Na een week van vakantie voor Arjan werd het hoog tijd de draad weer op te pikken. Ook hier in huis moet natuurlijk ook eens gewit worden dus helaas moest ik het hele boeltje even aan de kant schuiven waardoor Arjan (KPN 2de lijn) niet remote logfile`s kon ophalen.
Vandaag was de dag om dit weer goed neer te zetten om vòòr a`s maandag nog even wat testjes te doen gezien de verwachting groot is dat dan de nieuwe software versie 2.08 word ingebracht in de set-up box.
Inmiddels zijn we door te reproduceren achter dat de dslam wel signaal blijft afgeven na en storing, maar dat de set-up box van mine de draad een beetje kwijt is, als ware zegt die op dat moment “wie ben jij? Ik ken je niet? Dus ik geef geen signaal” dit alles was ook terug te lezen in de impg en file`s die natuurlijk zijn opgeslagen.
Doordat het vermoeden bestaat dat de grijze experia-box wel eens uit zichzelf zou kunnen booten en dat hierdoor het signaal voor mine weg valt is besloten als vorm va test de grijze experia te vervangen voor de Thomson 780.
Er werd iemand na mij toe gestuurd uit denhaag van de dezelfde afdeling die zo`n thomson mee kon nemen. Nadat eerst de poorten waren geopend zodat de remote desktop naar Arjan toe weer werkte heeft deze medewerker mijn draadloze verbinding geconfigureerd. Het viel mij gelijk al op dat de snelheid tussen de Siemens usb en de thomson dramatisch laag was (2-5 mb) maar de medewerker toverde allemaal vreemde taal uit de hoed dat dit misschien wel eens zou kunnen komen omdat ik op kanaal 6 zat en als daar meer mensen op zouden zitten door voor interventie zou kunnen veroorzaken..
Afijn, na 6 uur bezig geweest te zijn vond ik het wel beetje welletjes. Toen de medewerker weg was heb ik op eigen houtje nog geprobeerd dit draadloze probleem te verhelpen maar helaas. Omwille deze reden heb ik en draadje gemaakt in en andere topic.
Ook bellen was niet mogelijk doordat de sip gegevens òòk niet waren ingeladen. Dat probleem is inmiddels opgelost.
Echter, zonder internet kan ik niet, dus ik heb in overleg de Thomson er weer tussenuit gehaald en de grijze box weer terug geplaatst. Pas als ik het draadloze probleem kan oplossen gaat die er weer tussen.
Dat was het tot zover weer even, ik hoop dat nu a`s maandag eindelijk de nieuwe software wordt geplaatst zodat ik hierover kan gaan posten!
Groet Marcel.