Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 21 jun 2025 08:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 09:59 

Misschien kun je de volgende keer eens vragen wat de kritische grens is tussen de afstand van je woning naar de Dslam en vandaar naar de wijkcentrale !
Ik denk dat heel wat buitengebieden namelijk geen gebruik kunnen gaan maken van Mine omdat ergens een kritische grens zal liggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 10:21 

[quote="marcel234"]

Wel heb ik mee gekregen dat mine feitelijk mpeg2 bestandjes zijn die gecodeerd verzonden worden, maar binnenkort gaan ze over op mpeg4 wat en nog beter beeld kwaliteit moet gaan geven.
unquote

Als ik de technische gegevens van de Mine tuner bekijk is deze alleen geschikt voor MPEG-2 en niet voor MPEG-4. Misschien zou je dat nog eens kunnen checken bij Myhouse.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 14:33 

De mine tuner is ook geschikt voor mpeg 4. Ik heb het onderstaande van de Kreatel site:

VIP1700 Series

Set-top series combining MPEG-2 and advanced video codecs

Advanced video formats such as H.264 (MPEG-4) and VC-1 enable video to be distributed using less bandwidth. The Motorola VIP1700 series includes a flexible digital signal processor to let operators benefit from improvements and developments of video codecs, while retaining functionality and reliability of previous software development.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 15:01 
Site Admin

Petra schreef:
marcel234 schreef:

Wel heb ik mee gekregen dat mine feitelijk mpeg2 bestandjes zijn die gecodeerd verzonden worden, maar binnenkort gaan ze over op mpeg4 wat en nog beter beeld kwaliteit moet gaan geven.
unquote

Als ik de technische gegevens van de Mine tuner bekijk is deze alleen geschikt voor MPEG-2 en niet voor MPEG-4. Misschien zou je dat nog eens kunnen checken bij Myhouse.

aan bovenstaande hoef ik niets toe te voegen. de kreatel 1760 is ook bruikbaar met mpeg4 :wink:

tevens komt kpn binnenkort met en nieuwe tuner op de markt. ik moet ff opzoeken welke dat nou ook alweer was, maar het is zeker weer een kreatel die tevens ook geschikt is voor hdtv.

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 15:08 

Hartelijk bedankt voor jullie antwoord. Hoef ik me geen zorgen te maken over een nieuwe tuner.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2007 21:04 

Klinkt goed.

Nieuwe Kreatel (HD) kopen voor de T.V. beneden.
En de oude naar boven voor tweede T.V.

Wanneer wordt de 2e tuner verwacht?

Mvg

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2007 18:15 
Site Admin

dat zal ongetwijfeld nog wel even gaan duren, maar ik heb wel alvast en pic van welke het gaat worden (onder voorbehoud)

Afbeelding

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2007 19:21 

Ziet er strak uit...

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel: Verslag meting?
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2007 22:13 

Marcel234,

Kun je aangeven wat My House nu bij je doet (stappenplan)?
Gaan ze eerst meten en je dan software 2.04 op je tuner geven?
Of heb je software 2.04 al? Kun je hier wat eerste ervaringen posten met deze software?

Groeten,

Marcel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2007 23:32 
Site Admin

Tot op vandaag heb ik nog steeds dezelfde 1.50 in mijn mine tuners staan. Het kan dus goed zijn dat ze eerst metingen gaan doen, en later in het verhaal de nieuwe software gaan inbrengen.

Het arsenaal van My house moest blijven staan totdat het mis gaat in de mine tuner. Dan moest ik bellen en doorgeven op welke tijdstippen het is mis gegaan.

Dat is inmiddels 5 keer gebeurd dus als het mee zit komt morgen My house kijken in de laptops wat er te vinden is.

Op de laptop die door My house is neergezet draait het programma whiteshark. Daarmee kan bekeken worden wat er gebeurd tussen de mine tuner en de eb. Nu het is mis gegaan kan My house kijken in de laptops op datum en tijd (die ik moest doorgeven per mobiel) wat er op dat moment is mis gegaan.

Kortom, ik moet het antwoordt nog verschuldigd blijven wat betreft de nieuwe 2.04. Maar hoop dat ze dit snel gaan inbrengen zodat ik de eerste test resultaten kan gaan posten

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 00:56 
Site Admin

Helaas, de nieuwe versie 2.04 is ook afgekeurd en nu is het versie 2.07 geworden. Deze moet aankomen dagen door de leverancier afgegeven worden waarna deze eerst intern word getest en daarna komen ze deze bij mij thuis handmatig er in zetten, nogmaals dat ligt wel eraan of deze versie intern word goed gekeurd.

Zoals ik gisteren al verklapte was het aardig deut gisteren om 19.20/21/23/26, en 28. steeds viel het beeld weg dus ik kon dit mooi doorspelen.

Echter, de laptop van de medewerker die hier staat was uit zichzelf opnieuw opgestart waardoor er geen enkel data was verzameld grgr. De medewerker is vanochtend hier geweest en heeft de energie beheer van de laptop uitgezet en tevens 1 poort opengezet in de experia waarmee hij op afstand logfile`s naar zich toe kan halen.

Maar! Vanmiddag 14.00 uur was het raak. Het beeld stopte en dus kon ik gauw bellen met Arjan ( dat is de naam van de medewerker) die ging gelijk via remote kijken wat er was mis gegaan. De geldkaart kreeg wel de data binnen, maar er is iets mis in de multicast.

We hebben een verband kunnen maken met de experia, en het vermoeden rijst sterk dat daar iets in mis gaat. De precieze oorzaak word nu door meerdere na gekeken om precies te kunnen analyseren wat er exact mis is gegaan.

Wat ik al zei, de nieuwe software word met geluk mee volgende week hier geplaatst. Maar eerst even nog wat metingen doen en testjes die waren volgens Arjan belangrijker even dan die nieuwe software.

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 12:00 

>draait het programma whiteshark.

Bedoel je Wireshark? (http://www.wireshark.org)?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 12:41 
Site Admin

klopt als en bus :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 apr 2007 20:38 

Enige updates marcel?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 15:46 
Site Admin

tot op heden nog niets. ze zjn nog steeds aan het meten. als er update`s zijn meld ik deze direct hier natuurlijk :wink:

groet marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]