Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 21 jun 2025 07:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2007 20:35 
Site Admin

Na een week van vakantie voor Arjan werd het hoog tijd de draad weer op te pikken. Ook hier in huis moet natuurlijk ook eens gewit worden dus helaas moest ik het hele boeltje even aan de kant schuiven waardoor Arjan (KPN 2de lijn) niet remote logfile`s kon ophalen.

Vandaag was de dag om dit weer goed neer te zetten om vòòr a`s maandag nog even wat testjes te doen gezien de verwachting groot is dat dan de nieuwe software versie 2.08 word ingebracht in de set-up box.

Inmiddels zijn we door te reproduceren achter dat de dslam wel signaal blijft afgeven na en storing, maar dat de set-up box van mine de draad een beetje kwijt is, als ware zegt die op dat moment “wie ben jij? Ik ken je niet? Dus ik geef geen signaal” dit alles was ook terug te lezen in de impg en file`s die natuurlijk zijn opgeslagen.

Doordat het vermoeden bestaat dat de grijze experia-box wel eens uit zichzelf zou kunnen booten en dat hierdoor het signaal voor mine weg valt is besloten als vorm va test de grijze experia te vervangen voor de Thomson 780.

Er werd iemand na mij toe gestuurd uit denhaag van de dezelfde afdeling die zo`n thomson mee kon nemen. Nadat eerst de poorten waren geopend zodat de remote desktop naar Arjan toe weer werkte heeft deze medewerker mijn draadloze verbinding geconfigureerd. Het viel mij gelijk al op dat de snelheid tussen de Siemens usb en de thomson dramatisch laag was (2-5 mb) maar de medewerker toverde allemaal vreemde taal uit de hoed dat dit misschien wel eens zou kunnen komen omdat ik op kanaal 6 zat en als daar meer mensen op zouden zitten door voor interventie zou kunnen veroorzaken.. :roll:

Afijn, na 6 uur bezig geweest te zijn vond ik het wel beetje welletjes. Toen de medewerker weg was heb ik op eigen houtje nog geprobeerd dit draadloze probleem te verhelpen maar helaas. Omwille deze reden heb ik en draadje gemaakt in en andere topic.

Ook bellen was niet mogelijk doordat de sip gegevens òòk niet waren ingeladen. Dat probleem is inmiddels opgelost.

Echter, zonder internet kan ik niet, dus ik heb in overleg de Thomson er weer tussenuit gehaald en de grijze box weer terug geplaatst. Pas als ik het draadloze probleem kan oplossen gaat die er weer tussen.

Dat was het tot zover weer even, ik hoop dat nu a`s maandag eindelijk de nieuwe software wordt geplaatst zodat ik hierover kan gaan posten!

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2007 21:49 

Het valt allemaal nog niet echt mee.

Wel leuk om te volgen.... 8)

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2007 10:01 

Is het mogelijk om achter de versie waarop je MINE TUNER draait te komen?

Kan iemand al bij MIJN KPN (inzage rekening e.d.) via de TUNER?

Mvg,

MINE-TESTER?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2007 13:45 

>Is het mogelijk om achter de versie waarop je MINE TUNER draait te komen?

Ga naar Menu > Instellingen > vul in pincode > druk op de groene toets.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2007 14:23 
Site Admin

marzz30 helemaal correct :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2007 14:33 

Thankx it works!

Wat is op dit moment de current or latest version?

Wat zijn de mogelijke verbeteringen c.q. vernieuwingen in de laatste versie?

Kan je met de nieuwe software ook inloggen op MIJN KPN?

Laatst bijgewerkt door testing-mine op do 10 mei 2007 20:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2007 15:21 

Heet van de naald van het Mine forum:
Beste Mine-gebruiker,

KPN werkt continue aan het verbeteren van haar producten en diensten. Vanaf maandag 14 mei 2007 is er een nieuwe software voor de Mine Tuner beschikbaar. Door het uit- en weer aanzetten van de Mine Tuner wordt de software automatisch via het KPN netwerk op uw Tuner geïnstalleerd.
Het opstarten van de Mine tuner duurt, de eerste keer bij het ophalen van de nieuwe software, ongeveer 1 a 2 minuten langer dan gewoonlijk. Zet tijdens dit proces uw Mine Tuner niet uit.
Na de automatische installatie is de nieuwe software direct actief.

Tip!
Zet uw Mine Tuner altijd eerst met de afstandsbediening in standby voordat u de Mine Tuner met de schakelaar aan de achterzijde uitzet. Dit verlengt de levensduur van de Mine Tuner.

Gerealiseerde verbeteringen in de Mine dienst:

1. De nieuwe software is een volgende stap in het verbeteren van de stabiliteit van uw Mine tuner. KPN zal in volgende software-versies de stabiliteit nog verder optimaliseren.

2. Er zijn optimalisaties doorgevoerd in het opname menu, waardoor bladeren door de opnamelijst en verwijderen van opnames beduidend sneller verloopt.

3. De reactiesnelheid van de Mine Tuner bij het vooruit- en achteruitspoelen van opgenomen programma’s is verbeterd.

4. De reactiesnelheid van de Mine Tuner bij het pauzeren en terugspoelen in live tv-programma's is verbeterd.

5. Het probleem is opgelost dat bij schakelen naar andere zender het beeld/geluid niet correct omschakelt.

6. De screensaver tijdens het luisteren naar de radio staat niet meer stil.

7. Het probleem waarbij de Mine Tuner soms een zwart beeld geeft als deze aangezet wordt vanuit standby is opgelost.

8. Het probleem waarbij de Mine Tuner soms plotseling omschakelt naar andere zender is opgelost.

9. Verder zijn er tal van kleine functionele wijzigingen doorgevoerd waardoor de algehele beleving als positiever zal worden ervaren.

Bekende bijwerkingen:

De nieuwe software kent enkele bijwerkingen, die in de volgende software-versies zullen worden verholpen:

1. Zwart scherm tijdens opstarten
Zorg er altijd voor dat uw ADSL modem is ingeschakeld en het DSL lampje brandt, voordat u uw Mine Tuner aanzet. Doet u dit niet dan kan het voorkomen dat wanneer u uw Mine Tuner aanzet de nieuwe SW207 software na opstarten van de bolletjes een zwart-scherm geeft in plaats van de tot nu bekende foutcode 300.

Zoals gezegd is er in deze situatie niets aan de hand, maar dient u altijd eerst uw ADSL modem aan te zetten, wachten tot DSL-lampje brandt en hierna dient u de Mine Tuner opnieuw aan te zetten.

2. Zappen van kanalen
De nieuwe SW207 software heeft als kenmerk dat wanneer u langer (>30minuten) naar een kanaal zit te kijken en u de eerste keer zapt, dit behoorlijk lang (ongeveer 3 a 4 seconde) kan duren. KPN is zich bewust van dit probleem, een oplossingrichting is inmiddels gevonden en het probleem zal binnen de 2 eerst volgende software-versies worden opgelost.

3. TV-gids, focus niet op juiste programma
Wanneer u naar de Programmagids gaat (via Menu > Programmagids, of via GIDS-knop op afstandsbediening) kan het voorkomen dat het gele kader (focus) niet op het juiste programma staat (d.w.z. het programma waar op dat moment naar gekeken wordt). Het kan zelfs voorkomen dat de Programmagids een dag achterloopt. Dit probleem zal in de volgende software-versie worden opgelost.

Tijdelijke oplossing:
Als de Programmagids een dag achterloopt kunt u met de >> toets op de afstandsbediening een dag ‘naar voren’ springen.

Groet,
Mine Moderator

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2007 02:16 
Site Admin

dank voor het plaatsen :!: ik was al op de hoogte maar wist niet dat het ook op het mine forum zou worden geplaatst.

hier wordt de opvolger van deze software al geinstalleerd dus maandag kan ik meer verklappen.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2007 15:26 

Zit de functie MIJN KPN (Zoals op het internet) nou wel of niet in de nieuwe software?
Heb ergens gelezen dat die functie ook zou worden toegevoegd!
Telefoonrekening online bekijken e.d.

We wachten af tot morgen.............

Have a nice Sunday,

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2007 09:03 
Site Admin

Ik moest natuurlijk de eerste zijn.. :lol:

Deze ochtend gelijk en reset gegeven en vanuit het menu knopje de nieuwe 2.07 software opgehaald die ook beschikbaar was.

Wat zal ik zeggen? Niet echt bijster bijzonder wat deze nieuwe software inhoudt. Wat wel en feit is, is dat je nu veel makkelijker “glijdt” door het menu. Waar je eerst heel rustig moest zappen (anders liep het vast) kan je nu razendsnel zappen. Verder kan je ook sneller heen en weer spoelen door films heen (hele verbetering) en kan je in de tv gids ook sneller kijken wat er op verschillende kanalen is.

Kortom, deze nieuwe software is m.i echt toegespitst geweest om het apparaat sneller te kunnen bedienen, de gehoopte harde schijf bereiken zit er niet in (snik) maar oké het is er zeker niet slechter op geworden. Natuurlijk heb ik even vluchtig gekeken, dus al mede miners iets vinden wat ik nog niet gezien heb vermeld het hier natuurlijk!

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2007 12:54 

Nieuwe Software Bugs!

Bij MIJN INFO staat de tijd nu gedeelte geprojecteerd achter het blauwe knopje van VERKEER?

Heeft iemand anders hetzelfde?

Voor de rest nog niks kunnen ontdekken.

MINE TESTER.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2007 23:00 
Site Admin

hedenmiddag heb ik contact gehad met pruduct house die de ontwikkeling doet voor mine ip-tv. (fred&fred 8) ) er is bekend dat onder deze nieuwe software versie 2.07 nog een aantal bugs zitten die verholpen moeten worden.

ook het probleem van "mijn info" is bekend en wordt binnenkort in 2 nieuwe versie`s verholpen.

toch had ik gehoopt dat meer mine gebruikers wat test resultaten zou posten over hun bevindingen. dus kom op mensen...testen due hap en schrijven in dit topic! :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2007 17:38 
Site Admin

het begint er sterk op te lijken dat mine nu via de thomson box zijn juiste weg weet te vinden. mine draait goed, draadloze verbinding via wpa2 goed op poten alleen laat het telefonie gedeelte soms te wensen over.

al met al denk ik dat mine nu wel bestempeld kan worden (op kleine incidenten na) als stabiel en plezierig om naar te kijken. kan misschien binnenkort en leuke gelegenheid geven om wat extra toevoegingen te doen op het mine gedeelte waaronder andere het laten zien van de harde schijf in het netwerk :wink: .

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 19:10 

Zojuist ook Mine geinstalleerd en direct maar even een firmware upgrade gedaan naar 3.7.1-207. Moet zeggen werkt erg stabiel. En dat zelfs met IPB Basic (waar standaard nog niet geleverd word). Telefonie werkt daarbij overigens ook nog steeds perfect in combinatie met de Siemens RG.

Is er inmiddels als iets bekend vanuit DCC wanneer 208 of een opvolger gaat komen? Ben benieuwd of er nog nieuwe features in komen....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 22:25 
Site Admin

welkom mine gebruiker :wink:

2.08 zit in de running. verwacht nog hooguit 2 maanden voor deze online wordt gezet. de extra gadgets zullen pas gaan komen op het moment dat de ontwikkelaars echt zeker van hun zaak zijn dat mine echt 110% stabiel is.

mijn hoop is gevestigd op het zichtbaar maken van de mine harde schijf in het netwerk zodat men films kan streamen uit de pc rechtstreeks naar de mine tuner toe. nog steeds is filmdirect om te huilen. dus graag zou ik mijn eigen films willen bekijken die ik gedownload hebt :roll:

groet marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]