan wordt door Planet Internet een nieuwe KPN Experia Box ter beschikking gesteld. Wilt u de KPN Experia Box op uw nieuwe adres laten installeren door een monteur, dan worden daarvoor installatiekosten in rekening gebracht.

Zo staat het bij Planet en dat zijn dezelfde regels als bij KPN. Als de nieuwe bewoner in je oude huis geen gebruik wil maken van IPB haalt een KPN monteur de EB op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jun 2006 00:11 

Hmm, nee... zover ik weet verwacht KPN dat je hem in de meterkast laat liggen (of op zolder, of waar dan ook). Het doel is namelijk dat ieder huishouden een EB heeft.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]